Uspešna Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 40 glasov Ocenite to novico!
Maša Sinreih
Maša Sinreih je ena od treh dobitnic letošnje štipendije za ženske v znanosti. Foto: osebni arhiv
       Mislim, da javnost včasih prehitro obsoja. Razvoj novega zdravila namreč zahteva ogromno časa in sredstev, posledično se mora ta znesek nekako povrniti. Če ne bi bilo tako, nobena farmacevtska družba ne bi razvijala novih zdravil. Mislim pa, da je naloga samega zdravstvenega sistema zagotoviti dostopnost zdravil vsem, ki jih potrebujejo.       
 O farmacevtski industriji
Maša Sinreih
Maša Sinreih raziskuje dve ginekološki bolezni, raka endometrija in kronično vnetno bolezen endometriozo, ki ogrožata kakovost življenja in zdravje številnih žensk. Foto: Jani Ugrin/Facebook L'Oréal-UNESCO Za ženske v znanosti
       Vsako dobro delo po navadi odpre veliko več vprašanj, kot pa nanje odgovori. Zato menim, da moje delo na tem področju še ni končano.       
 O načrtih za prihodnost
Laboratorij
Četudi znanstveniki večino dela opravijo zaradi lastnega zanimanja, radovednosti in veselja do dela, so oprema in kemikalije tisti poglavitni strošek, ki omejujejo raziskovanje, pravi Maša Sinreih. Foto: BoBo
Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju nedavno prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, znanstveniki, umetniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Tragične človeške zgodbe so namreč le ena plat gospodarske krize, ta ima tudi svetlejši obraz. Ste, na primer, vedeli, da so slovenski dijaki letos na mednarodnih olimpijadah znanja v hudi konkurenci z vsega sveta osvojili 15 odličij? Uspeh niso samo velike in odmevne zgodbe, temveč pogosto tihi dosežki, ki radi zdrsijo mimo medijske pozornosti. MMC jih ne bo spregledal.

Dodaj v

"Če bi imela o farmaciji slabo mnenje, potem se zanjo najbrž ne bi odločila"

MMC-jev intervju z znanstvenico
24. april 2015 ob 06:22,
zadnji poseg: 24. april 2015 ob 07:32
Ljubljana - MMC RTV SLO

Razvoj vsakega novega zdravila zahteva ogromno časa in sredstev, posledično se mora ta znesek nekako povrniti, da pa bo novo zdravilo dostopno vsem bolnikom, morajo poskrbeti zdravstveni sistemi, in ne farmacevtska industrija, pravi mlada znanstvenica Maša Sinreih.

Mlada raziskovalka, znanstvenica, magistrica farmacije pred doktoratom in ena od treh prejemnic nacionalne štipendije za ženske v znanosti Maša Sinreih raziskuje dve ginekološki bolezni, raka endometrija in kronično vnetno bolezen endometriozo, ki ogrožata kakovost življenja in zdravje številnih žensk. Med cilji njenega raziskovanja je tudi prizadevanje za hitrejše diagnosticiranje bolezni, saj je na primer čas, ki preteče od pojava endometrioze pa do njene prepoznavnosti v povprečju dolg kar sedem let.

Farmacija jo zanima, ker združuje skoraj vse naravoslovne znanosti, trenutno pa je kot mlada raziskovalka zaposlena na Inštitutu za biokemijo Medicinske fakultete v Ljubljani.

Kot farmacevtka ima stvaren pogled tudi na podobo farmacevtske industrije. Kot je dejala, je vsako iskanje novega, boljšega, učinkovitega zdravila drago in dolgotrajno, zato se morajo vložena sredstva nekako povrniti. "Če ne bi bilo tako, nobena farmacevtska družba ne bi razvijala novih zdravil," je dejala.

Kaj še je Maša Sinreih povedala o svojem delu in kako razmišlja, pa preberite v MMC-jevem intervjuju.


Ste naravoslovka po duši že od nekdaj?
Kot otrok sem si želela postati astronavtka. Že od nekdaj so mi bili blizu naravoslovni predmeti, predvsem fizika, kemija, matematika. Nikakor se nisem mogla odločiti za študij posameznega področja, farmacija pa združuje vse. Navdušil pa me je tudi ogled vseh mogočih laboratorijev na informativnem dnevu.

V vašem raziskovalnem delu, doktorski disertaciji, za katero ste tudi prejeli štipendijo Ženske v znanosti, se ukvarjate z raziskovanjem dveh vrst ginekoloških bolezni pri ženskah. Nam lahko opišete, kaj vas zanima, kaj iščete?
Proučujem dve ginekološki bolezni: raka endometrija in endometriozo. Rak endometrija je namreč peta najpogostejša maligna bolezen pri ženskah v Sloveniji, diagnosticirana večinoma pri pomenopavzalnih bolnicah. Endometrioza pa je kronična vnetna bolezen, ki se pojavlja pri okoli desetini žensk v rodni dobi. Študije celo ugotavljajo, da ima endometriozo kar od 30 do 50 odstotkov neplodnih bolnic, vendar pa zaradi nespecifičnih simptomov in invazivne diagnostike traja v povprečju sedem let, da se ta bolezen diagnosticira. Naša raziskovalna skupina proučuje molekularne osnove nastanka obeh bolezni, potencialne tarče za zdravljenje in možne biološke označevalce za diagnostiko.

Gre torej za dokaj pogosti ginekološki bolezni pri ženskah. Kako bi lahko vaša raziskava v praksi izboljšala zdravljenje ali morda preprečevanje omenjenih bolezni?
Identifikacija bioloških označevalcev bi tako pomenila hitrejšo in manj invazivno diagnostiko, boljše poznavanje molekularnih osnov teh dveh bolezni pa bi lahko prispevalo k tarčnemu in uspešnejšemu zdravljenju.

