Dirjajoči mustang je eden izmed najbolj prepoznavnih logotipov v avtomobilski zgodovini. Foto: Ford
Dirjajoči mustang je eden izmed najbolj prepoznavnih logotipov v avtomobilski zgodovini. Foto: Ford
Ford Mustang, modelsko leto 2015
Ford mustang, letnik 2015 je bil zasnovan tudi za osvajanje kupcev zunaj Združenih držav Amerike. Foto: Ford
Prodajna fotografija iz leta 1964
Leta 1964 je bil mustang namenjen širokemu krogu kupcev in ne le ljubiteljem zmogljivih športnikov. Foto: Ford
Fotografija z novinarske predstavitve leta 1964
Po uradni premieri v New Yorku, so z mustangom prve kilometre naredili tudi novinarji. Foto: Ford

Omenjenega dne so namreč prvič javno predstavili novinca v Fordovi ponudbi in čeprav so že tudi takrat avtomobili do uradne predstavitve nastajali kar nekaj mesecev ali celo let, je bila vsaka avtomobilska premiera pred pol stoletja precej vznemirljivejša in veličastna kot danes.

Nekoč je bil razvoj posameznega avtomobila dobro varovana skrivnost, izdelovalci pa so bili s predstavitvijo pripravljeni čakati tudi dalj časa, samo da bi bila ob pravi priložnosti.

Danes je podjetniška in marketinška filozofija precej drugačna, saj s predstavitvami in prihodom na trg pohitijo, da se naložbena sredstva začnejo čim prej vračati v blagajno izdelovalca.

Magnet za kupce zaradi lastnosti in dosegljivosti
Mustang je bil pred pol stoletja za kupce na ameriškem trgu pravi magnet, saj je prinašal svežino v ponudbo, poleg tega pa je bil tudi dosegljiv širšemu krogu ljudi v ugodnih gospodarskih razmerah. Čeprav ima sloves značilnega ameriškega avtomobilskega mišičnjaka, pa je bila ponudba različic dovolj velika za različne okuse, potrebe in debeline denarnic.

Motorno ponudbo je začenjal za ameriške razmere zelo zmeren šestvaljnik s 101 "konjem", ki so mu sledili še trije osemvaljniki z močmi 164, 210 in 271 KM. Kupci pa so morali za najcenejšega odšteti 2.368 ameriških dolarjev, kar je primerljivo z današnjim približnim zneskom 17.800 dolarjev.

Mustang je bil tako iskano blago, da je že v manj kot dveh letih s proizvodnih trakov zapeljal milijonti primerek, in to čeprav so se na Fordov izziv odzvali tudi tekmeci in začeli ponujati svoje primerljive izdelke.

Po nezmerni rasti je sledila shujševalna dieta
Tekma pa je vodila tudi v povečevanje zmogljivosti in rast avtomobila, ki po desetih letih nikakor ni bil več dinamični športnik, ampak pravi atletski težkokategornik. S tem se je oddaljeval od prvotno široko zastavljenega kroga kupcev. Če so leta 1966 prodali 600.000 mustangov, je bil seštevek v letu 1972 le še okoli 125.000 primerkov.

Druga generacija mustanga je tako, na razočaranje največjih častilcev ameriških mišičnjakov, znova prešla v kompaktnejši razred in leta 1974 je mustang pripeljal na trg le s šestvaljniki, lažji in precej manjši. Shujševalna strategija, ki so jo pri Fordu zastavili že v začetni fazi razvoja druge generacije, pa ne bi mogla biti uspešnejša, saj se je leta 1973 začela tudi naftna kriza in mustangu so nehote zagotovili preživetje.

Pri Fordu danes sami priznavajo, da bi se morda moral mustang že zdavnaj preseliti le v avtomobilsko zgodovino, če bi vztrajali pri rasti in povečevanju zmogljivosti. Povpraševanje po avtomobilu se je znova povečalo in leta 1974 so prodali več kot 285.000 tisoč mustangov druge generacije.

Nova generacija je pripravljena za različne trge
Izkušnja iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja pa je morda tudi dobro izhodišče za novo svetovno strategijo, v okviru katere bodo novega mustanga poslali tudi na številne trge zunaj Združenih držav Amerike.

Najbolj zagreti častilci modela namreč znova negodujejo nad odločitvijo, da so v ponudbo uvrstili zmernejši pogonski agregat. Poleg nezmernega 5,0-litrskega V8 z več kot 314 kilovatov (420 KM) bosta v ponudbi na ameriškem trgu še 3,7-litrski V6 z močjo 224 kilovatov (300 KM) in 2,3-litrski ecoboost z močjo 228 kilovatov (305 KM). Prav zadnji pa bo verjetno tudi dobra vstopnica na trge z zmernejšimi motornimi zahtevami.