Klic v sili bo v novih vozilih v Evropi obvezen šele leta 2018, čeprav deluje že danes, tudi v Sloveniji. Foto: Opel
Klic v sili bo v novih vozilih v Evropi obvezen šele leta 2018, čeprav deluje že danes, tudi v Sloveniji. Foto: Opel

Vsi novi avtomobili v Evropski uniji bodo morali imeti od leta 2018 naprej serijsko vgrajeno tehnologijo klica v sili (eCall).
Nekateri proizvajalci že imajo svoje primerljive sisteme, na primer General Motors sistem OnStar uporablja v Severni Ameriki, Mehiki in na Kitajskem, od avgusta naprej pa bo sistem v modelih znamke Opel na voljo tudi v Evropi. Tehnologijo v okviru multimedijske enote Sync 2 uporablja tudi Ford.
V torek je Evropska komisija potrdila, da bo sistem klica v sili obvezen del opreme novih vozil v vseh 28 članicah Evropske unije od leta 2018 naprej. Uvedba sistema se je v Evropi zamikala iz leta v leto, članicam pa je naloženo, da mora biti tehnologija, ki bo zagotavljala delovanje sistema nared najpozneje do oktobra leta 2017. V Sloveniji sicer sistem deluje že dalj časa. Slovenija je bila med pilotnimi državami EU-ja, ki so uvedle potrebno tehnologijo.
Samodejno klicanje na pomoč
Avtomobili bodo morali imeti vgrajeno posebno tehnologijo, napravo s SIM-kartico in senzorji na avtomobilih, ki bodo zaznali trk vozila in sprožitev zračne blazine.
V primeru trka in hujše prometne nesreče sistem eCall ob pomoči tehnologije GPS, samodejno pokliče enotno evropsko telefonsko številko za klic v sili 112 in podatek o satelitski lokaciji avtomobila pošlje najbližji reševalni službi. Operater bo, preden bo na teren poslal pomoč, poskušal priklicati voznika in preveriti, ali je pomoč reševalcev sploh potrebna. Sistem namreč s pomočjo pogovorne naprave v vozilu omogoča povezavo s potniki v vozilu. Če operater ne bo prejel odziva in bo sklepal, da so udeleženci nesreče huje poškodovani ali nezavestni, bo na lokacijo takoj poslal zdravnike, policijo, gasilce ...
Različne simulacije in raziskave kažejo, da bo sistem, ki bo vgrajen v veliko vozil, na leto v Evropi rešil na tisoče življenje. Odzivni čas reševalcev naj bi bil v mestih krajši za 40 odstotkov, na podeželju pa 50 odstotkov.