Mini clubman cooper S 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Mini clubman cooper S 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO

"Jaz nisem majhen! Jaz sem velik!" "Okej, pa bodi velik," so rekli in ga povečali.

Za trideset centimetrov v dolžino, za dvanajst v širino in za sto litrov v prtljažnik. Doslej največjega minija, countrymana, je tako prehitel za kar šestnajst centimetrov.

Clubman sicer ni nič novega, dolgi, podaljšani, torej karavanski mini je že obstajal, v davnih hipijevskih šestdesetih letih. Takrat se je imenoval traveller, velikokrat je bil obdan z lesom, lahko je imel tudi pločevinasta okna, da je bil primeren za obrtnike.

Toda povečava za tokratnih trideset centimetrov je vendarle revolucija. Mini traveller je bil namreč s svojimi dobrimi tremi metri v primerjavi s takratnimi avti še vedno mini. Novi clubman pa je zastavil svoje ime, novi mini clubman preprosto ni več mini! No, je mini, ampak ni pa več mini, torej minimalen.

A saj so nas BMW-jevci na to pripravili, tudi aktualni mali mini ni več mini. Je večji od svojih tekmecev, in če bi resno vzeli BMW-jeve menedžerje, bi morali že nekaj časa vedeti, da Mini postaja vse bolj klasična mainstream znamka, ki pa svoje avtomobile začini z igrivo obliko.

To v primeru clubmana pomeni, da se prtljažnik odpira neobičajno, dvokrilno, lahko tudi na daljavo. Neobičajna, a tipično minijevska je postavitev merilnikov, pa oblika stikal in tudi nasploh se v clubmanu počutiš, kot bi bil v pravem miniju, torej majhnem avtomobilu. A gre bolj za občutke, ki jim še najbolj botruje črn strop, v resnici udobja ni bistveno manj, kot ga dobimo v novih Minijevih tekmecih, golfu, astri, meganu in podobnih avtih.

Pri minijih so velikega pomena tudi BMW-jevsko športne vozne lastnosti, a bi rekli, da kupci clubmanov teh ne dajejo na prvo mesto. Avto se sicer zna peljati dinamično, a če ga pikolovsko primerjamo z malimi miniji, je prirastek 230 kilogramov kar močan davek, avto je namreč izgubil tisto tipično lahkotnost športnih malčkov.

Novi, večji motor, dvolitrski turbo namesto 1,6-litrskega je tu bolj zaradi resnosti, kot pa, da bi močni cooper nujno potreboval tistih nekaj kilovatov in njutonmetrov, kot jih je več. Močno pa hvalimo, da so vozni programi izredno učinkoviti, program sport povsem spremeni značaj avta. A zakaj programa nista samo dva: green za vsak dan, sport za tiste posvečene trenutke?