Foto: Reuters
Foto: Reuters

Velikopotezna odločitev je del prizadevanj vodstva francoskega podjetja, da bi pomirilo vlagatelje in hkrati pospešilo kotacijo poslovanja z linijo električnih vozil na borzi – to je bilo namreč nekoliko ustavljeno zaradi slabega povpraševanja in močne konkurence kitajskega trga.

Mestno vozilo naj bi bilo manjše od nove različice kultnega Renaultovega modela R5. Agencija Reuters, ki se sklicuje na dva neimenovana vira, poroča, da naj bi električnega malčka izdelovali v Revozu v Novem mestu.

Enota električnih vozil ampere od 1. novembra letos deluje ločeno od matičnega podjetja Renault-Nissan, kot znamka pa naj bi se na trgu pojavila prihajajočo pomlad, prvi model naj bi bil sicer na trgu leta 2026.

Ampere zaposluje 11.000 ljudi, med njimi je tretjina inženirjev. Cilji linije ampere so velikopotezni – če za leto 2026 načrtujejo proizvodnjo 600.000 električnih vozil, bi se ta leta 2031 vrtela že okoli milijona. Omenimo, da je Renault lani prodal manj kot 50.000 električnih avtomobilov modela megane in kangoo.

Za prihodnje leto so napovedali prihod elektrificiranega modela scenic in R5, leta 2025 pa še R4 (katrca).

Sorodna novica Nov začetek za zavezništvo Renault-Nissan

Šest novih modelov do leta 2030

Podjetje do leta 2030 načrtuje šest novih modelov električnih vozil, ambicije pa so, da postane vodilno podjetje na tem področju, tako tehnološko kot konkurenčno. Kako jim bo to uspelo?

Do leta 2027 želijo znižati stroške proizvodnje za 40 odstotkov, cilj pa je tudi manjšati število modelov. Za izdelavo enega vozila naj bi potrebovali manj kot deset ur.

Podjetje napoveduje tudi 30-odstotno povečanje prihodkov do leta 2030 v primerjavi z manj kot osemodstotno rastjo v zadnjem četrtletju letošnjega leta.

Pred dobrimi trinajstimi leti je bilo podjetje Renault-Nissan eno prvih, ki je zagrizlo v prihajajoči trg električnih vozil, a je bila konkurenca tesle in azijskih proizvajalcev na svetovnem trgu preprosto premočna.