Dejali ste, da po disertaciji ne nameravate odnehati raziskovati tega področja. Kakšen je torej vaš cilj?
Vsako dobro delo po navadi odpre veliko več vprašanj, kot pa nanje odgovori. Zato menim, da moje delo na tem področju še ni končano.

Ob prejemu nagrade ste med drugim dejali tudi, da vam bo ta "omogočila, da svoje delo, predvsem pa delo naše skupine, predstavite širši javnosti in tako poudarite njegov pomen za družbo". V kakšnem smislu?
Mislim, da je javnost premalo informirana o pogostosti in resnosti teh dveh obolenj, ki številnim ženskam zmanjšujeta kakovost življenja. S poznavanjem dela svoje skupine pa želimo tudi spodbuditi pacientke k sodelovanju v tovrstnih znanstvenih raziskavah, ki so ključne za izvedbo kakovostnih študij.

Glede na to, da področje raziskav v farmaciji in medicini dobro poznate, me zanima, kako ocenjujete odločitve o tem, katero bolezen raziskovati. Bolezni, ki ju raziskujete, sta žal zelo pogosti in vse novosti v zdravljenju bodo pomagale veliko ljudem, pa vendar obstajajo druge, manj pogoste, katerih bolniki imajo to "smolo", da se za njihovo raziskovanje zanima le malo znanstvenikov.
Kot mladi raziskovalec se pridružiš raziskovalni skupini, ki že proučuje neko bolezen. Pozneje, ko pridobiš izkušnje in znanje, pa se lahko nekako začneš bojevati za sicer zelo omejena sredstva in takrat tudi počasi začneš sam odločati. Realnost pa je, da brez sredstev raziskav ni mogoče izvesti, poskusi na tem področju pa so zelo dragi.

Koliko je torej raziskovanje bolezni oziroma, čisto preprosto povedano, iskanje zdravila odvisno od (ne)obstoječih virov financiranja?
Četudi znanstveniki večino dela opravijo zaradi lastnega zanimanja, radovednosti in veselja do dela, so oprema in kemikalije tisti poglavitni strošek, ki omejujejo raziskovanje.

Je znanstveno delo, konkretno vaše, skupinsko delo ali je nujna samostojnost znanstvenika?
Seveda je veliko lažje znanstveno raziskovati, če je to delo celotne skupine. Ideje je treba predebatirati, več glav namreč več ve. Pomembno se mi zdi tudi povezovanje strokovnjakov različnih področij med seboj, saj lahko tako uspešneje in hitreje dosegamo dobre rezultate. Vsekakor pa je potrebna tudi samostojnost, konec dneva si sam odgovoren za svoje delo in rezultate in pod njih se moraš podpisati!

Znanstvenik svojega dela po koncu "šihta" najbrž ne odloži. Torej: nosite svoje delo tudi domov? Iščete rešitve, razmišljate ... ves dan?
Delo znanstvenika je zelo dinamično, težko se konča z odhodom iz službe. Velikokrat delam tudi ob večerih in ob koncih tedna. Pogosto pa se mi ideje porajajo tudi sredi noči, še posebej med zanimivimi in pomembnimi eksperimenti.

Ste farmacevtka. O farmacevtski industriji sicer pogosto nimamo preveč dobrega mnenja. Besede, ki jih asociiramo z njo, so pogosto bajni zaslužki, nedostopnost novih zdravil za manj premožne, raziskave na živalih ... Kakšen je vaš komentar?
Če bi imela o farmaciji slabo mnenje, potem se zanjo najbrž ne bi odločila (smeh). Mislim, da javnost včasih prehitro obsoja. Razvoj novega zdravila namreč zahteva ogromno časa in sredstev, posledično se mora ta znesek nekako povrniti. Če ne bi bilo tako, nobena farmacevtska družba ne bi razvijala novih zdravil. Mislim pa, da je naloga samega zdravstvenega sistema zagotoviti dostopnost zdravil vsem, ki jih potrebujejo.

V nekem intervjuju ste dejali, da vas žalosti, da je med raziskovalci le 30 odstotkov žensk. Kaj torej za vas pomeni biti ženska (in) znanstvenica?
Če se odločiš za kariero, potem potrebuješ podporo in razumevanje celotne družine. Delovnik je dolg in naporen, zahteva ogromno predanosti in ljubezni do tega, kar delaš. Sama imam okoli sebe ogromno družino, ki mi vedno stoji ob strani in je ponosna name. Brez tega si težko predstavljam, kako bi na trenutke zmogla. Verjamem, da bi se več žensk odločalo za kariero znanstvenic, če bi imele to možnost in podporo.

Raziskave sicer kažejo, da je ženskam težje prebiti led na poti v znanstveni vrh, da morajo za isto stopnjo prepoznavnosti/ocene objaviti več znanstvenih del/člankov kot moški kolegi ...
Delam v skupini samih deklet, kjer se počutim odlično. Do zdaj se še nisem znašla v položaju, kjer bi me kdor koli obravnaval drugače zaradi tega, ker sem ženska.

Končujete doktorski študij. Veliko slišimo o težavah mladih znanstvenikov, ki se po preteku statusa mladega raziskovalca znajdejo v stiski brez zaposlitve. V tem smislu mnogi državi očitajo mačehovski odnos do mladih znanstvenikov. Kako komentirate?
Res se v zadnjih letih vztrajno zmanjšuje sredstva za znanost, posledično je vedno manj mest za mlade raziskovalce in podoktorske raziskovalce. Izjemno nadarjen kader z ogromnim potencialom, ki se je šolal doma več kot 20 let, tako odhaja v tujino, kjer je dobrodošel in cenjen. Mislim, da se naša država premalo zaveda, kaj bo s tem izgubila.

