Kupci še niso pripravljeni povsem zaupati umetni inteligenci, še posebej v povezavi z avtomobilsko industrijo. Foto: EPA
Kupci še niso pripravljeni povsem zaupati umetni inteligenci, še posebej v povezavi z avtomobilsko industrijo. Foto: EPA

Potrošniki so skeptični glede generativne umetne inteligence, ki je, tako kot ChatGPT, sposobna ustvarjati besedilo, slike ali druge medije. To je rezultat raziskave managerske svetovalnice Publis Sapient, v kateri je sodelovalo 11.000 kupcev iz Nemčije, Francije, Danske, Velike Britanije, ZDA, Avstralije in Tajske.

Večina, to je 78 odstotkov vprašanih, je za generativno umetno inteligenco že slišala, manj kot tretjina pa je to tehnologijo že uporabljala. Skoraj polovica anketiranih v Nemčiji meni, da ima tehnologija tako pozitivne kot negativne učinke na družbo. 30 odstotkov vprašanih meni, da bodo učinki le negativni. To so na primer izguba medosebnih odnosov (59 odstotkov), neustrezna zaščita podatkov in povečanje napačnih informacij (47 odstotkov). Zelo nizko je tudi zaupanje v orodja umetne inteligence. Na svetovni ravni jim zaupa zgolj vsak peti kupec.

Umetna inteligenca naj bi povsem spremenila prodajni in nakupni proces avtomobila. Foto: EPA
Umetna inteligenca naj bi povsem spremenila prodajni in nakupni proces avtomobila. Foto: EPA

Umetna inteligenca prinaša velike spremembe

V povezavi z uporabo umetne inteligence v avtomobilski industriji obstaja več teh pomislekov. Amadeus Tunis, pridruženi generalni direktor podatkovne strategije pri Publicis Sapient, na primer pričakuje, da bo imela umetna inteligenca pomemben vpliv, zlasti pri prodaji in trženju.

Pričakovati je mogoče "hiperpersonalizacijo" procesa nakupa avtomobila, na primer s priporočili novih izdelkov in storitev na podlagi individualnih potreb kupca, tudi s podporo umetne inteligence prek prodajnega lijaka. Možni so tudi virtualni razstavni prostori s prodajalci avtomobilov z umetno inteligenco ali strokovnjaki za vozila z umetno inteligenco ter virtualne testne vožnje.