Datsun go se je na testu Global NCAP sesul kot hišica iz kart. Foto: Global NCAP
Datsun go se je na testu Global NCAP sesul kot hišica iz kart. Foto: Global NCAP

Neodvisna in neprofitna organizacija Global NCAP se bo zavzela za globalno demokratizacijo standardov varnosti vozil. Opozarjajo, da so razlike po svetu na račun varnosti vozil prevelike.
Organizacija, ki deluje znotraj Združenih narodov, je izdala poročilo Demokratizacija avtomobilske varnosti, v katerem opozarja na razlike v varnosti med novimi avtomobili po svetu.
Varnost avtomobilski proizvajalci v različnih delih sveta pojmujejo različno. V razvitem delu sveta je varnost vozil eden glavnih poudarkov, drugje je to nizka cena, kako varna so vozila, pa ni med prioritetami.
Vsaka regija na svetu ima specifičen način ocenjevanja varnosti vozil. Glavna razlika je različna raven varnosti, piše v poročilu Global NCAP. Na Kitajskem so bili še pred desetletjem standardi varnosti vozil tako nizki, da so se na neodvisnih testih trčenj avtomobili "sesuli v prah," medtem ko se na enakih testih v Evropi vozila niso skrivila niti do prvega, stebrička A.
Nič zvezdic za datsun go
Kitajska je medtem doživela ogromen preskok in postala največji avtomobilski trg, zato zdaj pri Global NCAP izpostavljajo Indijo, kjer so varnostna pravila smešna. Tako so nedavno po standardih evropske organizacije Euro NCAP testirali varnost Nissanovega nizkocenovnega avtomobila datsun go, ki si je prislužil nič zvezdic za varnost in se je izkazal za izredno nevaren avto. Na drugi strani Nissan v razvitem delu sveta predstavlja svoj najnovejši model z varnostnim ščitom, proizvajalca kritizirajo v neodvisni organizaciji, kjer menijo, da se mora končati deljenje voznikov v različnih delih sveta na več in manj vredne.
Zavzemajo se, da bi do leta 2020 demokratizirali varnostne ocene in standarde po vsem svetu. To pomeni, da bi morali vsi novi avtomobili, v vseh delih sveta, izpolnjevati minimalne standarde pasivne in aktivne varnosti. Tako bi moral biti po njihovem mnenju elektronski program stabilnosti (ESP, ESC) standarden, prav tako tudi število zračnih blazin in določena trdnost karoserije.