52,5 odstotka anketirancev vidi kot najpomembnejši ukrep za zmanjšanje izpusta škodljivih emisij v ozračje zakonsko regulacijo o še dovoljenih emisijah CO2. Foto: Volkswagen
52,5 odstotka anketirancev vidi kot najpomembnejši ukrep za zmanjšanje izpusta škodljivih emisij v ozračje zakonsko regulacijo o še dovoljenih emisijah CO2. Foto: Volkswagen

Razvoj na področju prometa in mobilnosti je nujen, če se želimo odzvati na hitro naraščajoče prebivalstvo in s tem povezane spremembe v prometu in mobilnosti, so prepričani slovenski milenijci, ki so v anketi večinsko pozvali k razmisleku o oblikovanju mobilnosti do leta 2025.
Raziskava ThinkGoodMobility, ki jo je med prihodnjimi slovenskimi znanstveniki, inženirji in industrijskimi oblikovalci izvedlo podjetje Goodyear Dunlop Tires Europe v sodelovanju z inštitutom ThinkYoung, je pokazala, da se mora avtomobilska industrija v prihodnjih letih osredotočiti na izdelavo vozil z učinkovitejšo porabo goriva.
V raziskavi je sodelovalo 2.500 evropskih študentov, od tega 224 slovenskih, s področja naravoslovja, strojništva, prometa, logistike, računalništva in informatike, matematike, ekonomije ter industrijskega oblikovanja. Slovenci si, podobno kot njihovi vrstniki v Evropi, želijo ekološko prijazno prihodnost. Pri tem se zavedajo, da lahko to učinkovito dosežejo tudi s trajnostnim razvojem na področju avtomobilske industrije in transportnega sistema.
Učinkovita poraba goriva in reciklaža
Dobra večina slovenskih predstavnikov milenijske generacije (62,1 %) je prepričana, da bi morala biti v središču trajnostnih prizadevanj avtomobilske industrije in transportnega sistema v letu 2025 vozila z učinkovito porabo goriva. Na drugem mestu se je znašlo vlaganje v sistem javnega prevoza (40,6 %), na tretjem pa reciklaža že uporabljenih delov (37,9 %).

Milenijska generacija pri nas tako pričakuje splošne izboljšave transportnega sistema, vendar ne na račun omejevanja svobode izbire prevoznih sredstev in gibanja. Kar 91,5 % mladih namreč verjame, da bodo imeli v naslednjih desetih letih v lasti svoj avtomobil, medtem ko je povprečje med vsemi evropskimi študenti obstalo na 85 %.
Mnenje slovenskih študentov je sicer precej podobno splošnemu pogledu evropskih študentov, ki so sodelovali v raziskavi, s to razliko, da Slovenci veliko večji pomen pripisujejo vlaganju v sistem javnega prevoza. Evropski študentje namreč v središču trajnostnih prizadevanj prav tako vidijo omenjena tri področja, vendar v drugačnem vrstnem redu; kot najpomembnejša prav tako vidijo vozila z učinkovito porabo goriva (49 %), temu sledita reciklaža že uporabljenih delov (29 %) in vlaganje v sistem javnega prevoza (27 %).