Tisti, ki so vključeni v program Audi unit, si avtomobil lastijo s posebno aplikacijo in urnikom. Foto: Audi
Tisti, ki so vključeni v program Audi unit, si avtomobil lastijo s posebno aplikacijo in urnikom. Foto: Audi

"Deljeno lastništvo" avtomobilov je v tujini vse bolj priljubljeno. Pri Audiju so začeli projekt, ki bi vključeval delitev dražjih vozil. Uporabljali bi jih predvsem poslovneži.
Pri Audiju so v Stockholmu in Berlinu po tihoma začeli nov pilotni projekt. Delitev avtomobilov po programu v Stockholmu, ki se imenuje Audi unite, temelji na dobro preračunani časovnici. Tri ali največ štirje ljudje so vključeni v posebej zasnovan najem vozila. Člani skupine uporabljajo posebne aplikacije z urnikom. Mesečno plačilo za najem vozila si razdelijo glede na uporabo avtomobila.
Pilotni program v Berlinu se imenuje Audi select. Namesto tega, da bi si več uporabnikov delilo en avtomobil, ima ena stranka dostop do več vozil, ki med vozniki, vključenimi v program, krožijo eno leto.
Najem ni omejen na mestno vožnjo
Audi ni prvi proizvajalec avtomobilov, ki eksperimentira z deljenjem avtomobilov v poslovne namene. "Premium proizvajalci" so vse bolj kot k prodaji nagnjeni k zagotavljanju mobilnosti. Daimler z enkratnim najemom vozila po shemi Car2Go in BMW s programom DriveNow electric-vehicle merita na vožnjo v mestih. Deljenje vozil, kot ga ponujata, naj bi uporabljali tisti, ki nimajo svojega avtomobila, ker je to predrago ali nepraktično.
Audi vidi potencial drugje - pri poslovnih uporabnikih, ki od vozila zahtevajo vsestranskost in si dražjo storitev lahko privoščijo. "Ne ciljamo na množice kot Car2Go," je dejal Audijev šef Rupert Stadler. "Če je kupec pripravljen plačati premijo, mu ni treba istega avtomobila voziti tri leta zapored. Pozimi lahko vozi športnega terenca, spomladi kabrioleta, poleti športni avtomobil. Odvisno od potreb in želja."
Pri Audiju ne ciljajo le na evropske poslovneže, pač pa tudi na ameriški trg. V naslednjih dveh mesecih bodo v ZDA začeli izvajati oba programa tako kot v Evropi. V Ingolstadtu zanikajo, da bi deljenje avtomobilov lahko povzročilo padec prodaje vozil. V tem vidijo priložnosti v novih segmentih poslovanja.

Sistem javne souporabe malih mestnih avtomobilov je bil tudi tema torkove televizijske oddaje Avtomobilnost.