Tudi vas ti razlogi vlečejo v tujino?
Kot mnogi drugi si tudi jaz želim ostati doma, nadaljevati svojo kariero v znanosti in predajati svoje znanje naprej. Ne izključujem pa odhoda v tujino, kjer so boljše razmere za raziskovanje ...

Še vprašanje, ki ga zastavimo vsem intervjuvancem v projektu Uspešna Slovenija. Kaj so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?
Slovenci smo še vedno narod, ki se raje prereka o preteklosti, kot pa da bi stopili skupaj in poskrbeli za lepšo prihodnost. Imamo ogromen potencial, delovne in pridne ljudi, in to bi morali znati bolje unovčiti. Vlaganje v znanje in znanost pa je nujno za uspešno in konkurenčno državo.

Aleksandra K. Kovač
Prijavi napako
Komentarji
Napetost
# 24.04.2015 ob 07:34
@Generes*: kapital je kapital - ali je ta v farmacevtski ali kateri drugi industriji, vedno je interes za nek vložek dobiti čimveč nazaj. To niti ni stvar znanstvenikov, kot naprimer gospa, temveč lastnikov kapitala (delničarjev). Ti večinoma niso farmacevti..

Farmacevtskim podjetjem gre dobro zato, ker ne nastopajo na klasičnem trgu, kjer ti s svojimi osebnimi financami kupuješ produkte in se bolj ali manj racionalno odločaš o nakupu - zdravila kot prvo financirajo zavarovalnice, in tebe instantno nič ne boli žep, če kupiš najdražje ali pa nekoliko cenejše zdravilo; kot drugo pa se tu gre za zdravje, ki je precej pomemben dejavnik kvalitete življenja in boš zanj pripravljen potrošit vse kar lahko. V ozadju želje po zdravju se skriva nagon po preživetju. Slednje, še bolj kot farmacevtska podjetja, izkoriščajo razni zdravilci in paraznanstveniki, "nutricionisti" in vrači, maserji ..., ki računajo precej bolj mastne vsote za velikokrat nedokazan učinek.
KunteKinte
# 24.04.2015 ob 07:26
farmacevti in lekarne nas strižejo kot ovce... pri nas bi morali prvo skenslat koncesije s strani občin.... to je samo prodajanje megle...kao koncesija pomeni večjo raspršenost lekarn..
če se to naredi bi cene bile takoj nižje...
valcek2010
# 24.04.2015 ob 07:28
farmacija je največji biznis

hvala vsem proizvajalcem pijač ki v otroške pijače vlivate aspartam da je pijača bolj sladka zato da piše da je v pijači samo 7% sladkorja
hvala

farmacija ima zelo grde slabe plati, ko enkrat ješ zdravila jih ješ celo življenje
poglej zakaj nosijo babie domov cele crečke zdravil pa 20 tablet na dan komu je to potrebno

farmacija proizvaja bolezni in raka in potem zdravi, hvala

ne rečem da si slaba punca ampak biznisa farmacije ne razumeš
vem da boš delala dobro, vedi da ima vsaka firma svoje interese in želje po dobičku
in zaradi teh želja se vprašaš tistemu ki pomagam mu tudi hoče moja firma slabo
zato da dobite plače
Geres*
# 24.04.2015 ob 07:35
@rolandpc: Ne, ne mislim, da bi morali delati zastonj ali za minimalca. Mi pa ni vsec, ko se razlaga, kot da brez tako visokih cen ne bi morali financirati razvoja. Njihovi dobicki govorijo, da imajo maneverskega prostora veliko.

Sicer pa so, vsaj v Sloveniji, glavni zasluzkarji verjetno distributerji zdravil (Kemofarmacija, Salus ipd). O teh raje ne bom izgubljala besed (mi lahko zelodec obrne), saj se verjetno vsi spomnimo njihovega dogovarjanja cen - se je komu kaj zgodilo? Ma seveda ne.
valcek2010
# 24.04.2015 ob 07:30
aspartan se daje tudi v zdravila za otroke
nočem videt da bo moj otrok prej umrl kot jaz, zaradi nekega raka
večino aspartan podobnih umetnih stvari razvijete prav farmacija, ker v množici je denar, v hrani tudi
tsinamuh0
# 24.04.2015 ob 08:15
Precej lapate v tri krasne. Ma kaki aspartami...
S farmacevtsko industrijo so res problemi, več vlagajo v marketing kot v raziskave, vodijo jih že kar dolgo (vsaj večje) ljudje, ki so podobni direktorjem v drugih branžah - in sledijo - dobičku čez vse; cene onkoloških zdravil so previsoke, pri nas imamo tudi mafijo veletrgovcev (to niso farmacevtske firme!), ki za skladiščenje(!) pobere 30% denarja, Lekarna Ljubljana ima že nekaj časa vodstvo, ki od vseh dobesedno zahteva pospeševanje prodaje... Problem je, da imajo ljudje pogosto nerealna pričakovanja o humanitarnih namenih teh firm. To je seveda laž.
Nič pa ne spremeni dejstva, da so njihovi izdelki močno regulirani in v večini primerov dokazano koristni in prihranijo veliko gorja. Kar ne bi mogli reči za številne druge industrije z enakimi dobički, ki načrtno kršijo in izigravajo zakonodajo, ki prodajajo izdelke-droge, ki dejansko ubijejo 2/3 njihovih strank, pa sploh tega ne dojemate kot največje zlo, ker pač ne znate razmišljati.
Geres*
# 24.04.2015 ob 06:56
Ocitno gospa cilja na sluzbo v kaki farmacevtski firmi, ker zagovarja, "da se mora razvoj nekako povrniti" s cenami zdravil in da je zdravstveni sistem odgovoren, da so zdravila dostopna vsem, ne pa farmacevtske firme. Draga gospa Sinreih:

