Štirikolesni pogon e4orce je sposoben na spremembo voznih razmer in na voznikove ukaze reagirati hitreje kot klasičen – mehanski štirikolesni pogon. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Štirikolesni pogon e4orce je sposoben na spremembo voznih razmer in na voznikove ukaze reagirati hitreje kot klasičen – mehanski štirikolesni pogon. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V tem primeru ne gre za klasičen štirikolesni pogon, ki ga je Nissan desetletja tako uspešno vgrajeval v svoje številne priljubljene terence. Gre za pogon e-4ORCE. Kot govori že samo ime, je to električni štirikolesni pogon, ki deluje na podlagi dveh elektromotorjev – po enega na prednji in zadnji osi.

Nissan pravi, da je to prihodnost štirikolesnega pogona. Ne le zaradi vsesplošne usmeritve k elektrifikaciji, ampak predvsem zato, ker naj bi bil takšen pogon boljši od klasičnega – torej mehanskega. In to so nam tokrat poskusili tudi dokazati.

Vozne lastnosti oziroma dinamika avtomobila so precej odvisne tudi od izbire voznega programa. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Vozne lastnosti oziroma dinamika avtomobila so precej odvisne tudi od izbire voznega programa. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Na led zapeljali dve veliki športni terenski vozili

Tokrat smo sedli v razmeroma velika in zajetna terenca, X-traila s hibridnim, in ariyo s popolnoma električnim pogonom. Nissan odgovarja, da si vozniki na stari celini želimo dobrih, tistih “pravih vozniških” voznih lastnosti tudi pri zajetnih, družinskih športnih terencih. Na ledenem finskem jezeru smo imeli tokrat na pnevmatikah žebljičke, zato smo preizkušali tudi značilni “scandinavian flick”. Gre za nadzorovano drsenje v nasprotno smer pred zavojem, da lahko zadek avtomobila lepše zdrsne v naslednjem, tako pa skozi zavoj nesemo večjo hitrost.
Pri tem početju so zelo pomembni uravnoteženost in stabilnost vozila ter čim manjše nagibanje karoserije. In ne nazadnje, to je seveda pomembno tudi pri vsakodnevni vožnji, da se na primer potniki dobro počutijo oziroma jim med vožnjo ni “slabo”.

Čeprav x-trail za vožnjo uporablja tudi bencinsko gorivo, je princip delovanja štirikolesnega pogona pri obeh avtomobilih enak, saj bencinski motor zagotavlja le energijo, kolesa pa poganjata le elektromotorja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Čeprav x-trail za vožnjo uporablja tudi bencinsko gorivo, je princip delovanja štirikolesnega pogona pri obeh avtomobilih enak, saj bencinski motor zagotavlja le energijo, kolesa pa poganjata le elektromotorja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Tudi driftali smo

V primeru Nissanovega električnega štirikolesnega pogona se navor zelo natančno porazdeljuje med prednji in zadnji kolesi – pa tudi na desni in levi kolesi – torej na vse štiri strani avtomobila. To vozilu omogoča dodatno stabilnost in boljšo trakcijo. Ne gre le za trakcijo pri pospeševanjih, temveč tudi neodvisno upravljanje zavor za vsakega od štirih koles, kar povečuje stabilnost vozila tudi pri zaviranjih.

Pravzaprav ima pri teh novodobnih štirikolesnih pogonih voznik dokaj malo nadzora. Naša naloga je predvsem, da se pravilno zapodimo v ovinek, potem pa smo dokaj odvisni od tega, kaj nam omogoča programska oprema, ki narekuje delovanje štirikolesnega pogona. In od programske opreme, torej asistenčne elektronike bi pričakovali, da avtomobil želi poravnati, nas čim prej spraviti v stabilen oziroma predvidljiv položaj.

Tokrat smo s tema družinskima terencema tudi “driftali” oziroma prav užitkarsko drseli. To pomeni, da je zadek avtomobila prijetno živahen, želi prehiteti prednji del avtomobila, to pa obenem pomeni tudi manj podkrmarjenja.

Kako pa je to vse skupaj videti v praksi – izza volana? Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.