Podobno kot enzo FXX bo tudi FXX K namenjen le testiranju na dirkališčih. Govori se, da bodo izdelali zgolj 30 primerkov novega ferrarija. Foto: Ferrari
Podobno kot enzo FXX bo tudi FXX K namenjen le testiranju na dirkališčih. Govori se, da bodo izdelali zgolj 30 primerkov novega ferrarija. Foto: Ferrari

Ferrari je pred uradno premiero na dirkalni stezi Yas Marina v Abu Dabiju predstavil dirkalni avtomobil FXX K, narejen za namen testiranj novih tehnologij. Črka K v imenu pomeni sistem Kers, ki ga uporabljajo tudi dirkalniki formule 1.
Gre za nadgradnjo modela LaFerrari, ki pa so mu še povečali moč in mu dodali aerodinamični paket. Hibridni LaFerrari je predstavljal tehnološki vrhunec slavnega proizvajalca športnih vozil iz Maranella, z FXX K pa so šli še korak dlje.
Kers za dodatno moč
Hibridni pogonski sklop iz LaFerrarija, ki je sestavljen iz atmosferskega 6,3-litrskega V12 motorja in elektromotorja, je doživel številne spremembe. Z različnimi novostmi, kot je nova odmična gred in preoblikovano sesalno cevjo, so mu moč povečali za 64 kilovatov na skupaj 772 kilovatov moči, ki jih doseže pri 9.200 vrtljajih v minuti. Elektromotor moč poveča za 140 kilovatov. Najvišji navor je 900 Nm.
Moč na kolesa še vedno prenaša sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Sistem Kers energijo, ki se pri zaviranju spreminja v toploto in se ne izkorišča, spreminja v električno energijo in se shranjuje v akumulatorju. Ta energija se s pritiskom na gumb v obliki dodatne moči za nekaj sekund vrne in omogoča boljši pospešek. Uradni podatki o pospešku in najvišji hitrosti niso objavljeni, neuradno pa naj bi z mesta do 100 km/h pospešil v manj kot treh sekundah, najvišja hitrost pa naj bi bila 350 km/h.
Spojlerji ga potiskajo navzdol
Aerodinamiko so izboljšali s številnimi agreasivno oblikovanimi elementi na zunanjosti. Posebnost sta vpadaljivi zadnji krilci, ki delujeta v kombinaciji z aktivnim spojlerjem na zadku, ki pri višjih hitrostih še dodatno izboljša stabilnost vozila in poskrbi za potisk vozila k tlom. Enako funkcijo ima dvojni spojler spredaj, ki je še za 30 milimetrov nižji, kot pri LaFerrariju.

Za še boljše dirkalne sposobnosti skrbijo posebej razvite Pirellijeve pnevmatike z vgrajenimi senzorji temperature, tlaka in G-sile. Senzorji beležijo vse pomembne informacije, ki so pomembni za inženirje, da vedo, kaj se s pnevmatiko dogaja med vožnjo po dirkališču.
Pri Ferrariju izpostavljajo še štiri nove programe za različne potrebe vožnje. Program "qualify" je zasnovan za najboljši izkoristek vozila za omejeno število krogov po dirkališču, program "long run" optimizira delovanje komponent za daljšo dirko, program "manual boost" dirkaču, ko to želi, omogoča izkoristek najvišjega navora, program "fast charge" omogoča hidro regeneracijo baterije.