Poltovornjaki so na severnoameriškem trgu močno iskano blago, redkost pa so različice s pogonom na kaj drugega kot bencin. Foto: Chrysler
Poltovornjaki so na severnoameriškem trgu močno iskano blago, redkost pa so različice s pogonom na kaj drugega kot bencin. Foto: Chrysler

Uvajanje poltovornjaka, ki ima prilagojen bencinski motor tudi za zemeljski plin CNG (Compressed Natural Gas), je brez dvoma povezano z vplivom naveze Fiata in Chryslerja, saj ima italijanski koncern bogato ponudbo vozil s tehnologijo za uporabo zemeljskega plina. Na ameriškem trgu pa je kombinacija svojevrstna posebnost, saj pri uporabnikih vozil gospodarnost pri porabi goriva ni ravno na vrhu prioritet. Izdelovalec tako tudi ponosno poudarja, da bo RAM 2500 heavy duty CNG edini tovrstni serijski izdelek na severnoameriškem trgu.

Veliki pick-up je ohranil osnovni bencinski motor 5,7-litrski HEMI V8, ki pa je bil deležen obsežnih modifikacij za uporabo zemeljskega plina. Pol odprtega kesona pa so porabili za namestitev dveh 130-litrskih rezervoarjev namenjenih zalogi CNG-ja, ki naj bi zadostovala za doseg 255 milj (410 km), skupaj z zalogo bencina v očitno zmanjšanem rezervoarju pa naj bi bil doseg 367 milj (590 km). Kljub temu, da se je zaradi dodatnih rezervoarjev tovorni prostor prepolovil, pa pri izdelovalcu poudarjajo, da je avtomobil ohranil svoje osnovne zmogljivosti in je kot nalašč za prevoz tovora oziroma vleko prikolic.

Med glavnimi kupci naj bi bila predvsem podjetja z večjimi voznimi parki, od telekomunikacijskih podjetij do ponudnikov plina ter vladne ustanove in javne agencije, ki želijo poleg zmanjšanja stroškov uporabe vozil, javno izraziti še pobudo po zmanjševanju odvisnosti od uvožene nafte.

Poltovornjake, ki bodo na voljo le z dvojno kabino in štirikolesnim pogonom, bodo izdelovali v Mehiki, prva vozila za katera bodo morali odšteti 47.500 ameriških dolarjev (35.800 evrov) pa bodo kupci dobili julija letos.