Mercedes-Benz razreda E bo na ukaz voznika, ki mu ne bo treba biti v vozilu, sam zapeljal v garažo. Foto:
Mercedes-Benz razreda E bo na ukaz voznika, ki mu ne bo treba biti v vozilu, sam zapeljal v garažo. Foto:

Mercedes-Benz je v Stuttgartu na prototipnih vozilih predstavil nove napredne asistenčne sisteme in funkcije za samodejno vožnjo, ki bodo od poletja leta 2016 naprej na voljo v novem mercedesu razreda E.
E razred bo naredil še korak bližje k samodejni vožnji kot kateri koli drugi mercedes ta hip. Seznam novih tehnologij, ki bodo na voljo v novi generaciji E-razreda, je dolg.
Še boljši kot razred S
V primerjavi z najbolj luksuznim mercedesom razreda S bo ponudil še nadgrajeno tehnologijo Intelligent Drive, ki bo v novem E omogočala samodejno vožnjo. To pomeni zaznavanje vozil pred seboj in vzdrževanje varnostne razdalje vse do hitrosti 200 km/h, a se bo moral voznik zaradi varnostnih razlogov še vedno vsaj z enim prstom dotikati volana. Tehnologija bo omogočala, da bo avtomobil sam vzdrževal smer v zavojih med dvema črtama, zavijati naj bi znal tudi tam, kjer črtne oznake niso popolnoma jasno določene, in to do hitrosti 130 km/h. Zdajšnji sistem, vgrajen v razred S, to zmore le do hitrosti 80 km/h. Če bo varno, pa bo znal avtomobil celo sam prehitevati. Tehnologija bo omogočala, da se vozilo tudi samodejno ustavi in potem spet spelje. V prometnih zamaških, recimo.
Komuniciranje med vozili
Mercedes bo premierno vpeljal tehnologijo Car-to-X communication oziroma tehnologijo komuniciranja med vozili. S pomočjo strežnika v vozilu bo razred E pridobival podatke o stanju v prometu od vseh vozil, ki imajo vgrajeno enako tehnologijo. Tako se bodo avtomobili medsebojno obveščali o prometnih zastojih, nevarnostih pred naletom, delu na cesti, spolzkem cestišču …
Avtomobil bo mogoče s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu odklepati in zaklepati na daljavo, prav tako na daljavo bo lahko voznik s pametnim telefonom parkiral vozilo.
Še več, nova arhitektura je zasnovana kot odprt sistem, kar omogoča poznejše tehnološke nadgradnje, je na predstavitvi dejal Michael Hafner, direktor za področje naprednih sistemov in aktivne varnosti pri Mercedesu. To pomeni, da bo kadar koli v času njegove življenjske dobe mogoče nadgraditi funkcije vozila.