- mislim, da nam je vsem jasno, da farmacevtske firme niso dobrodelna institucija in da nihce ne pricakuje, da bodo delala zastonj. Ampak lepo vas prosim, povejte za eno farmacevtsko firmo, ki nima absurdnih dobickov?! Vsekakor "pokrijejo" ceno razvoja...
- Ob vsem tem mi dala slabo, kako farmacevtske firme v reklamah kazejo, kako skrbijo za ljudi. Ce bi jim bilo res mar za ljudi, bi nekoliko znizali cene, saj bi kljub temu "preziveli".

Da ima tako mlada oseba tako pragmaticno mnenje in se zagovarja obstojece stanje kot popolnoma normalno, je pa zelo zalostno.
Lupo Cattivo
# 24.04.2015 ob 11:17
Že 30 let imam diabetes tipa1. Bolezen uravnavam z insulinom sintetičnega izvora norveškega proizvajalca Nordisk. Brez farmacije bi bil mrtev že 30 let. Hvala.
raknac navi
# 24.04.2015 ob 08:39
Zakaj bi farmacija delala v dobro ljudi? Dela pac tisto kar se dobro prodaja. Saj to je pri nas edino merilo. V politiku, kulturi, ...
fah-q
# 24.04.2015 ob 14:39
@awesome1
Največja zarota so privatni bankirji, ki nam tiskajo denar in nam ga posojajo za dolg in obresti. Mi smo pa pripravljeni vsak dan več kot 8ur dnevno vsak dan garati za to, da odplačamo dolg, ki ga matematično nikoli ni mogoče odplačati, ker dolg raste eksponentno hitreje kot denar tiskamo. :)

To sploh ni zarota, je uraden sistem, ki je tako postavljen. Problem je edino v temu, da večini "niso dobro razložili" kako to deluje in folk sploh ne ve kako nas vse prav nesramno lupijo...ker če bi itak tega sistema ne bi bilo. Dejansko nekdo pobira smetano samo zato, ker sedi ob loncu, ostali pa moramo nosit mleko...

In ja, ravno to je "vir vsega zla" saj ravno to napenja tako države kot podjetja v to, da moramo ob omejenih resursih nonstop rasti ali pa država pade v "grški scenarij", podjetje pa preprosto bankrotira. Povedano drugače-imamo trakuljo...več ko jemo več nam poje, če jemo premalo poje večino in kolapsiramo, če jemo enako raste in hitro poje večino......
delfino_
# 24.04.2015 ob 13:51
Dragoon: Pri vseh gornjih komentarjih se čudim, da pri nas sploh še kdo zaide k zdravniku ali v lekarno.
Ravno nasprotno, vedno več jih hodi. Vprašat se je treba zakaj...
mikic007
# 24.04.2015 ob 12:48
A ni bilo fino pred stoletji, ko se ni bilo raka? Pustimo ob strani, da ga ni bilo zaradi ignorance in se je preprosto reklo, da ga je nekaj "od znotraj pojedlo" in da vecina ljudi ni prisla do let, ko je sedaj rak najpogostejsi (in vse ostale s starostjo povezane bolezni). Ampak eni bi radi sli nazaj v jamo, kljub temu, da imajo odlocitev o medicini in farmaciji ze v tem trenutku povsem v svojih rokah. Sicer pa ne gre za farmacijo, gre za vsesplosno zaroto na vseh ravneh in vsega sveta, ki smo jo, kako prikladno, odkrili v Sloveniji.

Zdravila so super, je pa tako kot pri vseh stvareh, butelj bo imel tezave, kot jih ima s hrano, avtom, v razmerjih ... Ce si ignorant in ti ne potegne, da je reklama samo reklama in da ti produkta ni potrebno kupiti, da je sport v redu, prevec hrane, alkota in cikov slabo, varat zeno ne najbolje, prehitevat v skarje smrtno nevarno ... Potem ti nihce ne more pomagati in je najbolje za vse kriviti globalno zaroto.

Mater mi grejo na zivce egocentricni megalomani, ki kljub vsem nasprotnim dokazom verjamejo v lastno intelektualno superiornost in hkrati vidijo zaroto povsod. Naj vam povem, da gre za bolezen, lahko jo poguglate, ni pa treba jemat zdravil, ker dokler ste na netu, ste varni ...
7up
# 24.04.2015 ob 12:46
Awesome

Napisal sem v zahodni evropi, kjer so bile življenske razmere 20 let po 2 svetovni vojni dokaj primerljive z trenutnimi. Suhi ljudje, dokačajo višjo starost v primerjavi z debelimi. Pred 100 leti so najdaljšo življensko dobo dočakali reveži na mediteranski dieti, ki temelji na lokalni zelenjavi.
Jagoda Lilit
# 24.04.2015 ob 12:27
Deset odstotkov tablet pristane v človeških želodcih, dvajset v odtokih, pet v blazinah umobolnic, petnajst v kaminih petdeset pa jih ostane v lekarnah, ker bolniki hočejo samo plačan dopust, ker so siti tečnih šefov in sodelavcev.
fah-q
# 24.04.2015 ob 11:08
Poleg tega ni problem niti dobiček niti način delovanja farmacije-pač skrbijo za svojo rit, kot vsak biznis. Problem je odnos, ki ga ima večina ljudi. Tretirajo farmacijo in zdravila kot nekaj absolutno pozitivnega in ne kot le ponudbo in produkt biznisa, ki ga skrbi lastni profit. Med Bayerjem in Monsantom ali Lockheed-Martinom, ko gre za delničarje ali vodstvo ni razlike. Velja ista logika, isti principi, in isti pristop do trženja, zavzemanja tržnih deležev, lobiranja, nižanja stroškov in večanja profitov. Imajo vojsko odvetnikov in tudi njihove svinjarije običajno končajo pod preprogo, mediji o tem običajno ne poročajo. Ne verjamete? Tu je en primer...o katerem v EU v medijih ni bilo nikakršne "histerije"...pa poslušajte kaj so naredili...
redred
# 24.04.2015 ob 10:01
fah-q

