Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 10 glasov Ocenite to novico!
Ryanair
Največji nizkocenovni letalski prevoznik v Evropi bo zaradi stavke odpovedal okoli 400 letov. Foto: Reuters
Charleroi
Zaradi odpovedanih letov se je v zagati znašlo okoli 55.000 potnikov. Foto: Reuters

Znova stavka Ryanairovih zaposlenih: odpovedanih okoli 400 poletov

Sindikati zahtevajo zaposlitev v skladu z zakonodajo države, kjer delajo
10. avgust 2018 ob 08:46,
zadnji poseg: 10. avgust 2018 ob 15:32
Dublin - MMC RTV SLO, Reuters

V petih državah, Nemčiji, Belgiji, na Švedskem, Irskem in Nizozemskem, poteka 24-urna stavka pilotov Ryanaira. Največji evropski nizkocenovnik je zaradi do zdaj največje stavke v svoji 30-letni zgodovini odpovedal dobrih 400 poletov, v zagati se je znašlo okoli 55.000 potnikov.

Stavka se je začela ob 3.01 in bo trajala do sobote do 2.59. Piloti želijo novo kolektivno pogodbo, ki bi jim prinesla boljše delovne pogoje, kar vodstvo družbe zavrača. Sindikati zahtevajo, da letalski prevoznik zaposlene zaposli skladno z zakonodajo države, v kateri delajo, in ne irsko zakonodajo. Ob tem zahtevajo tudi, da vodstvo družbe sindikate prizna kot reprezentativne, kar je sicer doslej storilo le za sindikate v Veliki Britaniji in Italiji.

V vodstvu podjetja ocenjujejo, da imajo piloti "odlične delovne pogoje" in povprečno letno plačo 150.000 evrov, kar je več od pilotov pri konkurenčnem Eurowingsu.

Ryanair se je v velikih težavah znašel že lani decembra, tik pred božičnimi prazniki, ki so eden izmed vrhuncev leta. Takrat je vodstvo priznalo aktivnosti sindikatov, kar se je zgodilo prvič v njegovi 30-letni zgodovini. Nezadovoljstvo zaposlenih pa se s tem ni končalo. Od takrat so zaposleni izvedli več stavk zaradi nezadovoljstva s kolektivno pogodbo. Julija, ko je 49 ur stavkalo letalsko osebje v Belgiji, na Portugalskem in v Španiji, je bilo odpovedanih okoli 300 poletov.

Danes je največ, okoli 250, poletov odpovedanih v Nemčiji, okoli 100 v Belgiji ter okoli 40 na Irskem in na Švedskem.

V četrtek je nizozemsko sodišče zavrnilo zahtevo vodstva Ryanaira, da prepreči stavko na Nizozemskem, tako da so se piloti današnji stavki pridružili. Ryanair je sicer pozneje v sporočilu za javnost sporočil, da ne bodo odpovedali nobenega od 22 poletov na Nizozemsko, poroča BBC.

Nemški sindkat opozarja na dolgo bitko
Pogajalec za plače pri nemškem sindikatu pilotov in letalskih inženirjev Vereiningung Cockpit (CV), Ingolf Schumacher, je za Reuters dejal, da se morajo piloti pripraviti za "zelo dolgo bitko", ki bi lahko trajala mesece, preden bodo uvedli spremembe pri najcenejšem nizokocenovniku v Evropi.

Stavke so zdaj največji izziv za direktorja Michaela O'Learyja, ki naj bi v preteklosti celo dejal, da si raje odreže roko, kot prizna sindikate. Ob neki drugi priložnosti je med stavko nalagalcev prtljage kar sam pomagal naložiti kovčke na letalo.

VIDEO
Ryanair zaradi stavke odpovedal 400 letov
K. T., J. R.
Prijavi napako
Komentarji
sv
# 10.08.2018 ob 09:06
Zdaj pa resno? Koliko je sploh še zanesljivo kupovati njihove letalske karte? Sami sebe bodo pokopali.
GORILA
# 10.08.2018 ob 09:13
Pa naj si najdejo drugo službo, če so nezadovoljni.

