Ture avanture
V skladu z dogovorom so Makedonci tudi spremenili ime svojega mednarodnega letališča iz "Letališče Aleksandra Velikega" v "Letališče Skopje". Foto: Reuters
Skopje in Atene bo dvakrat tedensko povezovala linija grške letalske družbe Aegean. Foto: Reuters

Dodaj v

Zgodovinski trenutek: po 12 letih znova poleti med Grčijo in Makedonijo

Pada zadnja evropska zračna zapora
1. november 2018 ob 16:22,
zadnji poseg: 1. november 2018 ob 19:07
Atene,Skopje - MMC RTV SLO, Reuters

Po 12 letih trmastega vztrajanja pri zračni nepovezanosti bosta Grčija in Makedonija ob nakazani rešitvi dolgoletnega spora glede imena Makedonije zdaj končno odpravili tudi zadnjo evropsko zračno zaporo.

Danes ob 18.40 je tako z atenskega mednarodnega letališča z neposredno linijo poletelo prvo letalo proti Skopju. Oblasti pravijo, da gre za zgodovinski trenutek v bilateralnih povezavah med še pred kratkim popolnoma sprtima državama.

"To kaže, kako velik napredek je bil storjen v naših odnosih," je za Guardian povedal makedonski veleposlanik v Atenah Darko Angelov. "Glede na to, da smo sosedje, je bila zračna povezava prepotrebna, srčno pa jo bodo pozdravili tudi v poslovnem svetu."

Poleti, ki jih bo upravljal največji grški letalski prevoznik Aegean Airlines, bodo med državama za zdaj potekali dvakrat tedensko.

Na prvem poletu s turbopropelerskim letalom olympic air ATR42 je bil tudi namestnik makedonskega premierja Bujar Osmani. "Grčija bo naša najtesnejša zaveznica, in zdaj se odpravljam na letališče, saj ponovno uvedena zračna povezava simbolizira novo strateško partnerstvo v regiji," je dejal Osmani po pogovorih z grškimi sogovorniki.

Sporno ime Aleksandra Velikega
Zračna povezava med Skopjem in Atenami je bila prekinjena leta 2006, ko se je nekdanja makedonska desničarska vlada odločila, da letališče v Skopju poimenuje po Aleksandru Velikem. Za Grčijo je bil to znak prisvajanja njene zgodovinske dediščine, s tem pa se je zračna vojna začela.

Po zgodovinskem sporazumu, ki sta ga državi dosegli junija, je socialnodemokratska vlada makedonskega premierja Zorana Zaeva privolila, da preimenujejo državo uradno v Severno Makedonijo in odstranijo vsako omembo Aleksandra Velikega iz javnih poslopij.

V skladu s tem so letališče v prestolnici preimenovali zgolj v – Mednarodno letališče Skopje.

Za Makedonijo je bil kompromis nujen, saj je bil dogovor glede imena eden izmed predpogojev, da lahko začne pristopna pogajanja za Nato in EU.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Mimobeznik
# 01.11.2018 ob 16:34
Precej naporno sobivat med balkanskimi in vzhodnoevropskimi državami, kjer politični demagogi vsakodnevno perejo narode, da so najboljši daleč v okolici. Bednejša kot je država, močnejša je politična pralnica o superiornosti, sploh če se zraven vmešajo še kake religije.

Grki pa itak vodijo, saj jih kar 89% meni, da so superiorni napram ostalim.

moj komentar
# 01.11.2018 ob 17:27
Precej naporno sobivat med balkanskimi in vzhodnoevropskimi državami, kjer politični demagogi vsakodnevno perejo narode, da so najboljši daleč v okolici. Bednejša kot je država, močnejša je politična pralnica o superiornosti, sploh če se zraven vmešajo še kake religije.

