Če ne drugega, je akcija odlična reklama za znamenitosti Slovenije. Foto: Petsdialog
Če ne drugega, je akcija odlična reklama za znamenitosti Slovenije. Foto: Petsdialog
Igor Falšin
Falšin nam je poslal to fotografijo, s katero želi pokazati svojo ljubezen do hišnih ljubljenčkov. Dejal je, da njegovo podjetje z nasveti pomaga ljudem, ki radi potujejo s svojim ljubljenčkom. Foto: Osebni arhiv
Matjaž Završnik in Igor Falšin
Završnik je aprila dejal, da o akciji ne ve nič, a od takrat sta se s Falšinom očitno že srečala na štiri oči. Foto: Osebni arhiv

Že nekaj časa se v slovenskih medijih pojavljajo članki, v katerih je izražen velik dvom o poštenih namenih ruskega poslovneža Igorja Falšina, ki vabi k sodelovanju v spletni akciji, s katero išče oskrbnika Blejskega gradu. Vse, kar mora zainteresirani narediti, piše, je, da na spletni strani podjetja Petsdialog izpolni prijavnico - sodelujeta tako sam kot njegov oziroma njen pes, nato pa skuša prek družbenih omrežij zbrati čim več "všečkov". Akcija se je odprla marca in bo trajala vse do decembra.

Najbolj priljubljeni kandidati - 20 z največ "všečki" in še pet, ki jih bo izbrala strokovna žirija -, se bodo uvrstili v naslednji krog, v katerem bo prek spletnega glasovanja izbranih pet finalistov. Ti bodo znani konec marca prihodnje leto. Peterica se bo s svojimi psi odpravila na potep po Sloveniji in v tem času pisala blog, v katerem bodo z javnostjo delili svoje vtise o državi. Končnega zmagovalca bo znova odločil "glas ljudstva", postal bo "častni oskrbnik gradu" in prejel zajetnih 100.000 evrov.

Ta projekt je številne presenetil, oglasili so se na blejskem zavodu za kulturo, ki upravlja grad, kjer so aprila rekli, da o ponudbi za "sanjsko službo" ne vedo nič. TV Slovenija je poročala tudi, da Blejski grad že ima svojega oskrbnika, ki tudi živi na gradu, in to že 25 let.

"Vse je usklajeno s slovenskimi oblastmi"
A ruski poslovnež je v pogovoru za MMC zdaj zatrdil, da so skrbi odveč in da ne skuša nikogar izkoristiti in prinesti naokoli. Nasprotno, dejal je, da ves projekt poteka v sodelovanju s slovenskim ministrstvom za gospodarstvo, o samem konceptu pa je govoril s slovenskim veleposlanikom v Moskvi Borisom Goletom, agencijo Spirit, vodjo blejskega turističnega združenja Evo Štravs Podlogar, predstavnico vladnega urada za komuniciranje Natašo Bušljeta in direktorjem blejskega zavoda za turizem Matjažem Završnikom.

Falšin je pojasnil, da se mu je zamisel za izvedbo takšne sanjske službe prav v Sloveniji porodila leta 2000. "Takrat sva s partnerjem prvič obiskala Slovenijo in se vanjo takoj zaljubila. Navdušena sva bila nad njeno raznolikostjo - gorami, jezeri, slapovi, dolinami. Slovenija je najboljša izbira za popotnike vseh vrst. Vse od takrat vašo državo obiščeva od štiri- do petkrat letno in vedno se težko posloviva od nje. Postala je najin drugi dom, zato ni bilo nikakršnih dvomov, da je prav Slovenija najboljša izbira za takšno tekmovanje."

Dodal je, da s podobnimi projekti še nima izkušenj, in prav zato se je celotne zadeve lotil zelo skrbno in premišljeno. "Zagotavljam, da nagrada 100.000 evrov ni nikakršna potegavščina. Prav zdaj se pogajamo z več uglednimi bankami, da bi dale garancijo za bančni ček, ki ga bomo izdali zmagovalcu," je dodal.

"Gre za častni naziv oskrbnika"
Pojasnil je tudi zaplet o tem, kaj bo zmagovalec natečaja pravzaprav moral delati, če Blejski grad že ima oskrbnika. "Zmagovalec si bo denar prislužil že v treh krogih izbora, po zmagi mu ne bo treba delati ničesar, ne bo v resnici skrbel za grad. Bolj bo šlo za častni naziv. Tisti, ki bo med potepanjem po Sloveniji napisal najboljši blog, bo prejel 100.000 evrov, drugi pa bodo nagrajeni z darili naših pokroviteljev, ponudili pa jim bomo tudi možnost, da svoje izkušnje s Slovenijo izdajo v knjižni obliki."

In kje v vso to zgodbo pridejo psi, zakaj mora vsak sodelujoči poleg svojih podatkov priložiti tudi podatke in fotografijo svojega štirinožnega ljubljenčka? "Naše podjetje se ukvarja s spletno prodajo pripomočkov za vse ljubitelje hišnih živali. Nihče ne želi pustiti svoje živali doma, ko gre na počitnice, zato ponujamo informacije o storitvah za pse v velikih mestih, ki so najbolj turistično oblegana. Prav zato je glavni pogoj za sodelovanje v tem natečaju dejstvo, da ima vsak tekmovalec svojega psa. Seveda je glavni namen, da smo se odločili za takšen projekt, prav predstavljanje našega podjetja," je dodal Falšin.

Do zdaj se je po njegovih besedah prijavilo že več kot 1.000 ljudi, predvsem iz držav nekdanje Sovjetske zveze, Češke, Slovaške in seveda Slovenije. Očitno Rusova zgodba "stoji", pravzaprav je še boljša, kot smo predvidevali - zmagovalec bo vse delo moral opraviti že prej, nato bo s svojim psom le za en dan obiskal Blejski grad in za nameček v žep pospravil še 100.000 evrov. Težko je verjeti, a je res.