Kaj pa svetuješ za raka in alzhajmerjevo bolezen - presno dieto?
gesan
# 24.04.2015 ob 09:05
Nikec3
# 24.04.2015 ob 07:38
Njihovi dobicki govorijo, da imajo maneverskega prostora veliko.

Samo v Sloveniji je možno, da ima dobiček negativen prizvok.
.......................................
Dobiček je lahko tudi na hinavski način pridobljen.
In potem je tudi zame to negativna stvar.
čik
# 24.04.2015 ob 08:47
bravo punca,kar korajžno naprej
Geres*
# 24.04.2015 ob 07:45
@Napetost: imas prav, seveda. Samo stopilo mi je na zulj ta razlaga, da so cene posledica visokih stroskov razvoja. Kar seveda verjamem, da prispeva, ampak kot pravis, so predvsem posledica industrije v kateri delujejo (za zdravje bi naredili vse). In to pac izkoriscajo. Razumem, vsak pameten bi in kot pravis, delnicarji to pricakujejo. Ampak zaboga ne nalagat o tem, da so rake cene (samo) zaradi razvoja in ne se mi v reklamah sprenevedat, da je tvoje glavno poslanstvo moja dobrobit.
mikic007
# 25.04.2015 ob 04:20
@corrupt570

Naredil si mi dan, ne morem se nehat smejat :D:D
awesome1
# 24.04.2015 ob 17:33
Farmacevti in FDA si menjavajo delovna mesta, skupno podpirajo zdravilo Benicar, zdravilo proti visokemu pritisku, ki ima neugodni stranski efekt - UNIČUJE ČREVO, POVZROČI ODPOVED JETER IN LEDVIC.

Zdravilo razvito leta 2002 in leta 2013 umaknjeno.



Nekako se stroški investicije (razvoj, klinični testi) mora povrniti s prodajo. Ko bodo ljudje izvedeli ga bomo umaknili.

Radi vas imamo, vendar imamo še rajši profit: Vaši farmacevti.
awesome1
# 24.04.2015 ob 17:16
@mr.annonymus
Se popolnoma strinjam. Cene razvoja so enormne. Tableta AZT, ki se je razvila za zdravljenje pacientov, ki bolehajo za rakom se je izkazala za zelo strupeno.



Zato je zelo ekonomično, da se tableto preizkusi na pacientih, ki bolehajo za boleznijo AIDS:

awesome1
# 24.04.2015 ob 14:57
@fah-q
Redki razumejo zakaj nujno potrebujemo v današnjem sistemu eksponentno rast.
fah-q
# 24.04.2015 ob 13:41
@alfabet
ce mi bos polagal besede v usta in si izmisljeval, bova hitro zakljucila to razpravo. Kje sem rekel, da celotna industrija dela samo dobro in da moramo jest tablete za vsak prehlad? Glede zdravega nacina zivljenja sem ti ze odgovoril, SEVEDA je smiselmo zdravo zivet. Kdo pravi da ne?
Pa mislim, da te je ze vec ljudi vprasalo, kako si razlagas daljso povprecno zivljenjsko dobo. Odgovor? Pa tudi argumenti DrMinistra se mi zdijo zelo zanimivi (kar se tice 80-letnikov in zdravil). Kak komentar se o tem mogoce?


No, jaz vprašanje razumem večplastno in pokažem kje v vprašanju je že napaka. Pa da preidem na odgovore (čeprav sem na vse že odgovoril)-statistična daljša živ. doba pove le to, da neko povprečje živi dalj. In se strinjam,farmacija nekemu povprečju pomaga-ampak tu sem dodal tudi to, da gre za povprečje, ki brez glave živi-in takim farmacija podaljša življenje, itak. Saj če ne spremeniš ničesar v načinu življenja ki te pripelje do večine bolezni (pustmo ob strani gensko pogojene težave, tu je situacija drugačna), potem boš, logično, živel dalj s pomočjo farmacije in zdravnika. Se vsaj nekdo ukvarja z zdravjem takega loleka, če se že sam ne. Ni pa to niti OK niti zdravo niti pametno niti priporočljivo že v startu.

Zapovrh dodam mogoče tole, da bo bolj jasno, kaj hočem povedat-vse,kar tvoj organizm zmore preživet (upoštevajoč tudi nek smoteren riziko), tvoj imunski sistem zmore prebolet-vse to je najbolje preživet/prebolet brez umetnih pomagal. Ko dodaš še zdravo, urejeno in pravo prehrano in dosti gibanja, obvladljiv stres ter nek urejen ritem življenja je možnosti za bolezni zelo zelo malo, tudi na starost.
awesome1
# 24.04.2015 ob 12:48
@Jagoda Lilit
Farmacevti ne potrebuejo legalizirano gandžo, da jo lahko prodajajo. Oni JO PRODAJAJO.