Krasen opis Slovenije in lepa samokritika.
Santiano
# 01.11.2018 ob 21:04
"Tudi letalisce Brnik bi lahko imelo ime, ki bi bilo skupno vsem Slovencem ne pa samo desnim."
Se 100 % strinjam. Ne zanikam pomembnosti Pučnika, vendar je pač sinonim za slovensko desnico. Kje v Sloveniji imamo letališče npr. Janeza Drnovška ali pa ulico Janeza Drnovška? Ne moremo zanikati tega, da je bil že Drnovšek mnogo pomembnejši državnik od Pučnika.
Strinjam se z ugotovitvijo, da bi bilo smotrno poimenovati letališče po npr. Cankarju, ne pa idolu SDS-a.
Glede članka pa zgolj to - kdo se je dogovoril za končno spravo med Makedonci in Grki? Levičarji ali desničarji? Kdo je pred tem sejal sovraštvo med narodoma zadnjih 20 let in to počne še danes, čeprav v opoziciji? Odgovorite si sami. Kakorkoli, zgodovinski trenutek nedvomno in znanilec boljših časov na Balkanu.

Lp
jabovko96
# 01.11.2018 ob 21:16
Mislim da bi se imena letališč morala distancirati od politike, so ena od prvih prezentacij države, oziroma naroda in mislim, da je primerno dati ime po nekem znanstveniku ali pa umetniku, povezanem z narodom. Za Slovenijo se mi zdi primerno poimenovanje npr. po Noordungu, štefanu, prešernu...
gospod iskreni
# 01.11.2018 ob 19:10
To je pa res tipični balkan, ne moreš verjet da zaradi imena niso imeli letal. Mislim to je beyond everything
mojenovoime
# 01.11.2018 ob 17:48
Vsak slovenski zgodovinar ve povedati, da Aleksander Veliki nima nobene zveze z današnjo Grčijo ali Makedonijo in da Karantanija nima nobene zveze s Slovenci.
Vsi ostali zgodovinarji povejo, da so Stari Grki predniki Grkov, za Karantance jim pa dol visi. Nekateri Avstrijci sicer povejo, da je Karantanija predhodnica avstrijske Koroške. Slovenci smo pa baje nastali iz nič pred kakim stoletjem.
ClarenceVanKuyt
# 02.11.2018 ob 07:03
Sodobni Grki so sicer po svoje trčeni, ampak vseeno imajo veliko več zveze z antično kulturo kot sedanji Makedonci. Zgodovinska dediščina je še edino, kar jim je ostalo in tega jim po mojem mnenju ne bi smeli vzeti. Zato razumem njihovo ogorčenje nad makedonskim potvarjanjem zgodovine. Razumem tudi Makedonce, da so si hoteli ustvariti lastno narodno identiteto, saj jih npr. Srbi štejejo za svoje, Bolgari za svoje, ampak to, kar so se šli zadnja desetletja, ni to.
ibn Ghazi
# 02.11.2018 ob 07:44
Zato razumem njihovo ogorčenje nad makedonskim potvarjanjem zgodovine

Makedonci so slavofono ljudstvo in so kot takšni (kakor vsi Slovani) nasledniki antičnih Venetov (Balkana). Ti so poseljevali sever Makedonije že v antiki. Npr: o negrško govorečih starih Makedoncih poroča Curtius Rufus, da so jih grško govoreči zmerjali s "Paflagonci", (tj. Veneti)... Tudi Appian omenja Venete v (rimski) Makedoniji, pa (v Trakiji sicer) psevdo-Aristoteles... Od tod antična imena kot Bilazora (Bela/Vela Zora) ipd.
Preteklost potvarjajo drugi; tisti, ki trdijo so Sclaveni v šestem stoletju padli z neba. Razumeti bi bilo mogoče sicer sodobne Grke; 150 let jih pumpajo z mitom o srednjeveški slovanski doselitvi in mislijo dandanes, da se jim godi silna krivica, ko ti 'srednjeveški doseljenci' prevzemajo antično ime. Odgovorni so pa za nesporazum sodobni zgodovinarji, saj sistematično potvarjajo dejanski izvor slovanskih ljudstev.
copcop
# 01.11.2018 ob 20:04
Se spomnim, ko je kolegica hodila s Svedom, pa mu je rekla naj pride v Slovenijo, da je tu tudi lepo. Pa je kljub temu da je prisel vedno imel Slovenijo za manj razvito luknjo neizobrazenih ljudi.

