Vpoklici vozil zaradi morebitnih napak so postali stalnica v avtomobilski industriji. Foto: General Motors
Vpoklici vozil zaradi morebitnih napak so postali stalnica v avtomobilski industriji. Foto: General Motors

Izvršni direktor Renaulta - Nissana Carlos Ghosn je dejal, da lahko v prihodnosti pričakujemo še več vpoklicev vozil.
"Vsi avtomobilski proizvajalci se na vse načine trudijo, da pridobijo kupce na svojo stran. Pri tem si ne želijo, da bi vozniki njihovo znamko vozil zapustili zaradi težav z zagotavljanjem kakovosti," je v intervjuju za Bloomberg dejal Carlos Ghosn.
"To, kar se dogaja danes, ko se skoraj vsak teden zgodi večji vpoklic vozil, lahko pripišemo strahu proizvajalcev, da bi prišlo do usodnih posledic. Tudi če so v dvomih, raje v servisne delavnice brezplačno vpokličejo svoja vozila, kot da trepetajo, da pride do resnih težav, kar bi povzročilo večje nezadovoljstvo pri lastnikih vozil," dodaja Francoz, ki je tudi predsednik Evropske zveze avtomobilskih proizvajalcev.
Smrtonosne zračne blazine
Ghosn se je s tem odzval na velik vpoklic vozil zaradi morebitne napake sistema zračnih blazin, ki jih izdeluje družba Takata. Mehanizem za napihovanje lahko blazine preluknja, v potnike v vozilu pa zato priletijo ostri delci. Toyota in General Motors sta že opozorila na nevarnost sprožitve blazine, Ameriška državna agencija za varnost na avtocestah (NHTSA) pa preverja povezavo štirih smrtnih primerov, povezanih z zračnimi blazinami, ki jih dobavlja Takata. Zaradi omenjene napake so v ZDA v zadnjih dveh letih vpoklicali 7,8 milijona vozil desetih različnih avtomobilskih znamk.
Vpoklicev je bilo tudi pri nas v zadnjih tednih precej. Audi je vpoklical 850.000 vozil modela A4, 681 v Sloveniji, zaradi težav s čelnima zračnima blazinama, Renault ima težave z zavorami pri zadnji generaciji clia, celo kranjsko podjetje Savatech, specializirano za proizvodnjo pnevmatik za motorna kolesa, je avgusta objavilo vpoklic modela sport force.