Nova zasnova evropskega prodajnega salona je bila najprej predstavljena v Franciji, zdaj pa je na vrsto prišla tudi Slovenija. Nov prodajni salon temelji na kombinaciji doživetja znamke in vseh mobilnostnih storitvah. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Nova zasnova evropskega prodajnega salona je bila najprej predstavljena v Franciji, zdaj pa je na vrsto prišla tudi Slovenija. Nov prodajni salon temelji na kombinaciji doživetja znamke in vseh mobilnostnih storitvah. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Vstopili smo v prenovljen Toyotin salon vozil v Ljubljani, izdelan po zadnjih standardih največjega proizvajalca vozil na svetu. Videli smo lepo osvetlitev, lepo pohištvo, vendar pa je bistvo drugje.

Primož Tiringar, direktor razvoja trgovske mreže pri podjetju Toyota Adria, nam je razgrnil bistvo: "Luči in pohištvo so tisto, kar stranke najprej opazijo. Gre pa predvsem za nov proces v prodaji. Potrebe in zahteve strank so, da si avto, ki jih zanima, najprej ogledajo doma, na digitalnih platformah, ko pridejo v salon, pa lahko nadaljujejo svoj proces."

Konkreten primer smo si ogledali na enem od številnih zaslonov v prodajnem salonu. "Vsi zasloni so na dotik. Na njih si lahko stranke izberejo vozilo iz nabora, ki ga ponujamo in za katero želimo, da o njem izvejo več. Lahko si preberejo več o rabljenih vozilih, o Kintu, to je nova mobilnost, o novih produktih, lahko si sestavijo vozilo po svojih željah," nadaljuje Tiringar. Dodaja, da drži, da si lahko vse to pogledamo tudi doma, na svojem računalniku, vendar v resnici ni vedno tako. "Ko je stranka v salonu in čaka na popravilo ali na servis vozila, ima čas. Ta čas lahko izkoristi za delo na svojem prenosniku ali pa raziskuje po salonu. Ker so zasloni na dotik, si lahko prebere tudi vsebine, ki jih ponujamo in jih doma verjetno ne bi izbrala. Na primer projekt Onkraj meja, v katerem Toyota sodeluje s Paraolimpijskim komitejem."

Stranka v prodajnem salonu lahko z oplemeniteno resničnostjo na zaslonu vidi točno tako vozilo, kot si ga želi, čeprav ga v salonu tisti trenutek nimajo razstavljenega. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Stranka v prodajnem salonu lahko z oplemeniteno resničnostjo na zaslonu vidi točno tako vozilo, kot si ga želi, čeprav ga v salonu tisti trenutek nimajo razstavljenega. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Stranka svoje vozilo vidi, tudi če v salonu ni razstavljeno

Najbolj zanimiva storitev se zdi, da lahko stranke na zaslonu same sestavijo svoje vozilo. Izbirajo lahko model, motor, barvo, vidijo tudi ceno. Stranka s prodajalcem v salonu pogleda tak model vozila.

"Če takega vozila v salonu ni, imamo po novem možnost prikaza vozila z oplemeniteno resničnostjo. To je dodana vrednost našega koncepta," pravi Tiringar.

Primož Anžlin, ki je v podjetju Toyota Adria zadolžen za izobraževanje v prodaji, nam je pokazal, kako oplemenitena resničnost deluje: "Avtomobil, ki je razstavljen v salonu, lahko z digitalnim orodjem vidimo v globino, vidimo motor, zavore itd. Pri priključnem hibridu lahko vidimo baterijo, ki je nameščena na dnu vozila. Lahko pa pokažemo, kako je točno določen model videti z različnimi platišči ali raznimi dodatki, kot sta strešni prtljažnik ali strešni kovček. Lahko virtualno pogledamo, koliko prostora bi zasedla torba za golf s palicami. Orodje omogoča številne možnosti, ki jih prodajalec na fizičnem primeru vozila ne bi mogel prikazati."

Kaj vse še omogoča oplemenitena resničnost pri nakupu avtomobila v salonu, izveste v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.