Vas bomo pa v zapor dali, ker jo gojite doma. :)

To imenujemo svobodni trg ali kako se znebiti konkurence. :)



Lupo Cattivo
# 24.04.2015 ob 12:35
@fah-q

O tem se vsekakor strinjava. Malo me je pogrelo le to, da vsi navijači začnejo posploševat stvari o temah, pri katerih imajo izoblikovano mnenje, in potem ga do onemoglosti branijo. Drugače si, namreč, ne znam razlagati minusov, ki mi jih nekdo lepi na poste. Lahko se tudi motim, pa bi nekdo res raje videl, da bi diabetiki pomrli. Napisal sem samo primer, bolj tako, v razmislek. Da je potrebno včasih malo vdihnit in prisluhnit tudi strani, ki ima o določeni temi za povedat kaj iz lastnih izkušenj.

PS
Hvala za želje, dal sem ti +
Lupo Cattivo
# 24.04.2015 ob 12:05
@fah-q

V Sloveniji je na leto cca. 60 otrok od 0 - 15 let starosti, ki zboli za to boleznijo. Govorim o tipu 1, ki ima precej nepojasnjen vzrok nastanka. Za razliko od tipa 2, ki je, tako, kot si napisal, res precej povezan z načinom življenja. Povedano drugače, nihče v moji družini ni imel diabetesa, nikoli nisem imel prekomerne teže, zbolel sem pri 14 letih "čez noč". V Sloveniji je cca 115.000 diabetikov, večina tipa 2, na svetu pa se številka bliža 500 mio. Nekaj več kot 0,1%, na katerega se sklicuješ. Od srca ti želim, da se ne boš pri lastnih otrocih srečal s to zahrbtno boleznjo, ki pa, zanimivo, ni bolezen modernega sveta, saj so jo poznali že v starem Rimu in prej. Pogooglaj, če ne verjameš. Stopnja naraščanja pa je zelo različna. Imaš desetletja, sedaj je tak primer, ko je naraščanje stopnje v severni Evropi močno preseglo področje južne (tip 1).

Pišem ti zato, ker se mi zdi to res tema, ki ni primerna za navijaštvo, ki se je takoj pojavilo v komentarjih. Pisal sem o bolezni, ki jo imam in je le ena izmed mnogih, ki je regulirana, če že ne zdravljena s pomočjo zgolj in samo farmacije. Zavedaj se, da smo tisti, ki se s tem soočamo, farmaciji zelo hvaležni. Vprašaj kateregakoli starša, ki ima za otroka diabetika.
alfabet
# 24.04.2015 ob 11:40
fah-q, razpravljamo o farmaciji. Zdrav nacin zivljenja je seveda kljucnega pomena in nalivanja s kokakolo ter veriznega kajenja ti seveda ne bos pozdravil s tabletko, to bi moral vsak vedet. Tako kot recimo slabih genov ne bos pozdravil z dieto. Po drugi strani pa je tudi vprasljivo, v koliksni meri bos ti lahko prenesel zivljenski slog stoletnikov z Okinawe v druge drzave - drugacno okolje, hrana, geni itd. Helmut Schmidt je star 96 let in verizni kadilec prakticno celo zivljenje. Kaj se lahko naucimo od njega? Pa ce ze govoris o stoletnikih, jih de malo povprasaj, kaksna je bila povprecna zivljenjska doba ko so bili mlajsi, ker nekega blaznega stevila stoletnikov pri nas kolikor vem ni.
Pa ne zagovarjam tablet za vsak prehlad, ampak je treba opozorit tudi na drug ekstrem, ki ga zaznavamo v Sloveniji, in to je paranoja pred vsem, kar je povezano z medicino, in pa strasenje z raznimi aspartami ter groznje o tem, kako se bodo nasi otroci rojevali brez rok. Potem pa en Lupo Cattivo napise, da si ze 30 let resuje zivljenje s sinteticnim inzulinom, pa dobi minus in nobenega protiargumenta. Zakaj? Zato ker k temu ni kaj za dodat, minus stisnit pa na drevo v jok.
omega369
# 24.04.2015 ob 10:58
Droge na recept. Neprecenljivo.
at111
# 24.04.2015 ob 08:49
@timeout "Kdor ne ve na kakšen način so farma firme pridobivala znanje, predvsem pa izkušnje od uspešnih zdravilcev, ki so v različnih narodih in plemenih skozi generacije prenašali znanje iz roda v rod, ter ga uspešno nadgrajevali 'povsem brezplačno', se lahko o tem pouči v mnogo katerem prispevku v strokovni literaturi."

