Salon avtomobilov v Tokiu se seveda ne more primerjati s frankfurtskim ali ženevskim. Foto: Sebastjan Plevnjak / MMC RTV SLO
Salon avtomobilov v Tokiu se seveda ne more primerjati s frankfurtskim ali ženevskim. Foto: Sebastjan Plevnjak / MMC RTV SLO
Roboto namesto motorista.
Roboto namesto motorista. Foto: Sebastjan Plevnjak / MMC RTV SLO
Japonci imajo bujno domišljijo.
Japonci imajo bujno domišljijo. Foto: Sebastjan Plevnjak / MMC RTV SLO

Tako so se japonski avtomobilski proizvajalci pred leti množično odpovedovali številnim avtomobilskim salonom po svetu. Če je potrebno varčevati, naj se varčuje povsod, so rekli, tudi pri udeležbi na avtomobilskem salonu, ki pa seveda, res ni poceni. Zdaj, ko se zdi, da svetovno gospodarstvo malce lažje diha, je videti, da tudi avtomobilske znamke spet delujejo s polnim zagonom. Jasno, tudi japonske. Za slednje je ena večjih priložnosti za predstavitev svoje prihodnosti, zagotovo tokijski avtomobilski salon. Tudi zato, ker je že od nekdaj znan po tem, da se na njem predstavi lepo število študij.

Letos ni bilo nič drugače, različnih študij je kar mrgolelo, pravzaprav je skoraj vsak razstavni prostor ponujal vsaj eno. Izjema so bili le evropski proizvajalci. A ti so seveda večino svojih novosti predstavili na nedavnem frankfurtskem avtomobilskem salonu, ki ima jasno za Evropo precej večjo težo.

Skozi oči evropskega obiskovalce se zdi tokijski salon neverjetno majhen. Med novinarskim dnem, ko je salon še zaprt za ostale obiskovalce, se ga brez težav prehodi v slabih dveh urah. Drugače je bilo v času, ko so bila vrata odprta tudi za obiskovalce. A v nasprotju z evropskimi, ki se po salonu sprehajajo z rokami v žepih in postopajo okoli avtomobilov, so japonski obiskovalci povečini opremljeni s fotoaparati oziroma telefoni in slikajo skoraj vse, kar je razstavljeno. Hkrati so izjemno kulturni in uvidevni, se ne zadržujejo predolgo okoli avtomobilov in brez težav odstopijo prostor drugemu obiskovalcu, ki prav tako želi napraviti kakšno fotografijo.

In kdo je blestel na salonu? V prvi vrsti Toyota, ki je na tokijskem avtomobilskem salonu poskrbela za kar pet premier - tri svetovne in dve japonski. Nič kaj dosti niso zaostajali pri Hondi, kjer so razstavni prostor zasedali serijski avtomobili (tudi Clarity s pogonom na gorivne celice), študije, motorji in celo roboti. Sledili so Nissan (s študijo IDS napovedujejo novega Leafa), Lexus (študija LF-FC prav tako s pogonom na gorivne celice), Daihatsu, Mazda (z enim lepših avtomobilov na vsem salonu - študijo RX-Vision z rotacijskim motorjem) in navsezadnje tudi Suzuki (ob številnih motorjih tudi z novim Ignisom) ter Yamaha, pri kateri so denimo pokazali tudi avto (študijo Sports Ride).

Japonci so po zaključku salona, podali naslednje številke: 160 razstavljavcev iz 11 držav je na salonu predstavilo 417 vozil, od katerih jih je bilo svetovni javnosti prvič pokazanih 75, japonski pa 68. Salon si je ogledalo 812.500 obiskovalcev, kar je sicer 10 odstotkov manj kot pred dvema letoma (tokijski salon je bienalni), a organizatorji slabši obisk pripisujejo predvsem zelo slabemu vremenu v zadnjih dneh letošnjega salona.