Matrično LED-tehnologijo žarometov sestavlja točkovno polje iz 15 LED-segmentov, ki so lahko posamično krmiljeni in različnim izvedbam dajejo specifičen grafični podpis. Foto: Audi
Matrično LED-tehnologijo žarometov sestavlja točkovno polje iz 15 LED-segmentov, ki so lahko posamično krmiljeni in različnim izvedbam dajejo specifičen grafični podpis. Foto: Audi

Gre za drugo generacijo Audijeve štirisedežne limuzine z oznako A3, ki prinaša športno obliko in napredne sisteme – od infotainmenta do asistenčnih sistemov in tudi nove pogonske agregate. Limuzina bo pri evropskih trgovcih na voljo od poletja 2020.

Posebnost limuzine je strešna linija

V primerjavi s prejšnjim modelom je ob nespremenjeni medosni razdalji v dolžino zrasla za štiri centimetre in meri 4,50 metra. Je tudi širša in višja, saj so oblikovalci želeli kljub kupejevski liniji strehe zagotoviti več prostora za glavo. Prostornina prtljažnika je 425 litrov in je povsem enaka kot pri predhodniku.

Na zunaj sta oblikovno najbolj posebna streha in zadek. Strešna linija se od B-stebrička spusti podobno kot pri kupejih in se konča v usmerniku zraka na pokrovu prtljažnika.

Limuzinski A3 je 15 centimetrov daljši od sportbacka A3. Foto: Audi
Limuzinski A3 je 15 centimetrov daljši od sportbacka A3. Foto: Audi

V kabini veliki zasloni

Potovalna kabina je v znamenju digitalnih zaslonov. Instrumentna plošča z diagonalo 10,1 palca je obrnjena proti vozniku. Serijsko omogoča prepoznavanje pisanja z roko in naravnoglasovno upravljanje, ki lahko opcijsko posega tudi po podatkih iz oblaka. Kombinirani instrument z 10,25-palčnim zaslonom za volanom je že v osnovni izvedbi digitaliziran. V izvedbi Audi virtual cockpit plus pa meri 12,3 palca in ponuja tri različne načine prikaza.

Kopica naprednih sistemov

MMI-navigacija plus temelji na tretji generaciji modularne infotainment platforme. MIB 3 ima desetkrat večjo procesno moč, kot jo je imel prejšnji model; vozilo povezuje prek standarda LTE Advanced, potnikom pa prek dostopne točke za WLAN omogoča dostop do medmrežja z njihovih pametnih telefonov. MMI-navigacija plus že serijsko omogoča številne storitve Audi connect, med drugim spletne prometne informacije, novice in dodatne informacije, ki dopolnjujejo posebne cilje, na primer fotografije, odpiralne čase in ocene uporabnikov.

Komunikacija med avtomobili

A3 omogoča tudi storitve Car-to-X, ki temeljijo na kolektivni inteligenci Audijevih vozil. Omogočajo na primer pošiljanje informacij o nevarnih mestih ali hitrostnih omejitvah v ustrezno opremljena vozila ali iskanje prostih parkirnih mest ob robu ceste. Potem ko uporabnik parkira, aplikacija myAudi omogoča nadaljevanje navigacije iz avtomobila na pametnem telefonu.

Povezovanje med avtomobilom in pametnim telefonom omogočata vmesnik Audi smartphone interface, ki mobilnike z operacijskim sistemom iOS ali Android prek tehnologije Apple Car Play ali Android Auto integrira v MMI, ter predal za telefon Phone box, ki telefon poveže z avtomobilsko anteno in ga lahko tudi indukcijsko polni. Poleg tega je mogoče limuzino A3 s ključem Audi connect prek pametnega telefona (Android) tudi odkleniti, zakleniti in zagnati.

Omeniti velja še sistem Audi pre sense front, kjer kamera za notranjim vzvratnim ogledalom v povezavi s sprednjim radarjem pomaga pri preprečitvi morebitne nezgode ali vsaj omilitvi posledic. Podatke teh senzorskih sistemov uporablja tudi serijska asistenca za ovire.

V potovalnem prostoru je prostor za štiri potnike. Foto: Audi
V potovalnem prostoru je prostor za štiri potnike. Foto: Audi

Dizel in bencinarja

Prilagodljiva asistenca za vožnjo vozniku pomaga pri vzdolžnem in prečnem vodenju vozila. Asistenca za učinkovitost mu pokaže, kdaj bi bilo dobro popustiti pedal za plin; sistem pri tem med drugim uporablja podatke navigacije. V mestnem prometu bodo poleg tega v pomoč tudi opozorilo ob izstopu, asistenca za prečni promet in kamere za prikaz okolice, ki bodo v ponudbo vključeni kmalu po začetku prodaje.

Na začetku bosta na voljo dva motorja TFSI in eden TDI. 35 TFSI ima 1,5-litrski bencinski motor z direktnim vbrizgavanjem in močjo 110 kW (150 KM) ter je na voljo z novorazvitim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom S tronic. Ta agregat poleg tehnologije izklopa valjev v kombinaciji z menjalnikom S tronic, ki ima dve sklopki, uporablja 48-voltni blagi hibridni sistem.

Poleg serijskega podvozja sta alternativno na voljo športno podvozje in podvozje z uravnavanimi blažilniki. Foto: Audi
Poleg serijskega podvozja sta alternativno na voljo športno podvozje in podvozje z uravnavanimi blažilniki. Foto: Audi

Med zaviranjem regenerira energijo in z navorom do 50 Nm pomaga motorju med speljevanjem in dodajanjem plina iz nizkih vrtljajev. V določenih situacijah lahko "jadra" z izključenim motorjem. Pri Audiju trdijo, da se v območju najpogostejšega delovanja poraba goriva zmanjša za do 0,4 litra na 100 kilometrov.

Na dizelski strani je motor 2.0 TDI s 110 kW (150 KM), ki deluje v kombinaciji s 7-stopenjskim S tronicom, ki prestave menja prek novega stikala z elektronsko tehnologijo shift-by-wire.

V Nemčiji in številnih drugih evropskih državah bo predprodaja nove limuzine A3 stekla konec aprila 2020. Prva vozila bodo začeli dobavljati poleti. Model 35 TFSI s 110 kW (150 KM) bo stal od 29.800 evrov. Že kmalu po vstopu na trg bo sledila tudi osnovna bencinska različica, ki bo stala 27.700 evrov.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor