Pri Volvu, kjer z nestrpnostjo pričakujejo začetek prodaje luksuznega športnega terenca XC90, so zanikali, da bi začeli odpirati butike v središčih večjih mest, tako kot to počnejo nemške premium znamke. Foto: Volvo
Pri Volvu, kjer z nestrpnostjo pričakujejo začetek prodaje luksuznega športnega terenca XC90, so zanikali, da bi začeli odpirati butike v središčih večjih mest, tako kot to počnejo nemške premium znamke. Foto: Volvo

Volvo bo šel po poti nemške konkurence, Audija, BMW in Mercedes-Benza, ter začel spletno prodajo svojih najnovejših modelov.
Švedski proizvajalec premium vozil, ki je v lasti kitajskega Geelyja, je napovedal, da bo začel spletno prodajo, hkrati pa bodo namenili tudi več denarja oglaševanju na digitalnih platformah. "Naš načrt je, da bi vse naše modele, na vseh trgih, kjer nastopamo, prodajali s pomočjo digitalnih platform," je za Bloomberg dejal šef prodaje pri Volvu Alain Visser.
"Iz naših raziskav vemo, da je vse več kupcev pripravljeno vozilo kupiti na spletu," pojasnjuje Visser in kot razlog dodaja: "To ni nižja cena. Kupci se želijo izogniti pogajanjem s prodajalcem okoli končne pogodbe."
Prodajalci niso navdušeni
Do zapletov lahko prihaja pri distributerjih, saj prodajalci ne želijo slišati za e-prodajo. Zato pri Volvu v bližnji prihodnosti ne vidijo neposredne prodaje po spletu, ampak vedno v povezavi s prodajalci, ki bodo poskrbeli za izročitev vozila kupcu.
V korist večjega zanimanja prodaji po spletu pri Volvu navajajo podatek, da kar 80 odstotkov njihovih kupcev že kupuje določene njihove artikle s pomočjo medmrežja, še več pa jih bo to počelo v prihodnje.
Kljub vsemu naštetemu pa nekateri analitiki dvomijo o uspehu prodaje vozil po spletu. Stuart Pearson, analitik pri Exane BNP Paribas navaja slab odziv na poskus prodaje BMW-jevega športnega hibridnega avtomobila i8: "BMW je v Nemčiji preizkušal trg s tovrstno prodajo, ki pa se ni izkazala za velik uspeh. Ljudje gredo še vedno raje v prodajni salon."
Volva ne bo na nekaterih največjih avtomobilskih salonih
Pri Volvu so komentirali tudi odločitev, da ne bodo navzoči na nekaterih avtomobilskih salonih, vključno s Frankfurtom in Parizom. Vzrok so finance. Z Audijem, BMW in Mercedes-Benzom ne morejo tekmovati. Za primer so navedli Audi, ki za razkošne razstavne prostore odšteje tudi 10 milijonov evrov in več.
"Bodimo pošteni. Mi smo še vedno majhen igralec na trgu. Letos bomo prodali okoli 465.000 vozil. Naš načrt je, da bi do leta 2020 na leto prodali 800.000 vozil. Zato moramo z denarjem ravnati odgovorno," še dodaja Visser.