Mar ni res? Po vašem smo bolj razviti in izobraženi od Švedov?
grenadir
# 01.11.2018 ob 19:28
Ah, Makedonija.... Zgodba o spreminjanju imena, referendumu, podkupovanjih in pritiskih.... Svetla zgodba o fenomenu zahodne "demokratičnosti"....
aaa
# 02.11.2018 ob 06:59

Mimobeznik

Grki pa itak vodijo, saj jih kar 89% meni, da so superiorni napram ostalim.


Če imaš za sosede Albanijo, Makedonijo, Bolgarijo in Turčijo.... Me res zanima kdo se ne bi počutil superiornega.
Ndugu
# 02.11.2018 ob 00:54
Za Makedonijo je bil ocitno kompromis nujen, za Hrvasko pa ob vstopu v evropovezane kompromis ocitno ni bil nujen. Slovenski politiki so res nesposobni do amena!!
whiteswan
# 01.11.2018 ob 21:36
Poimenovanje letalisc po osebnostih je zelo bedno. To bi bilo treba prepovedati v sami IATA-i
zabowski
# 01.11.2018 ob 21:34
neverjetno kaj vse se v človeški civilzaciji smatra za "zgodovinski trenutek". Najprej nekaj brezveze razbiješ, nato skupaj zlepiš in razglasiš za zgodovinski dosežek..... podobno je bilo npr. s padcem berlinskega zidu, enako "zgodovinski" dosežek. Čez 500 let se bojo pa samo za glavo držali, kakšni neandertalci smo bili.
Zdejkapopi
# 01.11.2018 ob 19:22
Mimobeznik

Vprasanje je koliko ljudi je zajela anketa in katera obmocja. Osebmo imam odlicne izkusnje z Grki iz Aten, Soluna in Krete. Malo slabse z Grki iz Krfa in Ioannine. Glede Svedov je res, da so poznani po svoji odprtosti in da sprejmejo vse, vendar pa so znani po svoji arogantnosti in miselnosti, da so superiorni napram drugim. Se spomnim, ko je kolegica hodila s Svedom, pa mu je rekla naj pride v Slovenijo, da je tu tudi lepo. Pa je kljub temu da je prisel vedno imel Slovenijo za manj razvito luknjo neizobrazenih ljudi.
Bolek
# 02.11.2018 ob 09:53
Res je bolano, da letališča imenujejo po določenih osebah.
Letališče naj ima ime po kraju v katerem se nahaja. Naše letališče naj bo "Letališče Brnik", ali pa še bolje "Letališče Ljubljana" in pika.
Hess
# 02.11.2018 ob 07:31
Se mi Makedonci kar smilijo - nimajo neke identitete in si izmišljajo neke stvari, da bi se bolje počutili v svoji koži. Samo zato, ker je Aleksander Veliki nekoč imel tudi tista ozemlja pod kontrolo bi bili sedaj oni kar nasledniki pravih Makedoncev. To je isto, kot bi si mi (in pa cela Evropa) postavljali kipe Rimskih cesarjev samo zato, ker je v nekem obdobju tudi naš teritorij bil od Rimljanov ob tem pa tudi mi nimamo nič tudi z Romanskim jezikom, kot tudi "Makedonci" nimajo nič z Grškim / Makedonskim jezikom.

Bivši Makedonci si bodo to morali priznati, si priznati tudi, da nimajo neke narodne identitete in da so v bistvu Bolgari, kjer je tisto malo, kolikor se njihov jezik razlikuje od Bolgarskega le posledica vpliva srbije v zadnjem stoletju. Je pa to težko, saj so se praktično vsi še živeči prebivalci v šoli učili, da so Makedonci, sedaj pa iz danes na jutri naj nebi bili to več.

Je pa vse to v bistvu še najmanj pomembno, saj bodo v dveh generacijah dokončno izgubili svojo državo zaradi Albancev. Najbolje bi bilo, da se zahodni del "Makedonije" odreže stran in naj se priključijo Albaniji, sami pa vseeno še zadržijo nekaj ozemlja, dokler je še čas, ali pa se naj pridružijo bratom Bolgarom.
AMFIBIJA
# 02.11.2018 ob 02:21
Makedonikos Severnjakis

NOVA GRŠKA KULTURA

Širi spet se v svetu helenizem,
grška je kultura vsemogočna,
nje agenda močna in odločna,
na pohodu nov je globalizem.

