V Fordovi tovarni v Valencii za zagotavljanje kakovosti zaposleni s sistemom Vision System odkrivajo namenoma vgrajene napačne ali okvarjene dele. Foto: Ford
V Fordovi tovarni v Valencii za zagotavljanje kakovosti zaposleni s sistemom Vision System odkrivajo namenoma vgrajene napačne ali okvarjene dele. Foto: Ford

V megaobratu v Valencii na leto izdelajo in sestavijo 400 tisoč osebnih in dostavnih vozil ter 330 tisoč motorjev. Za fotografiranje, preverjanje in sledenje posameznih delov vsakega izmed teh je Ford prvi v avtomobilski panogi uvedel posebno tehnologijo Vision System.

Kot ključni del postopka za zagotavljanje brezhibnosti pa imajo zaposlenega človeka, ki skuša ovirati delovanje proizvodnega obrata. To je Xabier Garciandia, tehnični specialist za Vision System, ki skrbi, da na tekočem traku v vozila na skrivaj vgradijo napačne ali okvarjene dele. Ekipa s pomočjo sistema navdušeno odkriva podtaknjene dele, Garcilandia pa si prizadeva, da jim to vse težje uspeva.

Milijarda fotografij
S traku v Valencii prihajajo modeli kuga, kuga vignale, mondeo, mondeo vignale, galaxy, S-MAX ter transit connect in tourneo connect, proizvajajo pa tudi dvolitrske in 2,3-litrske motorje Ecoboost. Vision System v 14 dneh posname več kot milijardo fotografij, kar je primerljivo s številom fotografij, ki jih v Evropi objavijo na Instagramu. Z njimi si pomagajo pri ustvarjanju sestavljene slike iz 3.150 digitalnih fotografij, ki inženirjem takoj pokaže odstopanja izdelkov.

Doslej so že vgradili napačne komponente motorja, napačen volan in celo neustrezno armaturno ploščo; "preizkus s škrati" so zdaj razširili na vseh 34 korakov sestavljanja in razmišljajo, da bi ga uvedli tudi drugje po svetu.

Neizprosni in ponekod celo malce nenavadni ukrepi so nujni za zagotavljanje kakovosti v obratu, kjer proizvedejo eno vozilo na 40 sekund.