No zavajati pa ne, farmacija je naredila ravno obratno kot si ti opisal. Uničila je zdravilce in na prvo mesto postavila mehansko zdravljenje(kirurgijo) in bleferske metode npr. kačje strupe, pijavke itd.
Že sam izvor besede farmacija je zanimiv, poišči v priloženem viru: "The Greek word pharmakeia (Greek: φαρμακεία) derives from pharmakon (φάρμακον), meaning "drug", "medicine" (or "poison").[1][n 1]"
in še en vir "Pharmacology (from Greek φάρμακον, pharmakon, "poison" in classic Greek"
Zanimivo je da če poiščemo celo izvor besede farmacija izvemo da v stari grščini v bistvu izhaja iz besede čarovništvo kar se že od nekdaj povezuje s prevarami in ne z zdravilstvom. Bitje s katerim so upodabljali to čarovnico je jedlo otroke in zavajalo ljudi, izredno ironično glede na to kar danes dela sodobna farmacijo, skoraj preroško:
The word “pharmaceutical” derives from the Greek, φαρμακεία, φάρμακον [pharmakeia /far·mak·i·ah/]. It means poison.
The word “pharmacy” also derives from the Greek, φαρμακείο, φαρμακευτική [pharmakön /far·ma·kon/] It means to practise sorcery or witchcraft.
Če zadevo zelo na kratko povzamem: stari bankirji so potem ko so prevzeli naftno industrijio iskali nove vire zaslužka in hitro opazili tržno nišo v medicini in farmaciji, zato so s pomočjo velikih finančnih vložkov prevzeli odbore vseh večjih medicinskin in farmacevtskih šol terj jih preusmerili iz dejanskega zdravljenja in zdravilstva z rastlinami in krepitvijo človeškega telesa v sodobno medicino in farmacijo, ki večinoma samo zastrupljata človeško telo in služita od bolezni in ne zdravja. Dejstvo je, da zahodne države sploh pa amerika zapravijo daleč največ denarja za zdravljenje pa vendar je tu hkrati daleč največ bolnih ljudi. Življenjska doba se tudi ni povečala tako veliko, manj je umrlih otrok, se je pa bistveno poslabšala kvaliteta in zdravje večine ljudi. Profit je v ravno prav bolnih ljudi, važno da še nisi umrl in da nisi zdrav.
V procesu ustvarjanja sodobne farmacije in medicine so prav tako povsem uničili in odstavili tradicionalne zdravilce, ki so se ukvarjali s pravim zdravljenjem človeškega organizma s spodbujanjem našega imunskega sistema(kar ni bilo profitabilno, saj so uporabljali večinoma prosto dostopne rastline in velikokrat delali neprofitabilno za dobro ljudi) in to zamenjali s kvazi tabletkami in kirurškimi popravili simtomov bolezni namesto odpravljanja vzrokov. Seveda je kirurgija v nujnih primerih izredno potrebna ampak večina sodobne kirurgije je nepotrebne(vsi obvodi in čiščenje žil ter razne amputacije zaradi nepotrebnega diabetesa itd...).
Zelo priporočam spodnjo povezavo za malo bolj poglobljeno razlago in dodatne vire.
Dejansko ne pretiravam in se v ozadju skriva še mnogo hujših dejstev kar se tiče farmacije in sodobne medicine.
kazam123
# 24.04.2015 ob 07:40
Tako kot proizvajalci televizorjev načrtno planirajo, da se le ti pokvarijo, tako tudi farmacija noče pozdraviti vseh. Če ne bi bil noben bolan, tudi prodali ne bi nič.
Nikec3
# 24.04.2015 ob 07:36
valcek2010 lahko greš živet v kakšno Afriško pleme, če te je tako strah, da te bo farmacija ubila. Tam ni farmacije... Pa življenja po 40-em letu tudi ne.
Eska
# 26.04.2015 ob 09:41
Saj se ne zavedate svoje naivnosti
fah-q
# 24.04.2015 ob 14:27
@alfabet
Nikjer nisem trdil, da farmacije absolutno ne potrebujemo. Ne potrebujemo take, ki jo zanima le profit, ki nas zasipava z marketingom (ki vedno cilja na ljudi z nizko samopodobo/komplekse (pazi, samopodoba ni samozavest-tako manj kot večvrednostni kompleks temeljita na problemih s samopodobo,ki je v obeh primerih pomankljiva, le pomankljivost se kaže na različne načine)), ne potrebujemo take, ki zdravi normalne ozdravljive bolezni (razne gripe) da večino prepričajo kako so nujni-pa so nujni le za kak % ki ima resne težave z zdravjem.

Kar se tiče zdravega načina življenja je pa to danes še bolj kot kadarkoli vprašanje izbire. Trdijo da je zelenjava in sadje drago-jabka, repa, korenje, zelje so najbolj zdrave zadeve sploh-pa vse sodi med najcenejšo hrano. Tudi dobra moka košta manj kot kila belga kruha na polici, da ne govorim o tem, da ni treba pojest kile na dan. Tudi glede stresa se da-ampak to je že precej bolj zakomplicirano področje...

Ampak kot berem se očitno strinjava glede večine stvari, sam je blo treba to ugotovit...
awesome1
# 24.04.2015 ob 14:24
@fah-q
Največja zarota so privatni bankirji, ki nam tiskajo denar in nam ga posojajo za dolg in obresti. Mi smo pa pripravljeni vsak dan več kot 8ur dnevno vsak dan garati za to, da odplačamo dolg, ki ga matematično nikoli ni mogoče odplačati, ker dolg raste eksponentno hitreje kot denar tiskamo. :)



awesome1
# 24.04.2015 ob 14:17
awesome1
# 24.04.2015 ob 13:47
Jesti malo vsak dan nam podaljšuje življenje, stradati dneve ali mesece nam pa znižuje odpornost organizma, kar privede do bolezni.

Populacija raste dokler ima hrano. Več hrane kot je, bolj populacija raste. Ko prične zmanjkovati hrane, se pa pojavijo bolezni.

