Posebnost koncepta opel GT concept so žarometi z vgrajenimi smerniki. Projekcijska tehnologija poskrbi, da svetijo tridimenzionalno. Foto: Opel
Posebnost koncepta opel GT concept so žarometi z vgrajenimi smerniki. Projekcijska tehnologija poskrbi, da svetijo tridimenzionalno. Foto: Opel

Opel bo na začetku marca na avtomobilskem salonu v Ženevi razkril svoj novi koncept GT. Športnik, ki poudarja dizajn prihodnosti, s sredinsko nameščenim motorjem spredaj, sekvenčnim menjalnikom in zadnjim pogon sledi tradiciji modelov opel GT in monza concept.
Konceptni opel GT je športni avtomobil, s katerim Opel najavlja smernice za prihodnost. Je neposredni potomec modelov opel GT in koncepta monza. Temelj je oblika, s katero želijo v Rüsselsheimu pokazati, da gre za polnokrvnega športnika. Vozilo nima kljuk na vratih, zunanjih ogledal in brisalcev vetrobranskega stekla.
Rdeča linija na karoseriji vodoravno predeli vozilo in poudarja razmerja. Rdeči prednji pnevmatiki – nameščeni na platišči z grafiko kotalk – spominjata na Oplov motocikel motoclub 500, ki je bil z dvema rdečima pnevmatikama avantgarden že leta 1928. Povezav s preteklostjo je še več: dolg pokrov motornega prostora, odsotnost pokrova prtljažnika, dvojna izpušna cev v sredini, ime, povzeto po izvirnem GT-ju.
Ključna inovacija so velika vrata z vgrajenimi stranskimi stekli, ki jih odlikuje poseben prehod s stekla na lakirane površine. Ko voznik ali sovoznik pritisne na stikalo v značilni rdeči liniji strehe, se vrata s pomočjo elektrike široko odprejo in omogočijo enostaven dostop do notranjosti, tudi visokoraslim potnikom. Pri odpiranju se vrata znatno poglobijo v prednja blatnika. Ta patentirana namestitev prihrani veliko prostora, omogoča širok kot odpiranja tudi na razmeroma tesnih parkirnih mestih.
Litrski motor dovolj za odličen pospešek
Dve kameri, nameščeni za blatnikoma, izboljšujeta pregled pri vožnji v mestu. Sliko prenašata na zaslona na levi in desni strani kokpita, s čimer vzvratna ogledala in mrtve kote "pošiljajo v zgodovino". Vetrobransko steklo se nadaljuje v stekleno panoramsko strešno okno.
Da gre za pravi športni avtomobil, potrjujejo tudi sredinsko nameščen motor spredaj, turbopolnilnik in zadnji pogon. Težišče vozila je zato nizko in v sredini. Koncept poganja 1,0-litrski trivaljni turbomotor, ki temelji na povsem aluminijastih motorjih, uporabljenih v modelih adam, corsa in astra. Razvije 107 kilovatov moči in največji navor 205 Nm. Moč motorja s turbopolnilnikom se prek sekvenčnega šeststopenjskega menjalnika z obvolanskima prestavnima ročicama prenaša na zadnjo os z mehansko zaporo diferenciala. Dvosedežnik s skupno maso pod 1.000 kilogramov od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot osmih sekundah in doseže največjo hitrost 215 km/h.