Popotni dnevnik
(6)
Glavna ulica v Skagwayu, rudarskem mestecu iz časa klondiške zlate mrzlice. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Pogost prizor z aljaških dvorišč - zarjavel starodobnik in izveski, ki opevajo divjo lepoto te zvezne države. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Kreativno izdelan los, krajevna znamenitost Talkeetne, motri promet. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Dodaj v

Foto: Po sanjskih cestah Aljaske

Najlepši razgled na svetu?
10. junij 2009 ob 06:23
Anchorage - MMC RTV SLO

Grizli na desni, snežno beli ledeniki na levi. Totemi, mesta duhov iz časa zlate mrzlice, ognjeniki, zalivi, opusteli starodobniki, najvišja gora Amerike. Vse to ponujajo ceste najbolj divjega konca ZDA.

Aljaska se ponaša z dvema med uradno" najlepšimi cestami na svetu - Seward Highway obkroži južni polotok Kenai, ki zajema verigo ognjenikov, nadrealistične mogočne gore, bleščeče ledenike, čarobnio lepe zalive, stare ruske vasice, indijanska pokopališča, reke, polne lososov, in temne gozdove, ovite v meglice.

Mimo najvišje gore ZDA
Parks Highway skupaj z Denali Park Road vodi mimo visokogorskih jas z medvedi in losi, čez cvetoče prelaze, mimo mehkih zlatih gričkov, mimo razglednih točk na Mt. McKinley, najvišjo goro Severne Amerike, in goro, tako visoko, da je večino časa skrita v gostem oblaku.

Cesta se konča s 90-miljskim makadamskim odsekom daleč v notranjost narodnega parka Denali, ene izmed zadnjih divjin zahodnega sveta.

Med tema dvema krakoma pa milje in milje neokrnjene pokrajine - milje, po katerih ti ni težko peljati tudi ves dan, tako neverjeten je razgled iz avta (ali harleyja, ki je v Ameriki izredno priljubljen način road-tripa čez celino).

A potrebe po celodnevni vožnji resnično ni - stranske poti nas vodijo do morda najboljših mest za ribolov na svetu, v ghost towne, opustele rudnike, slikovita lesena ribiška mesteca, hipijevske komune in izhodišča za izvrstne trekinge.

Draga, a ne nedosegljiva Aljaska
Prevozna sredstva so tu večinoma robustni, "moški" pick-upi - brez šminkiranja, brez polirnih sredstev, marveč mogočna, zaprašena 4W-vozila - po možnosti s strelsko ali ribiško opremo v zadnjem delu.

Aljaska je nedvomno najdražja ameriška zvezna država, kar pa ni razlog za paniko. Bencin je res v povprečju za dva dolarja na galono dražji kot v celinskih ZDA, kar pa še vedno pomeni ceneje kot pri nas.

Kampi so v primerjavi z evropskimi skoraj zastonj - za pičlih 5 dolarjev na prostor dobite še idilično šotorišče z enim najosupljivejših razgledov na svetu. Seveda, če vas malce mraza in medvedje ne preplašijo.

Besedilo in foto: Kaja Sajovic

Še Aljaske!
mobydik
# 10.06.2009 ob 18:56
mene pri Aljaski najbolj privlačijo vasi in kultura - torej ljudje. ne pa toliko narava, ki ji imamo tudi v Sloveniji. seveda v ZELO ZELO pomanjšanem obsegu - tak da če padate na velikost, pol ok :)

zdi se mi, da so vasi tako zelo barvne, čisto nasprotne vremenu :)
BorutMaja
# 10.06.2009 ob 18:06
Aljaska je zelo lepa zvezna država. Gledal sem že par dokumentarcov, ki so bili posneti tam. Videl sem tudi dokumentarno serijo na Discovery, Ultimate survival in divjina je res lepa. Nekaj čisto posebnega.
Virenque
# 10.06.2009 ob 13:10
Jaz sem za cetrtek! Ce pa v cetrtek ne gre, mi pa najbolj ustreza nedelja okoli poldneva. Je pa sreda tudi v redu.
Rokky
# 10.06.2009 ob 11:19
Bender, ne no, bolš je da je ob sredash, v petek smo tkoltko veseli ker bo pač počitek, v sredo pa rabmo mal skominov da mamo potem v glavi in plavamo z mislimi tm, da laži prebrodimo do petka =D
Bender
# 10.06.2009 ob 08:59
Kaj ko bi se mi zmenili, da taksne clanke objavljate ob petkih, ko se lahko clovek veseli vikendaskih izletov, pa ceprav zgolj v hribe ali na morje. Ne pa da nam zbujate skomine v sredinih jutrih, ko se bo dan ze tako ali tako vlekel. ;-)