Mitsubishijev koncept xE je napoved nove generacije japonskih športnih terenskih vozil. Foto: Mitsubishi
Mitsubishijev koncept xE je napoved nove generacije japonskih športnih terenskih vozil. Foto: Mitsubishi

Tako kot Tesla Motors in Audi ter še nekateri drugi proizvajalci premium vozil, tudi pri Mitsubishiju prihodnost športnih terenskih vozil in križancev vidijo v povezavi z električnim pogonom.

Na mednarodnem avtomobilskem salonu v Tokiu so novinarjem in javnosti pokazali koncept električnega športnega terenca eX. Japonci pravijo, da bodo v novo generacijo SUV-vozil vgradili tudi novo generacijo električnega pogonskega sklopa.
Vozilo eX napoveduje nov oblikovalski jezik japonske znamke. Prednji del je nova interpretacija zasnove MMC Dynamic Shield, ki smo jo spoznali že pri novem outlanderju. Koncept ima videz dvovratnih kupejev, čeprav ima pet vrat, zadnja bočna vrata pa se zaradi lažjega vstopanja na zadnje sedeže odpirajo v obratni smeri, zato vozilo nima srednjega stebrička. Posebnost vozila je v gumo oblečeni spodnji del prednjega odbijača, ki naj bi omilil posledice trčenja s pešci, hkrati pa naj bi obvaroval karoserijo pred udrtinami ali praskami v primeru trka v oviro.

Nova visokozmogljiva baterija
Voznikov in sopotnikov sedež spredaj sta različnih barvnih odtenkov, armaturna plošča in drugi elementi v potovalni kabini se lahko v korist večjega izkoristka prostora dvigujejo ali spuščajo. Voznikovo okolje je opremljeno z digitalnimi zasloni, podatki se mu izpisujejo tako na vetrobranskem steklu kot na pametnem zaslonu, kamere nadomeščajo potrebo po konvencionalnih ogledalih v notranjosti. V sredinsko konzolo sta vgrajeni dve prenosni bateriji.
Pogonski sistem nove generacije združuje visokozmogljivo litij-ionsko baterijo s 45 kWh, na vsako opremo pa so namestili po en 70-kilovatni elektromotor. Pri Mitsubishiju trdijo, da je mogoče s polno baterijo prevoziti pot do 400 kilometrov. Koncept uporablja enak sistem štirikolesnega pogona, kot ga najdemo v vseh Mitsubishijevih AWD-modelih. Optimalno stabilnost in vodljivost so dosegli s tem, da so baterije vgradili v dno karoserije vozila, s tem pa je tudi težišče postavljeno zelo nizko.