Volkswagen želi z novim menjalnikom pisati enako uspešno zgodbo, kot pred 11 leti, ko ga je vgradil v golfa, ki je bil tako prvi serijski model z vgrajenim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Foto: Volkswagen
Volkswagen želi z novim menjalnikom pisati enako uspešno zgodbo, kot pred 11 leti, ko ga je vgradil v golfa, ki je bil tako prvi serijski model z vgrajenim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Foto: Volkswagen

Volkswagen je v domačem Wolfsburgu predstavil novi dvolitrski turbodizelski agregat in nov desetstopenjski DSG samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
Volkswagen želi do leta 2018 postati najuspešnejši avtomobilski proizvajalec na področju trajnostnega razvoja. Nemci nameravajo velik načrt uresničiti s programom poimenovanim "Misli modro" (“Think Blue”), ki se sestoji iz treh delov: razvoja učinkovitih in ekoloških tehnologij ter učinkovite proizvodnje, aktivnega vključevanja ljudi v promocijo ekologije in podporo globalnemu prizadevanju za zmanjšanje obremenitve okolja.
Nove tehnologije za nižje emisije in porabo
V ta namen je proizvajalec vozil predstavil številne nove ekološke tehnologije, začenši z novim, desetstopenjskim DSG menjalnikom z dvojno sklopko, ki naj bi ga prvič v serijsko vozilo vgradili leta 2016.
Slavni Volkswagnov DSG menjalnik z dvojno sklopko je premiero doživel pred 11 leti in postal sinonim za samodejne menjalnike. V zadnjih letih se v ospredje vse bolj prebijajo osemstopenjski samodejni menjalniki, na katere stavi predvsem BMW, in tudi devetstopenjski samodejni menjalniki, ki jih uporablja podjetje FCA s Fiatom, Chryslerjem in Jeepom na čelu.
V Wolfsburgu napovedujejo prvi desetstopenjski menjalnik, ki bo namenjen modelom z do 550 Nm navora. Menjalnik je enake velikosti kot sedemstopenjski DSG menjalnik, zato ga lahko vgrajujejo v vse modele znamke Volkswagen, Škoda, Seat in Audi, ki jih trenutno izdelujejo na najnovejši prilagodljivi MQB platformi. Pri VW trdijo, da več prestav omogoča znatno znižanje izpusta škodljivih emisij, kar je še posebej pomembno, ker jim ne bo treba prilagajati prestavnih razmerij za prihodnje velike športne terence.
Pri Volkswagnu so hkrati z novim menjalnikom predstavili nov dvolitrski biturbo dizelski motor z 200 kilovati moči.
Konkurenca ne miruje
Desetstopenjski menjalnik sta s skupnim ciljem izboljšati vozne lastnosti in znižati porabo goriva že pred časom skupaj najavila ameriška avtomobilska velikana General Motors (GM) in Ford. Strokovnjaki namreč napovedujejo, da bo prav s pomočjo devet- in desestopenjskih samodejnih menjalnikov poraba goriva pri velikih športnih terencih v primerjavi s šeststopenjskimi samodejnimi menjalniki nižja tudi za desetino.