Planinski izlet
Za pot sta potrebovala 44 dni. (Fotografija je simbolična.) Foto: BoBo/Srdjan Živulovič

Video: Krčana prva prehodila najdaljšo hrvaško planinsko pot

Še en slovenski uspeh
18. julij 2018 ob 19:53
Krško - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Planinska vodnica in motivatorka Pia Peršič ter gorski tekač Andrej Martinčič sta kot prva v celoti prehodila novo zasnovano Via Adriatica Trail, ki je najdaljša hrvaška planinsko-turistična pot.

Oba sta do zdaj opravila že vrsto podvigov – Andrej je med drugim pretekel Slovensko planinsko pot, skupaj pa sta pred dvema letoma kot prva in v celoti prevozila Slovensko turnokolesarsko pot. Letos pa sta se lotila še večjega podviga, in sicer Via Adriatica Traila, ki se začne na rtu Kamenjaku na jugu Istre in se vije vse do rta Prevlaka na črnogorski meji.

Pred podvigom se nista posebej kondicijsko pripravljala. "Glede na to, da je pot dolga 1100 kilometrov, da je na poti vsega skupaj 13 planinskih koč, od tega so stalno odprte samo tri, sva morala poskrbeti za svojo logistiko, se pravi svojo hrano, pijačo, plinske bombice. Tako da sva naredila kar dobrih 2500 kilometrov, preden sva startala," je za Televizijo Slovenija pojasnila Peršičeva.

Premagala kar 45.000 višinskih metrov
Najdaljšo hrvaško planinsko pot sta s pomočjo navigacijske naprave prehodila v 44 dneh, pri tem pa premagala 45.000 višinskih metrov. "Treki so bili narejeni pozimi, vegetacija je naredila svoje in je bilo na trenutke res zelo težko, drugače pa glede same narave sva bla navdušena, ker to so res taki razgledi, to so res lepote, ki so nepopisne," pojasnjuje Andrej, Pia pa dodaja, da je bila to zanjo zagotovo ena najtežjih poti, tako s fizičnega kot s psihičnega vidika. "Se pravi od vročine, dežja, neviht, hoje in teka v toči, čez minska polja, po neprehodnem terenu, se pravi po terenu, ki je preraščen z bodičevjem."

Več kot polovico poti je z njima prehodil tudi pes Otis, ki je zdržal približno 600 kilometrov. "Govorimo v narekovajih, on bi verjetno šel še dlje. Sva videla, da je tako utrujen, da je prihajala vročina, da je bilo treba nekaj ukreniti."

Za nagrado, ker sta pot prehodila kot prva, sta prejela tudi posebni plaketi načrtovalcev poti, zdaj pa se že ozirata za novimi izzivi.

Več si lahko ogledate v spodnjem prispevku Televizije Slovenija.

VIDEO
Slovenca kot prva prehodila Via Adriatica Trail
P. B., Goran Rovan (TV Slovenija)
Prijavi napako
Komentarji
Wasabi
# 19.07.2018 ob 07:56
Čestitke načrtovalcem poti, da so pot speljali po minskem polju. To se danes išče, brez adrenalina ni nič.
treking
# 19.07.2018 ob 08:20
Iz Krškega sta, samo ne vem zakaj je to tako pomembno.

Čestitke za dosežek.
urigeller
# 19.07.2018 ob 15:35
Pot ne gre preko , temveč mimo minskih polj ! Ni pa priporočljivo zapuščati poti , saj je nekje že pet metrov stran lahko mina !
elektrupunk
# 19.07.2018 ob 11:40
moje mnenje parim komentarjem...najprej čestitke za opravljeno pot.. za take povezovalne poti ni nujno da imajo na vsakih par ur hoje eno kočo za lažjo logistiko.. mogoče je to še toliko bolj gajstno k se moraš res potrudit z logistiko.. tako da v tem ne vidim nič slabega..res je da imamo v Sloveniji lepše in višje hribe, vendarle če ti višina in stene niso vse kar hočeš potem najdeš tudi na Hrvaškem kar nekaj lepih kucljev. In ja, res da je v Sloveniji na določenih poteh res že neznosno ampak še skozi najdeš tudi pri nas toliko lepih in osamljenih kotičkov (Trenta, Martuljk ipd.) da se tisti ki nas množice ne privlačijo lahko še skozi kam skrijemo ;)
puros
# 19.07.2018 ob 11:13
zakaj bi hodil na hrvaske hribe ce mamo pa lepših slovenskih hribov v izobilju
urigeller
# 19.07.2018 ob 15:38
Velebit je visok skoraj toliko kot Triglav , če upoštevaš višinsko razliko , ki jo premagaš od izhodiščne točke !
aaa
# 19.07.2018 ob 11:29

puros

zakaj bi hodil na hrvaske hribe ce mamo pa lepših slovenskih hribov v izobilju

Mogoče zato ker na Hrvaškem še lahko doživiš v hribih tisto pristno divjino. Ko cel dan ne srečaš žive duše. Pri nas pa je v hribih podobno kot v Portorožu. Masovni turizem.
Crellis
# 19.07.2018 ob 09:49
Za vse, ki ste v dvomih glede kraja. Piše vam pod naslovom:

18. julij 2018 ob 19:53
Krško - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija
čik
# 19.07.2018 ob 09:05
kdo je bil poj prvi?
schultz23
# 19.07.2018 ob 21:57
zame ena velika kritika... zakaj novinar ne prilepi slike trase.... samo google earth je treba zalaufat... in potem z rdečo narisati pot in to shraniti in na koncu prilepiti... meni bi bilo to v veliko pomoč...da sploh vem kje vse to poteka....

in ni mi jasno zakaj je bilo pred potjo narediti 200km? če kdo lahko obrazloži...
Kenzu
# 19.07.2018 ob 09:04
Vsaka čast!
ciklama2000
# 19.07.2018 ob 08:58
Ta pot je očitno nekaj čisto drugega kot Slovenska planinska transferzala, ki je odlično vzdrževana in ima vso potrebno infrastrukturo za uporabo tudi ne vrhunsko pripravljenih in opremljenih uporabnikov. To hrvaško pa si je nekdo zamislil "na papirju", na infrastrukturo in vzdrževanje pa gladko pozabil. Tipično balkansko. Ima tudi to svoj čar, ampak uporaba pa je predvidena a samo za eksperte.
anrom
# 20.07.2018 ob 00:00
urigeller a če iz morja štartaš na -1000m globine ,potem je Velebit blizu Triglava.
Bivši uporabnik
# 19.07.2018 ob 15:33
@ciklama2000
Po mojih izkušnjah SPP ni ravno tako zelo zgledno urejena in prijazna za pohodnike. Na marsikaterih manj popularnih delih so poti zaraščene, informacij za pohodnike ni ne vem koliko (v bistvu je že GPS trail za pot težko najdet), kar nekaj žigov je do konca zgonjenih itd. Res je, da je to večinoma na nižjih povezovalnih delih in imamo naokrog toliko koč in drugih nočitev, da ravno stradal ne boš, če se malo pripraviš. Ampak ne zgleda pa ta pot neka prioriteta s strani PZS.