Volkswagen, ki je lani prodal 10,14 milijona vozil, si lahko visoke stroške z Bugattijem privošči zahvaljujoč dobičkonosnim poslom z Volkswagnom, Audijem, Porschejem in Škodo. Foto: Bugatti
Volkswagen, ki je lani prodal 10,14 milijona vozil, si lahko visoke stroške z Bugattijem privošči zahvaljujoč dobičkonosnim poslom z Volkswagnom, Audijem, Porschejem in Škodo. Foto: Bugatti

Volkswagen je prodal še zadnjega od 450 bugatti veyronov. To je konec ere enega najbolj ekskluzivnih superšportnih avtomobilov, ki so jih kdajkoli naredili.
Zadnji prodani veyron se imenuje la finale. Razstavili ga bodo na avtomobilskem salonu v Ženevi.
Gre za različico z odprto streho grand sport vitesse, ki ga poganja W16 motor z delovno prostornino 8 litrov in 880 kilovatov moči. Največji navor je 1500 Nm, ki ga doseže med 3000 in 5000 vrtljaji v minuti. Z mirovanja do 100 km/h pospeši v 2,6 sekunde.
Eden najbolj "zgubaških" projektov
Povprečna cena vsakega od 450 prodanih veyronov je bila 2,3 milijona evrov. Veyron pa ni dosegal le hitrostnih rekordov, pač pa tudi "zgubaške." Po podatkih analitika Maxa Warburtona, iz podjetja Sanford Bernstein Ltd. iz Singapurja, je Volkswagen z vsakim prodanim veyronom pridelal 4,6 milijona evrov izgube. Z razvojem in prodajo avtomobila naj bi izgubili kar 1,7 milijarde evrov, so izračunali pri Bernsteinu, kar je največji "zgubaški" tovrsten projekt v Evropi.
Volkswagen je znamko Bugatti, ki jo je ustanovil Ettore Bugatti, kupil leta 1998. Cilj je bil razviti vozilo, ki bo sposobno hitrosti nad 400 km/h, hkrati pa je moral biti dovolj lep in udoben, da si se z njim odpeljal v opero. Veyrona so prvič predstavili leta 2005.
"To nepredvidljivo poglavje v avtomobilski zgodovini je prišlo h koncu," je dejal Bugattijev predsednik Wolfgang Duerheimer in dodal: "Celo deset let po predstavitvi veyron ostaja poseben, edinstven in predmet poželenja."
Naslednik pred vrati
Zadnjega veyrona so izročili neimenovanemu kupcu iz Bližnjega vzhoda. Po podatkih proizvajalca naj bi polovico vseh proizvedenih veyronov prodali v Evropi, četrtino pa v ZDA.
Volkswagen že razvija naslednika. Trenutno testirajo vsaj tri različne koncepte, eden od njih ima pogonski agregat, ki premore še 25 odstotkov več moči v primerjavi z zadnjim prodanim modelom. Glavni oblikovalec pri Volkswagnu Walter de Silva je dejal, da bi utegnili naslednika predstaviti že ob koncu leta, ali v začetku leta 2016.