Večina kitajskega izvoza električnih vozil je namenjena v Evropo in jugovzhodno Azijo. Po podatkih CAAM-a je izvoz električnih vozil poskočil za 77 odstotkov. Foto: Reuters
Večina kitajskega izvoza električnih vozil je namenjena v Evropo in jugovzhodno Azijo. Po podatkih CAAM-a je izvoz električnih vozil poskočil za 77 odstotkov. Foto: Reuters

Kitajska avtomobilska industrija se je okrepila zaradi večje opore v Rusiji in Mehiki ter rastoče svetovne industrije električnih vozil (EV), piše spletni portal asia.nikkei. Kitajska je po predhodnih podatkih Kitajskega združenja proizvajalcev avtomobilov (CAAM) od januarja do novembra 2023 izvozila 4,41 milijona avtomobilov, kar je 58 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

To jo postavlja pred nekdanjo vodilno izvozno državo Japonsko, ki je v prvih 11 mesecih preteklega leta zaznala 15-odstotno rast – na 3,99 milijona avtomobilov. Japonska naj bi v celotnem letu zaznala približno 4,3 milijona.

Kitajska želi postati avtomobilska velesila številka ena, priložnost pa vidi v svetovnem prehodu na električna vozila. Kitajske izvoznike spodbuja tudi ruski trg, s katerega so se umaknili japonski in zahodni proizvajalci avtomobilov. Kitajska je med januarjem in oktobrom lani v Rusijo izvozila 730.000 vozil, kar je sedemkrat več kot leto prej. Chery Automobile in Great Wall Motor sta v državo izvažala večinoma avtomobile na bencinski pogon, vključno s srednje velikimi in velikimi športnimi terenci (SUV).

Za Rusijo je druga največja rast kitajskega izvoza Mehika, kjer se je obseg povečal za 71 odstotkov, na 330.000 vozil.