Nova funkcija za pravokotno parkiranje dopolnjuje tehnologijo aktivnega parkirnega pomočnika za delno avtonomno parkiranje, ki jo je lani izbrala skoraj polovica kupcev kuge. Foto: Ford
Nova funkcija za pravokotno parkiranje dopolnjuje tehnologijo aktivnega parkirnega pomočnika za delno avtonomno parkiranje, ki jo je lani izbrala skoraj polovica kupcev kuge. Foto: Ford

Ford pri medgeracijski prenovi kuge v ospredje postavlja nove tehnologije. Med njimi so Fordov novi sistem za komunikacije in razvedrilo sync 3, inovativne tehnologije za pomoč vozniku, ter novi 1,5-litrski dizelski motor z 88 kilovatov moči.
Pri Fordu se zavedajo, da zgolj z enoprostorci, po katerih so znani, ne morejo držati korak s konkurenco, ki vse več naporov vlaga v razvoj križancev in športnih terencev. Po ecosportu, ki so ga predstavili lani, je zdaj prišla na vrsto temeljito prenovljena kuga, letos pa bodo začeli tržiti še večji model edge.
Bolj športna in manj terenska
Ford je prenovljeno kugo razkril na Svetovnem kongresu mobilnosti v Barceloni. Kuga je ob začetku prodaje leta 2008 vodila Fordov preboj v evropski segment SUV. Oblikovalci so ji namenili športnejši videz. Zunanje posebnosti so velika zgornja trapezoidna maska, novi žarometi z vgrajenimi dnevnimi lučmi LED in nova oblika meglenk.
Širša in neprekinjena kupola pokrova motornega prostora vključuje strukturno zasnovo za natančnejši nadzor mečkanja in prilagodljivosti pokrova motornega prostora, kar izboljša zaščito pešcev v primeru nezgode. S predelavo pokrova motornega prostora in prtljažnih vrat so inženirji poskrbeli, da je po morebitnem trčenju treba zamenjati manj dragih sestavnih delov.
Preoblikovane so tudi zadnje luči, na novo so oblikovali platišča iz zlitine v različnih barvah, dodali so dve novi barvi, vlečna kljuka z električnim pomikom se skrije za zadnji odbijač, kadar z vozilom ne vlečete prikolice.
Voznike v roke ne bo zeblo
V potovalni kabini je stikal in gumbov manj, osrednji del zaseda 8-palčni zaslon na dotik. Volanski obroč je na voljo tudi z ogrevanim usnjenim oblazinjenjem, vse različice s samodejnim menjalnikom pa so opremljene z obvolanskima ročicama za ročno prestavljanje brez odmika rok z volana. Elektronska parkirna zavora je sprostila dodaten prostor v sredinski konzoli.
Prvič je v kugi na voljo Fordov sistem prilagodljivih sprednjih biksenonskih žarometov, med naprednimi tehnologijami so tudi inteligentni štirikolesni pogon, ki prilagaja navor, dodeljen posameznemu kolesu, in zagotovi optimalno vodenje in oprijem, sistem za prostoročno pravokotno parkiranje, ki voznikom pomaga vzvratno parkirati med druga vozila, kot tudi izboljšana različica sistema za preprečevanje naleta pri manjših hitrostih.
V motorni paleti je nov 1,5-litrski dizelski motor TDCi z 88 kilovatov moči, ki nadomešča 2,0-litrski TDCi. Na voljo je s pogonom na sprednji kolesi, pri Fordu pa pravijo, da so z novim motorjem ob zagotavljanju enake moči porabo goriva zmanjšali za približno pet odstotkov.