Najnovejša biomasa bo prvič uporabljena v notranjosti nove mazde MX-5, ki bo na tržišče prispela prihodnje leto. Foto: Mazda
Najnovejša biomasa bo prvič uporabljena v notranjosti nove mazde MX-5, ki bo na tržišče prispela prihodnje leto. Foto: Mazda

Pri japonski Mazdi so razvili novo bioplastično maso, primerno tako za izdelovanje zunanjih kot notranjih komponent avtomobilov.
Nov material je trpežen in preprost za vzdrževanje. Pridobivajo ga iz obnovljivih virov. Z njim nameravajo Japonci zmanjšati odvisnost od izdelkov iz fosilnih goriv in s tem zagotoviti manjše emisije ogljikovega dioksida.
Lakiranje ni potrebno
Biomasa, ki jo je mogoče tudi lakirati, je na pogled bolj gladka in sijoča kot umetne mase, iz katerih se običajno izdelujejo karoserijski deli. Ker karoserijskih delov iz biomase ni treba lakirati, se s tem zmanjšajo tudi emisije hlapnih organskih spojin (VOC).
Pri Mazdi že dalj časa posvečajo pozornost razvoju novih materialov iz obnovljivih in do narave prijaznih surovin. Pod imenom Mazda Biotechmaterials so pri Mazdi že pred časom razvili visokotrpežen in proti visokim temperaturam odporen biomaterial za avtomobilsko notranjost, ki je prvi takšne vrste v svetu. Podobno velja za tkanino iz rastlinskih vlaken, ki jo uporabljajo za sedežne prevleke. Kot del zunanjosti avtomobila je novi material odporen proti praskam in udrtine.
Upogljiva in trdna biomasa
V sodelovanju s podjetjem Mitsubishi Chemical Corporation so razvili tudi material, ki ga je mogoče uporabljati tako v notranjosti kot na zunanjih površinah avtomobila. Gre za mešanico zelo upogljivih in trdnejših biomas, aditivov in barvil v optimalnem razmerju, zaščitenem s patentom, ki ima tudi dobre pretočne lastnosti za ulivanje. Na ta način je mogoče izdelovati sestavne dele, ki vsaj tako trpežni kot tisti iz konvencionalnih umetnih mas, hkrati pa so boljšega videza in jih ni treba dodatno obdelovati.