V populacijah, ki imajo naravnega sovražnika se populacija regulira z naravnim sovražnikom. Bolj kot populacija zajcev naraste, bolj se razmnožijo lisice. Ko pa je lisic ogromno in zajcev malo se pa pojavi steklina.

awesome1
# 24.04.2015 ob 12:53
@7up
Suhi ljudje doživijo višjo življenjsko starost, imaš popolnoma prav.


http://www.sciencedai
ly.com/releases/2008/05/080514064921.htm
Robiland
# 24.04.2015 ob 12:20
oni in financniki.....
alfabet
# 24.04.2015 ob 12:10
@aaa, farmacija proizvaja zdravila, predpisuje jih pa zdravnik po svoji presoji, ce se be motim? Te mogoce zdravnik sili, da jih jes? Ce ja, ga zamenjaj. Lahko pa mu tudi probas razlozit, da se ti ne da za vsak drek jest tablet.
awesome1
# 24.04.2015 ob 11:25
Niso vsi farmacevti slabi. Nekateri hočejo resno pomagat sočloveku. Potem, ko ti ljudje zlezejo visoko in spoznajo delovanje sistema - KORPORACIJA MORA PRINAŠATI PROFIT - vse ostalo je drugotnega pomena - se spreobrnejo in pridejo v javnost s podatki. :)

Mi farmacevti vas imamo radi. :)

valcek2010
# 24.04.2015 ob 11:13
res da mi živimo svoje življnje ampak moramo gledat kako hranimo otroke in kaj bodo oni prinesli vnukom, kakšne boležni, rak, ki trenutno niso vidne ampak skrite

da ne bo takrat rak nekaj vsakdanjega čez sto let
in so bodo naši prihodnjiki rodili brez rok, nog, itd kar se že dogaja, kjer se upobalja preveč insekticidov, vesta kaj pravi farmacija
da je to genska napaka, vsak drugi otrok ima gensko napako.
če pravi farmacija tako jim bomo te pa že verjeli
tisti ki ste me popljuvali
alfabet
# 24.04.2015 ob 11:01
Kake cvetke tu beres... Da nas prepricujejo, da je resitev v kemiji in ne v naravi? Ja kaj pa je kemija ce ne narava? Eni osnovnih pojmov nimajo pojasnjenih, pa se grejo strokovnjake.
bojanvasiljevic
# 24.04.2015 ob 10:51
Maša Sinreih raziskuje dve ginekološki bolezni, raka endometrija in kronično vnetno bolezen endometriozo
Namesto da bi ta članek še bolj razjasnil epidemijo bolezenskih stanj in njihove možne vzroke, ki obsega po nekaterih ocenah do 30% žensk, se je nekdo odločil postaviti tak bombastičen in presplošen naslov na mmc.

Bolezen si zaslužita pozornost in v tem se strinjam z njo!!!
fah-q
# 24.04.2015 ob 09:55
Moja žena je imela manši problem z zdravjem....dobila je tablete...te tablete niso le pozdravile tega roblema ampak so sprožile novi problem...in je dobila dva dni kasneje še ene tablete, za uravnavanje "stranskega učinka"...ker se je izkazalo, da je alergična na kombinacijo je dobila še neke kapljice za želodec...taisti problem sem jaz razrešil z dieto...trajalo je natanko tri dni dalj, brez kakršnekoli farmacije, brez zdravnika in brez stroškov...njej se je težava pojavila še v drugo, meni še ne... V drugo je uporabila mojo metodo in ima do danes mir...

Stvari je treba delat z glavo,naše telo ima imunski sistem, ki mora bit kot "dobro natrenirana vojaška enota" ki ne sprašuje ampak samo uničuje vse kar mora uničit, takoj, na mestu, s čim večjo "silo"...seveda če bi fasal kako težje vnetje, kako tropsko bolelezen kje na poti itd so zdravila super-ampak za vsakodnevne malnekosti pa čim dalj od kemije, farmacije in predelanih živil... preberte včasih etikete na živilih in preverte kaj to je...zadošča tudi najt samo kemično sestavino, ki jo dodajo pa jo poskusit ali povohat... :)
redred
# 24.04.2015 ob 09:51
gesan

Že daleč prekomerno zlorabljena potrošnja antibiotikov pove čisto vse o farmaciji.

To je problem zdravnikov in pacientov - dandanes smo že vis toliko izobraženi, da vemo, da ni potrebno za vsak kihec jemati antibiotikov.

Da o tabletah, ki zdravijo eno drugo tri pa uničujejo, pove tudi precej.

Ne vem, o čem govoriš - ja, vsako zdravilo ima starnske učinke. Pri zdravilih, ki zdravijo raka, so lahko stranski učinki hudi, kar je logoično.

Da nas prepričujete, da je rešitev v kemiji in ne naravi, je tudi precej povedno.

To ne pomeni nič oz. je eko-bio-organsko besedičenje.

Raje bi učili pretežno kako ljudje naj čimbolj v simbiozi z naravnimi danostmi živijo in da naj spoštujejo to mamo naravo...

Kako 'mama narava' zdravi raka?
Prismuknjen
# 24.04.2015 ob 08:16
Me zanima, ko ima kakšen komentator in sovražnik farmacije hudo gripo s 40 stopinjami temperature, bruhanjem, diarejo in bolečinami v sklepih, kako se on brez težav in brez obiska pozdravi. Najbrž čajček in limonca.
Sicer pa, spet isto; članek o uspešni osebi, ki je vložila veliko časa in z veliko odrekanja in pod člankom spet kavč strokovnjaki.
evaevi
# 26.04.2015 ob 12:05
eden od naivnih slovenskih zdravnikov:

http://www.zavod-preporod.eu/INTERVJUJ%20I-%20Prehrana%20vpliva%20na%20potek%20bole
zni%20-%20Milos%20Zidanik.html
gozdar1
# 25.04.2015 ob 11:24
Kaj pa hladno obkladki?
Poleg tega je povišana temperatura eden od obrambnih mehanizmov.

Tisti lin je pa bolj stran, kjer prodajajo raznorazne izdelke(po zasoljenih cenah) in je logično, da reklamirajo njihovo učinkovitost.
corrupt570
# 25.04.2015 ob 04:47
@mikić

No lepo, da te je moj post spravil v dobro voljo. Sedaj pa še povej, kaj v mojem zapisu se ti zdi tako smešno.
Kazalo