Sever Grkom najbolj je napoti,
tamkaj sprta čudna so plemena,
ki nihče ne ve jim še imena,
to Atence vselej najbolj moti.

Kdo se tam jim prvi bo uklonil,
kdo Helencev se podal bo kliki,
mar to Aleksander bo velíki,
komu najprej navček bo zazvonil?

Makedonski Ksander prvi pade,
Filip koj za njim postane žrtev,
Makedonec ko je zadnji mrtev,
Grkom pot utre svetovne vlade.

Širi se na sever helenizem,
v Severno tja Grčijo, državo,
ki ime so zanjo našli pravo,
kjer zavlada novi barbarizem.
vrtojb56
# 01.11.2018 ob 22:57
Kljub temu, da grki nimajo prav, so za razliko od nas speljali zadevo do konca, brez arbitraže.
bm1950
# 02.11.2018 ob 17:11

Bolek
# 02.11.2018 ob 09:53
Prijavi neprimerno vsebino
Res je bolano, da letališča imenujejo po določenih osebah.
Letališče naj ima ime po kraju v katerem se nahaja. Naše letališče naj bo "Letališče Brnik", ali pa še bolje "Letališče Ljubljana" in pika.

Res je bolno, da se oglašajo ljudje, ki so polpismeni.
Sedaj imam pa res dovolj tega "bolano".
Kaj ste počeli v osnovni šoli?
esspero
# 02.11.2018 ob 11:02
bolek@ Ja saj kot sem rekel ,po kraju -Butale.!
Skippy
# 01.11.2018 ob 21:39
Njena značilnost pa je, da morate po vsaki vožnji menjavati dele podvozja.

Avtocesto so obnovili že junija.
Hrk hrk
# 01.11.2018 ob 21:12
A ni Severna Makedonija?
svyatoslav
# 01.11.2018 ob 20:32
Med menjavo imena letališča pa se v Skopju dogaja prava kulminacija političnega pregona.
Ameriška vlada v Skopju je blokirala vso premoženje največje stranke - vmro. Če jim ni uspelo z raznimi pritiski in izsiljevanjem zlomiti anti-atlantistično stranko, pa so uspeli z zlorabo institucij.
Edini amnestirani politik za kriminal je natov premijer Zaev.
Nedavno so menjali ime tudi avtocesti, ki se je imenovala Aleksander veliki. Njena značilnost pa je, da morate po vsaki vožnji menjavati dele podvozja.
Ljubiljančan
# 06.11.2018 ob 09:59
Bolno je ustrezno, bolaaano pa ekspresivno. :-)
Bivši uporabnik
# 02.11.2018 ob 07:14
Končno! Zdaj bodo končno premožni Makedonci šli na dopust z Grčijo kar z letalom! Prej so se ubogi reveži v ta namen vozili v Prištino...
aaa
# 02.11.2018 ob 07:11

Skippy

Njena značilnost pa je, da morate po vsaki vožnji menjavati dele podvozja.

Avtocesto so obnovili že junija.


Ja seveda. Obnovljenega ni niti metra. Le manjkajoč odsek je zgrajen. Tista od prej pa je še vedno takšna, da lahko podvozje zamenjaš po uporabi.
Joodlek
# 02.11.2018 ob 01:48
Grcija pa nima nikoli dovolj, izpolnis en pogoj, ze postavljajo drugega. A sami so zavozena drzava.
ti-ne
# 02.11.2018 ob 00:33
grenadir

# 01.11.2018 ob 19:28
Prijavi neprimerno vsebino Ah, Makedonija.... Zgodba o spreminjanju imena, referendumu, podkupovanjih in pritiskih.... Svetla zgodba o fenomenu zahodne "demokratičnosti"....

#######

Mar obstaja kakšna vzhodna demokratičnost?!?!?
Hvala za odgovor
Kazalo