Novi kupe razreda E bo prispel v prodajne salone prihodnje poletje. Foto: Mercedes-Benz
Novi kupe razreda E bo prispel v prodajne salone prihodnje poletje. Foto: Mercedes-Benz

Ob pogledu na najnovejše delo Roberta Lešnika najprej opazimo veliko podobnost z dvovratnima modeloma razreda S in razreda C. Vse tri namreč družijo silhueta s streho, ki se poševno spušča proti zadku, ter gladke karoserijske linije. Zlasti izrazita je podobnost z razredom C, od katerega se E, poleg mer, loči po čistejši bočni liniji in po podrobnostih, kot sta izboklini na pokrovu motorja, tretje bočno steklo ter daljše zadnje luči.

S 4,83 metra dolžine je kar 12 centimetrov daljši od predhodnika, pridobil pa je tudi 11 centimetrov v medosju, ki zdaj meri 2,87 metra. Ob tem je zrasel tudi dobrih sedem centimetrov v širino, kar z večjo medosno razdaljo zagotavlja prostornejšo kabino. Ta oblikovno povzema limuzinsko različico, kar pomeni, da na armaturni plošči prinaša dva 31,2-centimetrska (12,3-palčna) zaslona za prikaz instrumentne plošče in drugih podatkov, loči pa se predvsem po zračnikih v obliki turbine. Največja razlika v primerjavi z limuzinsko različico se, seveda, kaže v drugi vrsti, kjer sta namesto sedežne klopi dva sedeža.

Sprva štiri motorne različice
Motorna paleta bo ob začetku prodaje obsegala tri bencinske in en dizelski stroj. Na vstopni stopnički bomo našli štirivaljnik s 135 kilovati (184 KM) v modelu E 200. Nad njega se bo uvrstil model E 300, ki ga prav tako poganja štirivaljnik, a s 180 kilovati (245 KM), vrh ponudbe bo ob lansiranju predstavljal model E 400 4matic s šestvaljnikom z 245 kilovati (333 KM) in štirikolesnim pogonom. V dizelski ponudbi bomo sprva našli le model E 220 d, s štirivaljnim strojem, ki zmore 143 kilovatov (194 KM). Vsi modeli bodo serijsko opremljeni s samodejnim devetstopenjskim menjalnikom 9G-tronic.

Naštetim modelom se bodo pozneje pridružile še športne različice AMG 43 ter E 63 AMG in AMG S, pri čemer bo najprej poganjal turbobencinski šestvaljnik z 270 kilovati (367 KM), drugi dve pa štirilitrski V8 s 420 oziroma 450 kilovati (571 oz. 612 KM).

Poleg serijskega podvozja direct control, zaradi katerega je kupe postavljen 15 milimetrov nižje kot limuzina, bodo lahko kupci izbirali še med prilagodljivim klasičnim vzmetenjem dynamic body control ter med zračnim vzmetenjem air body control. Na voljo pa bo, seveda, še dolg spisek druge opcijske opreme.

Novi E kupe bo v živo prvič predstavljen januarja na avtomobilskem salonu v Detroitu, prodaja pa bo stekla prihodnje poletje.