...lahko si pa tudi Ryanair najde druge pilote!
bunta
# 10.08.2018 ob 09:47
@severnik

Ta tvoja izjava je dober pokazatelj zakaj bomo slovenci vedno izloriscani in zakaj pravijo da smo nevoscljivi.
bunta
# 10.08.2018 ob 10:03
@severnik

Ryanair z njihovim delom sluzi blazne zneske in je prav da se borijo. Bezanje dela stroki skodo.
sv
# 10.08.2018 ob 09:08
"Sindikati zahtevajo, da letalski prevoznik zaposlene zaposli skladno z zakonodajo države, v kateri delajo, in ne irsko zakonodajo. "

Naj jih zaposlijo v SLO. 150 000 EUR bodo MOGOČE do penzije skupaj spravili.
s5jaz
# 10.08.2018 ob 11:29
P.S. ne pogovarjamo se o podjetju ki se komi preživi. ampak o podjetju, ki ima letne neto prihodke, torej cisti dobicek, 1,5 miljarde.
s5jaz
# 10.08.2018 ob 11:27
Prvo kot prvo 150 000 je bruto znesek, dobijo precej manj dejansko na račun.In to je zelo umazana taktika dajati take številke ven v javnost , z edinim namenom obrniti javnost proti pilotom.

In drugo, ponudba in povpraševanje.Ultra kapitalističen ryanairov managment bi moral razumeti ta koncept pomojem. Trenutno je veliko pomankanje pilotov ne samo pri rayanairu ampak dejansko povsod po svetu. Celo BA, American itd. imajo težave s temu. In dokler bo tako bodo piloti lahko zahevali več (denar in pogoje), pa če se ryanairov managment na glavo postavi, sicer se bodo pa soočali s tisočimi odpovedanimi leti, jeznimi potniki, poslednično manj kupljenih kart, padec dobička, padec delnic, in na koncu rezanje glav meanagmenta iz strani delničarjev.

Ker če bi bila zgodba obrnjena, in sicer več kot dovolj pilotov, sem siguren da bi managment rezal plače in pogoje, ker če komu ne bi bilo kaj vseč bi pač zaposlil druge. (točno to je managment že dell leta nazaj, ko je bilo letalstvo v krizi, in je bilo polno brezposelnih pilotov). So lepo nižali plače in jemali bonitete.

Tako, da jih popolno podpiram zaposlene.
bunta
# 10.08.2018 ob 11:40
@hijena

Najvisje place kje? V podjetju? V letalstvu? Ali samo v tvojem malem svetu?
Adebisi
# 10.08.2018 ob 11:04
Navedena vsota je bruto. Še vedno malo v primerjavi z managerskimi plačami, ki ne zahtevajo rednih zdravniških pregledov, izpostavljenosti okolju in stalne utrujenosti.
mikha
# 10.08.2018 ob 12:00
150kEur ima mogoče kakšen procent pilotov. Da je kapetan, inštruktor, vodja pilotov. Mladenič na začetku kariere pa pride na šolanje za pilota z že vloženimi cca. 15keur v svoje izobraževanje in upa, da ga bo Ryanair izšolal za pilota na 737, ter bo lahko vračal od plače za šolanje.
Povpraševanje pa je po cim cenejših piloti...
gejzir
# 10.08.2018 ob 12:51
Tako kot vsi, imajo tudi piloti pravico, da so zaposleni po predpisih držav, v katerih delajo. Ne pa po predpisih tiste države, ki najbolj ustreza lastniku podjetja. To je podobno zgodbi v Žitu, ki je hotel imeti v Sloveniji slovaške delavce na slovaški minimalni plači. Tak kapitalizem je treba zatreti v kali.
GORILA
# 10.08.2018 ob 12:36
@intelekt
Nazaj k pilotom - seveda, so ob sprejemu službe vsi lepo sprejeli pogojem da so zaposleni po irski zakonodaji.

samo razni nemci in podobni pravi evropejci... litvanci pa po litvanski zakonodaji.
Bivši uporabnik
# 10.08.2018 ob 12:26
Letala niso autobusi, ne more biti vsak pilot ... ryanairov model poslovanja bi morali prepovedati, ker je nevaren za zaposlene in potnike in tudi za okolje.
s5jaz
# 10.08.2018 ob 12:03
@Hijena

