Renault zoe 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Renault zoe 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Renault zoe 2015 - test Avtomobilnost
Renault zoe 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO
Renault zoe 2015 - test Avtomobilnost
Renault zoe 2015 - test Avtomobilnost Foto: Jan Mohorič / MMC RTV SLO

Ta tiha, električna vožnja je v namreč super, kul. Ponuja precej drugačne občutke med vožnjo, glavno sporočilo je, da smo vozniki ob tako zanimivih novodobnih avtomobilih sposobni zavreči konservativno mačistično mišljenje, da mora avto rohneti. Samo alternativna ponudba mora biti dovolj mikavna.

Pa je zoe dovolj dobra zamenjava za klasični avto? Kakor se vzame - to je odvisno od vsakodnevnih navad.

Zoe je električni clio

Velikostno zoe lahko ustreza marsikomu - pravzaprav vsem, ki bi sicer izbrali clia. Zoe je namreč enako, če ne celo bolj prostorna, z dokaj prostornim in predvsem globokim prtljažnikom, ter zadnjo klopjo dovolj veliko za odrasla potnika. Po višini nenastavljiv sedež ponuja visoko sedenje, ki bo ustrezal starejšim voznikom, sploh tistim, ki redno vozijo vnuke - v zoe jih lahko tudi na sovozniškem sedežu peljeljo pripete z isofix priključki.

Ugaja z udobjem samodejnega menjalnika, lahkotnim krmiljenjem, v ovinkih pa se obnaša zanesljivo. Torej, mi smo za, po prvih nekaj deset kilometrih smo bili takoj za električno mobilnost.

Infrastruktura je res problem

Toda začetno navdušenje splahni, ko je zoe treba tankati, pardon nafilati, pardon, oskrbeti z energijo… Načeloma to ne bi smel biti problem - priklopimo v električno vtičnico in to je to … Naj povemo, za razliko od nekaterih drugih prvih električnih avtomobilov smo zoe lahko polnili tudi na slabših, starih, enofaznih električnih napeljavah, “pameten” adapter je baterije polnil počasnih, a zanesljivih 14 ur.

A ko avtomobilski proizvajalci pravijo, da za električno mobilnost niso dovolj električni avtomobili, ampak tudi dobra infrastruktura, imajo v bistvu prav. V dvotedenskem testnem terminu smo imeli nemalo težav s polnjenjem na ljubljanskih javnih polnilnicah - ves čas so bile zasedene in to z električnimi avtomobili - očitno je že zdaj v Sloveniji preveč električnih avtomobilov za trenutne kapacitete.

In hvala bogu je bila polnilnica na Brniku prazna takrat, ko se nam je mudilo s snemanja na Bledu in smo izključili program Eco. To je bila huda napaka - 70 kilometrov dosega po potovalnem računalniku bi moralo biti dovolj, a ne za 45 kilometrov vožnje s 130 kilometri na uro. Nauk - zoe je mestni avtomobil, primeren za hitrosti do 95 kilometrov na uro, kolikor meri blokada vključena s programom Eco. Kar se vožnje tiče še ta pripomba - nismo navdušeni nad dejstvom, da zoe vsakič, ko nehamo pospeševati, začne zavirati in tako polniti baterije. Eno od osnovnih pravil varčne vožnje je jadranje - s tem avtomobilom to ni mogoče. Pomaga vklop tempomata.

Kakorkoli že - slabosti zoe v primerjavi so torej iste kot za vse električne avtomobile ta hip - ne ponujajo popolne neodvisnosti. Zahtevajo stalno ukvarjanje z vprašanjem, kje bomo dobili energijo, in vsaj ta hip zagotovljeno domačo oziroma službeno vtičnico. Torej zoe je odličen drugi avto v družini, ali pa službeno vozilo za vožnjo v točno določenem obsegu dnevnih voženj. Ni pa neposredno nadomestilo za clia - čeprav bi si po preizkušnji ravno to želeli.

Renault zoe
Dolžina:4,08 m
Masa:1468 kg
Prtljažnik:338 l
Motor:električni
Moč / navor:65 kW / 220 Nm
Menjalnik:samodejni
Pogon:prednji pogon
Emisije CO2:0 g/km
Povprečni doseg:120 km
Cena:21.990 EUR
5 let, 15.000 km/leto - cena na mesec:369 EUR
5 let, 15.000 km/leto - vrednost po Eurotaxu:6.629 EUR