Ford se leta 2016 vrača v Le Mans z modelom GT, ki bo praznoval 50. obletnico zmage iz leta 1966. Foto: Ford
Ford se leta 2016 vrača v Le Mans z modelom GT, ki bo praznoval 50. obletnico zmage iz leta 1966. Foto: Ford

Ford je že potrdil, da se z novim dirkalnikom GT vrača na prestižno vztrajnostno dirko 24 ur LeMansa. Enako razmišljajo pri BMW-ju, kjer želijo vrnitev na legendarno dirko zaznamovati z vozilom na vodik.
Ford je objavil, da se vrača na eno najprestižnejših avtomobilskih dirk na svetu, nanjo pa se bo podal z novim dirkalnikom ford GT, ki temelji na novem superšportniku, ki bo na prodaj naslednje leto.
S tekmovalno različico bodo preverili inovacije novega modela, ki so ga predstavili januarja. Tako proizvodna različica kot dirkalnik bosta na voljo leta 2016, ob 50. obletnici legendarne uvrstitve dirkalnikov ford GT na 1., 2. in 3. mesto dirke 24 ur Le Mansa leta 1966. Ford je v Le Mansu zmagal še v letih 1967, 1968 in 1969.
Novi dirkalnik bo sodeloval na vseh dirkah prvenstev FIA World Endurance Championship in Tudor United SportsCar Championship v letu 2016, tekmovalni krst pa ga čaka januarja 2016 na dirki Rolex 24 v Daytoni na Floridi. Ford GT je sicer izdelek novega oddelka Ford Performance, ki je zadolžen za zagotavljanje inovacij z udejstvovanjem v avtomobilskem športu.
Inovacije za dirkalnik
Z načrtom uvesti več kot 12 novih športnih modelov do leta 2020 bo oddelek Ford Performance dosežke na dirkah in strokovno znanje uporabil za hitrejši prenos inovacij na izbrane športne avtomobile in zmogljive dele, da bi tako najnovejše tehnologije končno prišle na vrsto v celotni Fordovi paleti modelov.
Dirkalni GT je opremljen s številnimi inovacijami. Inženirji so izboljšali aerodinamiko, ki je potrebna za potisk vozila ob podlago ter poskrbi za izboljšano stabilnost in zmanjšanje zračnega upora, novi so kompozitni materiali z ogljikovimi vlakni za togo in lahko podvozje ter moč 3,5-litrskega V6 motorja ecoboost.
BMW z vozilom na vodik?
Nemški proizvajalec premium vozil načrtuje vrnitev v LeMans z vozilom na vodik. Bavarci so trenutno v fazi odločanja in potrditve udeležbe na vztrajnostni dirki, ki bi se je radi udeležili leta 2018. Znanega je malo, za zdaj le toliko, da bi lahko novi BMW-jev dirkalnik nastopil v razredu eksperimentalnih vozil. Želja je izdelati pogon na gorivne celice, kot poskus poznejše vgradnje v serijske modele znamke. Priznana specializirana revija Autocar navaja, da bi lahko Bavarci svoje prvo vozilo na vodik predstavili že leta 2020.