Tipično hlapčevsko zavistno razmišljanje
Bivši uporabnik
# 11.08.2018 ob 12:46
Ryanairov "poslovni model" je dobičkonosen zgolj zato, ker iastnik lahko izkorišča zakonodajne razlike v zaščiti zaposlenih po različnih državah. V končnem seštevku je to enaka zgodba kot ips-ji v Luki, zastonjsko izkoriščanje "poskusnih" delavcev na oglaševalskih projektih, posredniško ajemanje podplačanih outsourcanih delavcev brez katerih pač dobička sploh ne bi bilo. Na eni strani ožemajo zaposlene, na drugi pa ne spoštujejo zakonodaje glede nadomestil potnikom, ki so ostali na tleh. Če je osebje v toliko državah sklenilo stavkati, to ni mačji kašelj - gotovo imajo močne razloge za to. Lastnik, ki ne more spodobno plačevati delovne sile, ki mu prinaša dobiček, naj pač zapre vrata. To o neomejenem potrošniškem izobilju z nizkimi cenami, pa naj gre za letalske karte ali majice, praviljica za slepe in naivne, na koncu je vedno nekdo, ki vse to plača tako ali drugače.
SapereAude
# 11.08.2018 ob 01:15
@bunta ravno piloti so tisti, ki tako ali tako potujejo (imajo sicer nek "hub" ampak relacije imajo pa razlicne), tako da so v vsakem primeru ze "od doma". Tako da tvoj argument po selitvi celotne druzine v Frankfurt nekako ni logicen.

Bi bil bolj logicen v primeru da mora iti varilec Franci v Nemcijo, ki drugace dela od 9-17h in zivi par km od svojega doma v Slo. V tem primeru ima selitev celotne familije vecji smisel.
bunta
# 10.08.2018 ob 12:24
@knedlck

Ves Letalstvo je malo bolj kompleksna zadeva. Prvo ne smes pustiti da ti nizajo standard ker se bo kot bumerang vrnilo in bo kmalu postala to norma. Bos pac menjal sluzbo pravis? Pridi ti domov k zeni pa otrokom pa jim reci "spokajmo kufre ker gremo zivet v frankfurt" me zanima kako preprosto bi to bilo ko te otroci na kolenih prosijo da se ne odselite. Po tvoji logiki ne vem zakaj se sploh ljudje v sliveniji pritozujejo ce grejo lahko "preprosto" drugam. Treba vzdrzevati svojo ceno in to, dragi moj, je bolj kapitalisticno kot pa socialisticno razmislanje.
knedlck
# 10.08.2018 ob 11:45
@bunta
Tipicno socialisticno razmisljanje. Kaj je narobe s tem da ce nisi zadovoljen v sluzbi gres? Tako slabi delodajalci propadejo, dobri ostanejo. Ne rabs sindikatom ce trg sam ureja zadeve, samo delavci morajo to razumet.
intelekt
# 10.08.2018 ob 10:40
@GORILA:

"Pa naj si najdejo drugo službo, če so nezadovoljni.

...lahko si pa tudi Ryanair najde druge pilote!"


Verjami, da bi - ampak se teh ki jih ima ne more znebit, ker je zakonodaja je večinoma povsod taka da "stavka" ne more bit razlog za odpoved.
Zato pa lahko sindikati (govorim bolj splošno sedaj) lahko mirno "dr...ajo" delodajalce v glave kolikor jim paše in firma ne more reagirat. Šele ko gre vse skupaj zu grunt včasih spoznajo, da je bilo mogoče bolje delat pod pogoji, ki so jih imeli kot pa ne imeti dela. Ampak še to ne vedno, ker potem se pa itak razne levice najdejo ki vpijejo da mora pa tak država poskrbeti za ljudi brez dela, da bodo lepo in ugodno živeli.

Nazaj k pilotom - seveda, so ob sprejemu službe vsi lepo sprejeli pogojem da so zaposleni po irski zakonodaji.
Hijena
# 10.08.2018 ob 11:33
Kot ponavadi, stavkajo tisti, ki imajo najvišje plače.
democenzus
# 10.08.2018 ob 10:18
super, manj kemtrailov
severnik
# 10.08.2018 ob 09:49
Ta tvoja izjava je dober pokazatelj zakaj bomo slovenci vedno izloriscani in zakaj pravijo da smo nevoscljivi.

Ravno obratno...kapitalistu pokazat, da te ne bo izkoriščal in da boš šel. Je pa nekaj res, moraš biti dober kader.
KLIPAN
# 10.08.2018 ob 09:18
Le kdo je organiziral to stavko?
Slovenski sindikati in Levica, po mnenju nekaterih.
severnik
# 10.08.2018 ob 09:05
Sindikati zahtevajo, da letalski prevoznik zaposlene zaposli skladno z zakonodajo države, v kateri delajo, in ne irsko zakonodajo.

povprečno letno plačo 150.000 evrov


Pa naj si najdejo drugo službo, če so nezadovoljni.
Kazalo