Baterija in elektromotor omogočata pomoč kolesarju do 25 km/h, doseg z enim polnjenjem je do 120 kilometrov. Foto: Piaggio
Baterija in elektromotor omogočata pomoč kolesarju do 25 km/h, doseg z enim polnjenjem je do 120 kilometrov. Foto: Piaggio

Italijansko podjetje Piaggio je na salonu motociklov v Milanu predstavilo novo tehnologijo, ki jo vgrajujejo v kolesa z elektormotorji, poimenovanimi Wi-bike. Sistem omogoča stalno povezanost kolesarja z mobilnimi prenosnimi napravami in protizaščito proti kraji.
Wi-Bikes so na voljo v dveh različicah, za udobno (različica comfort), oziroma športno (različice active) kolesarjenje. Oba modela imata sredinsko vgrajen elektromotor, paket baterij in LCD zaslon, s katerega kolesar odčitava številne, zanj pomembne, informacije. S pomočjo aplikacije in bluetootha deluje sistem proti kraji, ki lastniku kolesa v vsakem trenutku omogoča sledenje kolesu.
Ogrodje kolesa je izdelano iz lahkega aluminija. Model za udobje (comfort) je lahko z ali brez zgornjega droga, športni (active) model pa ima lahko zgornjo prečko nameščeno višje ali nižje. Električna enota med pedali ima moč 250 vatov. Pogon je lahko klasičen verižni ali elektronski preko verige in samodejnega menjalnika.
Skrit GPS modul
Pod sedežem je v vodoodporno ohišje nameščena Samsungova litij-ionska baterija s kapaciteto 418 Wh, ki jo je po potrebi možno odstraniti. Odvisno od režima vožnje, konfiguracije trase in sloga kolesarjenja, je doseg z enim polnjenjem med 60 in 120 kilometri. Baterija se polni tri ure in pol, z njeno pomočjo pa lahko preko USB vhoda polnimo tudi pametni telefon ali druge naprave.
Številni podatki o vožnji se kolesarju izpisujejo na vodoodpornem osvetljenem LCD zaslonu nameščenem na krmilu opremljenem s tehnologijo bluetooth, s pomočjo NFC tehnologije (Near Field Communication), pa je povezan z baterijo in elektromotorjem. Naprava s pomočjo posebne aplikacije omogoča izbiro treh asistenčnih načinov kolesarjenja. Mestni (City) način omogoča, da je večino od 50 Nm navora na voljo kolesarju takoj, zato se je možno hitreje premikati od semaforja do semaforja. Način klanec (hill) se prilagaja naklonu vožnje, zato elektromotor z naraščanjem naklona zagotavlja več moči in olajša vožnjo v klanec, v standardnem načinu pa elektromotor moč sorazmerno prilagaja kolesarjevim naporom.
Nadzorna enota, baterija in električni motor delujejo zgolj takrat, ko so med seboj povezani in se med seboj sporazumevajo. Ko kolesar po končani vožnji odstrani zaslon, je napredni sistem neuporaben.
Če bi kolo vseeno ukradli, je v ohišje baterije vgrajen GPS/GSM modul, s pomočjo katerega lahko lastnik kolesa v vsakem treutku sledi kolesu. Lastnik prejme na svoj pametni telefon opozorilo o kraji kolesa, položaj kolesa pa se mu v realnem času prikazuje na zaslonu telefona. Aplikacija omogoča še številne druge stvari, od spremljanje navigacijskih kart, podatkov o trasi vožnje, srčnega utripa, števila porabljenih kalorij, vse to pa lahko z drugimi delimo na socilanem omrežju.