Kadjar je novo ime v Renaultovi ponudbi, s katerim želijo med najuspešnejše v razredu. Foto: M. Kr.
Kadjar je novo ime v Renaultovi ponudbi, s katerim želijo med najuspešnejše v razredu. Foto: M. Kr.

Avtomobilski križanci različnih zunanjih mer in podob so na avtomobilskih trgih iskano blago in tudi slovenski pri tem ni izjema. Številčnemu naboru tekmecev se v tem mesecu pridružuje Renaultov izdelek, ki po besedah konstruktorjev združuje odlike športnih terencev, kombilimuzin in karavanov.

Čeprav številne tehnološke komponente deli s hišnim sorodnikom francosko-japonske naveze, ki je na trgu že dodobra uveljavljen, pa oblikovno ne dopušča dvomov, kam sodi. Kadjar je namreč prepoznaven predstavnik nove oblikovalske struje francoske znamke, njegova podoba pa je po prepričanju oblikovalcev ukrojena po meri tistih, ki si želijo dovolj opazno robatost, a hkrati tudi zmerno eleganco, ki avtomobilu zagotavlja, da v urbanem okolju ne deluje preveč nastopaško.

Prilagodljivost prtljažnika
Kadjar je dolg 4,45 metra, širok 1,84 metra in visok 1,60 metra. Petsedežna kabina je dovolj prostorna tudi za družinsko uporabo in udobno potovanje na dopust, saj je v zadku skrit prtljažnik s prostornino 472 kubičnih decimetrov. Z odštevanjem sedežev v drugi vrsti je mogoče prostornino povečati do 1.478 kubičnih decimetrov, uporabnost osnovnega prtljažnika pa prilagoditi s premikanjem polic, ki omogočajo pregraditev na več delov, prilagoditev višine ali izravnave dna z zloženimi zadnjimi sedeži.

Poleg prostorskega udobja potniške kabine so konstruktorji več pozornosti namenili tudi sedežem in notranji opremi. Sedeži so izdelani iz različnih vrst pene, kar zagotavlja udobnejše sedenje in hkrati dovolj dobro bočno oporo. Uporabljeni materiali in dodatki v kabini pa nakazujejo željo po spogledovanju z zahtevnejšimi kupci.

Obilica asistenčnih sistemov
Povsem trendovsko pri Renaultu sledijo tudi verjetnim zahtevam in pričakovanjem kupcev pri ponudbi naprednih asistenčnih sistemov, med katerimi je mogoče najti aktivno pomoč pri zaviranju v sili, ki deluje pri hitrostih od 30 do 140 kilometrov na uro, opozorilnik nenamerne menjave voznega pasu, sistem za nadzor mrtvega kota, opozorilnik prekoračitve hitrosti s prepoznavo prometnih znakov in pri znamki že dobro uveljavljen regulator in omejevalnik hitrosti.

V urbanih okoljih lahko voznikom priskoči na pomoč sistem Easy Park Assist, ki omogoča bočno, diagonalno ali vzdolžno parkiranje, ultrazvočna tipala pokrivajo celoten 360-stopinjski krog okoli vozila, kamera za vzvratno vožnjo pa nadzor prostora za zadkom vozila s prikazom na osrednjem zaslonu na armaturi. Večnamenski zaslon služi tudi prikazu različnih podatkov o dogajanju z vozilom, upravljanju z avdiosistemom, navigacijo, telefonom in še čem, kar ponuja najnovejša generacija multimedijskega sistema R-link.

En bencinski in dva dizelska motorja
Ponudba motorjev bo za zdaj omejena na tri agregate, in sicer enega bencinskega in dva dizelska. Bencinski 1,2-litrski TCe zmore 96 kilovatov (130 KM) in 205 Nm navora, dizelska 1,6-litrska motorja dCi pa 81 kilovatov (110 KM) in 260 Nm navora oziroma 96 kilovatov (130 KM) in 320 Nm navora. Bencinski in šibkejši dizelski motor poganjata le po en par kadjarjevih koles, močnejši dizelski pa vsa štiri. Kupcem prvih dveh motorjev bodo kot izbiro zmogljivejšega pogona ponudili sistem Extended Grip, ki je pravzaprav napreden sistem ESP in omogoča malce lažje premagovanje "terena" oziroma neugodnih razmer na cestah. Ljubitelji štirikolesnega pogona pa se bodo morali odločiti za zmogljivejši dizelski motor.

Za najcenejšega kadjarja bodo morali kupci na slovenskem trgu po uradnem ceniku odšteti 19.900 evrov, za najcenejšo izvedbo s štirikolesnim pogonom pa 26.900 evrov. Pri Renaultu pa seveda že najavljajo tudi dodatne cenovne oziroma storitvene ugodnosti.