Duster
Duster "No Limit" se seveda močno razlikuje od svojega serijskega sorodnika. Foto: Dacia
Dacia Duster "No Limit"
Za volanom dirkalnika bo sedel Jean-Philippe Dayraut, trikratni zmagovalec Pokala Andros v dirkah na ledu. Foto: Dacia

Dacia bo z dusterjem »No Limit« konec junija sodelovala na najzahtevnejši gorski dirki na svetu – Pikes Peak International Hill Climb v Koloradu.

Kot poudarjajo v Skupini Renault, so prototip dirkalnega dusterja izdelali posebej za dirko na 20 kilometrov dolgi progi s štartom na nadmorski višini 2860 metrov in ciljem na višini 4300 metrov. Proga je delno asfaltirana, delno makadamska, trenutni rekord 10 minut 1 sekundo in 42 stotink pa je leta 2007 s Suzukijem postavil Japonec Tajima Nobuhiro.

Francoska ekipa si 26. junija letos želi vsaj zmago, morda pa tudi boljši rezultat od trenutnega rekorda. Optimizem delno temelji na dozdajšnjih uspehih športnih različic modela duster, ki kot šesti model znamke dosega tudi odlične prodajne rezultate, športno oplemeniteni dusterji pa dosegajo vidne uspehe tudi avtomobilskem športu. Na primer v dirkanju po ledenih stezah za Pokal Andros v Franciji, kjer je bil Alain Prost zadnji dve leti podprvak, in v ženskem reliju Rallye Aïcha des Gazelles, kjer so letos zasedli drugo in tretje mesto.

Za volanom dusterja »No Limit« pa bo na dirki v Združenih državah sedel Jean-Philippe Dayraut, trikratni zmagovalec Pokala Andros v dirkah na ledu, kjer vozi dirkalnik znamke BMW.

Skupno delo strokovnjakov naveze Renault Nissan
Dusterja »No Limit« so po meri izdelali strokovnjaki podjetij Tork Engineering, zadolženi za zasnovo, razvoj, izdelavo in sestavo, ter Sodemo, kjer so pripravili motor. Ves čas pa so sodelovali tudi strokovnjaki iz športnega oddelka Renault Sport Technologies.

Dirkalnik je zasnovan v skladu s tehničnim pravilnikom za tekmovalni razred »Unlimited«, za katerega ni predpisana nobena omejitev moči in prostornine motorja, prav tako za ta razred niso predpisane nobene omejitve teže dirkalnika, pnevmatik, menjalnika ter dodatkov za boljšo aerodinamiko.

Pod karoserijo iz kompozita s steklenimi vlakni se skrivata izjemno močan motor s 625 kilovati moči (850 KM), za osnovo so vzeli 3,8-litrski motor V6 iz modela nissan GT-R, in šeststopenjski sekvenčni menjalnik Sadev, ki je posebej prilagojen za optimalno izrabo tolikšne moči motorja z zelo natančnim in hitrim pretikanjem. Za odlično lego na cesti pa med drugim skrbijo še kako opazni usmerniki zraka, vključno z velikanskimi zadnjimi krilci.