Volvo si z uvajanjem nove generacije varnostnih tehnologij prizadeva do leta 2020 uvesti skupek tehnologij, ki bodo preprečila, da bi njihova vozila povzročila prometno nesrečo. Foto: Volvo
Volvo si z uvajanjem nove generacije varnostnih tehnologij prizadeva do leta 2020 uvesti skupek tehnologij, ki bodo preprečila, da bi njihova vozila povzročila prometno nesrečo. Foto: Volvo
Volvov 360-stopinjski pogled
Tehnologija bo posegla tako v zaviranje, kot v krmilni mehanizem, kar bo omogočalo, da se bo vozilo v nevarni situaciji, ki je voznik v naprej ne bo mogle predvideti, izognilo trku. Foto: Volvo

Volvo bo kmalu predstavil novo generacijo varnostnega sistema, ki bo sam zmožen preprečiti nesrečo.
V decembru bodo pri Volvu zaključili štiriletni cikel uvajanja novih varnostnih tehnologij s skupnim ciljem, do leta 2020 proizvesti komercialna vozila in tovornjake, v katerih ne bo nihče umrl, ali bil težje poškodovan.
360-stopinjska tehnologija
Švedski proizvajalec osebnih in tovornih vozil se osredotoča na razvoj nove generacije tehnologij in izboljšanje obstoječih tehnologij za zmanjšanje tveganj prometnih nesreč.
Eden od izzivom je izgradnja mreže, ki bo vključevala senzorje, kamere, radar, GPS in tipala LiDAR, ta oblikujejo tridimenzionalni računalniški model okolice vozila. Z omenjenimi pripomočki bo imel sistem 360-stopinjski nadzor okoli vozila. S pomočjo podatkov zbranih v mreži bo sistem zaznaval vse potencialno nevarne predmete v okolici vozila, ki jih voznik pravočasno ne bi mogel videti.
Samodejno zaviranje in zavijanje
360-stopinjski pogled je nadgrajen z generatorjem manevra. To je nova varnostna funkcija, ki uporablja programsko opremo za prepoznavanje poti za izogibanje prometne nesreče po različnih scenarijih. Sistem deluje tako, da konstantno analizira možne nevarnosti. Če zazna nevarnost trka, s samodejnim zaviranjem in upravljanjem poseže v vožnjo.
"S projektom "Non-Hit Car and Truck" smo naredili znaten korak naprej pri razvoju avtonomnih vozil. Vozila bodo zmožna sama zavirati in zavijati, da bi se izognila morebitnim oviram in trkom. Prav zato smo prepričani, da nam bo do leta 2020 uspelo proizvesti tehnologijo, ki bo omogočila smel načrt, nič mrtvih ali težko poškodovanih potnikov v naših vozilih. Naslednji korak je razvoj avtomobila, ki se bo prilagodil obnašanju voznika," pravi vodja projekta "Non-Hit Car in Truck" Anders Almevad.
Volvo ni osamljen
Podobno tehnologijo so pred dnevni predstavili pri ameriški Tesli Motors. Napredni avtopilot s pomočjo radarja dolgega dosega, kamer in 360-stopinjskega sonarja prepoznava prometne znake, otroke, živali in druge ovire na cesti in sam prilagaj hitrost, ter je sposoben ob voznikovem vklopu smernega kazalca sam zamenjati vozni pas, če predvidi, da je to varno. Radar lahko vidi tudi skozi meglo in sneg. Podobne varnostne tehnologije pripravljajo tudi drugi avtomobilski proizvajalci. Ford je že demonstriral, da zna sistem vgrajen v vozilo prepoznati oviro na cesti, poseči v krmilni mehanizem avtomobila in se s pravočasnim manevrom izogniti trku v oviro.
Številni partnerji projekta
Projekt "Non-Hit Car in Truck" je vreden 8,73 milijona evrov. Projekt se je začel leta 2010 in se bo končal decembra letos. Poudarek je na razvoju tehnologij za zmanjšanje tveganja nesreč, tako za osebna, kot gospodarska vozila. Partnerji projekta so Volvo Cars, AB Volvo, ÅF (razvoj senzorske fuzuije) HiQ (razvoj tehnologije senzorjev za oceno tveganja) Mecel (dobavitelj senzorjev) in Tehnološka Univerza Chalmers.