Margaret Berger je na 58. izboru za pesem Evrovizije Norveški pripela četrto mesto v finalu s pesmijo I Feed You My Love. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Margaret Berger je na 58. izboru za pesem Evrovizije Norveški pripela četrto mesto v finalu s pesmijo I Feed You My Love. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Margaret Berger (Norveška)
Od prvega dne na Evroviziji je pridobivala naklonjenost sedme sile. V nobenem trenutku pa se ni odrekla svoji odločnosti. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Margaret Berger
Evrovizijske gledalce je pridobivala na svojo stran z netipično evrovizijsko pesmijo, ki so jo mnogi označili za evolucijsko pot Loreenine Euphorie. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Margaret Berger (Norveška)
Margaret je leta 2008 postala glasbena urednica norveškega radia NRK P3. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Margaret Berger (Norveška)
Po Evroviziji sledi vrnitev v studio. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Vkorakala je z netipično elektropop pesmijo, ki je temačna in drugačna, z refrenom, ki ne gre takoj v uho. Norvežanka Margaret Berger je na letošnji Evroviziji v velikem slogu spisala svojo vrnitev na norveško glasbeno prizorišče in naznanila pohod po evropskem.
Za 27-letno Norvežanko je bil nastop na letošnji Evroviziji bolj kot ne vrnitev na stare tire. Njena glasbena zgodba se je pospešeno začela odvijati leta 2004, ko se je prijavila na drugo sezono norveške različice Idola: Jakten pa en superstjerne. Prišla je med petdeseterico najboljših izvajalcev, toda preboj v finale se ji ni posrečil v prvem poskusu. Tja je prišla šele na povabilo sodinice Anneli Decker s ti. Wild cardom. Dreckerjeva je bila tista, ki jo je izpostavila kot favoritko in njeno naklonjenost je poplačala z uvrstitvijo med najboljših enajst, potem ko je zapela svojo različico Come Togehter legendarnih Beatlov. Zmaga je odšla v roke Kjartan salvesen, drugouvrščeni Bergerjevi pa so se odprle nove poti.
"Prihaja iz majhnega mesta in ne leti visoko kot mnogi izvajalci na Evroviziji, ona je z nogami trdno na tleh," nam je dejal švedski lokalni novinar iz okolice Trondheima, ki spremlja pevkino pot že od malih nog. Bergerjeva - hči pridigarja - je svoje pevske korake začela v evgaličanskem pevskem zboru. Pri dvanajstih letih pa je že pisala svoje prve pesmi. Sledila je glasbena izobrazba in prvi resni koraki v svetu glasbe kot besedilopiska. Sprva je pisala za lokalno skupino Slim Void in se podpisala med drugim pod njihovo pesmijo In Company With Bottles. "Glasba in petje me zanimata od malih nog. Pravzaprav sta vse, kar potrebuje človek za ohranjanje zdravega duha. Jaz glasbo ne vidim kot svojo kariero, marveč kot način življenja," pravi sama.
Po nastopanju na Idolu je sledil album Chameleon, ki je bil svojevrstna mešanica rocka, plesne glasbe, r'n'b-ja ter elektronske glasbe. Pri portalu All Music so zapisali, da gre za harmonično sobivanje elektronskih ritmov in rock kitare v poliranem popkontekstu. Zapakirano v paket, ki ni bil posebej razširjen od 80. let prejšnjega stoletja. Svojega prvega obiska snemalnega studia se spominja, kot da bi bila tam včeraj: "Bila sem navdušena. Zdelo se mi je, kot da sem prišla domov."
Le dve leti kasneje je sledil nov studijski izdelek, ki pa je padel na preizkušnji "prekletstva drugega albuma". Pretty Scary Silver Fairy, na katerega so vplivali zvoki Bjőrk, Daft Punk in The Knife. Med drugim je na njem postregla s singom Samantha, ki je bil prvotno mišljen kot balada, nato pa so jo spremenili v plesno različico. Takrat se je začela tudi dobro razvijati njena koncertna pot: "Spomnim se začetka svoje turneje leta 2007, kjer je šlo vse narobe. Želela sem preprosto pobegniti z odra, se splaziti pod odejo in tam ostati."
Po zmagi na norveškem nacionalnem izboru za pesem Evrovizije Melodi Grand Prix dobi nov zalet za ustvarjanje. Pesem, pod katero sta podpisana Karin Park in MachoPsycho je še pred prihodom Bergerjeve v Malmö veljala za favoritko. "Naredila sem absolutno vse v svojem nastopu. Ne bi spremenila prav nič. In nisem čutila pritiska, samo veselje, da sem lahko na odru," je dejala pevka za MMC po njenem finalnem nastopu, ki ji je prinesel končno četrto mesto.
Dnevi po Evroviziji bodo za njo minli delovno, saj se vrača v londonski studio. "Imam album, ki je skoraj že končan. Zdaj se bom posvetila zadnjim detajlom in upam, da ga bomo lahko čim prej izdali. Potem pa me čaka Evropa. Upam, da bom lahko čim bolj izkoristila ta trenutek prepoznavnosti, ki sem ga doživela na Evroviziji," je dejala pevka za MMC.

Za 27-letno Norvežanko je bil nastop na letošnji Evroviziji bolj kot ne vrnitev na stare tire. Njena glasbena zgodba se je pospešeno začela odvijati leta 2004, ko se je prijavila v drugo sezono norveške različice Idola: Jakten pa en superstjerne. Prišla je med petdeseterico najboljših izvajalcev, toda preboj v finale se ji ni posrečil v prvem poskusu.

Tja je prišla šele na povabilo sodinice Anneli Decker s t. i. Wild cardom. Dreckerjeva je bila tista, ki jo je izpostavila kot favoritko in njeno naklonjenost je poplačala z uvrstitvijo med najboljših enajst, potem ko je zapela svojo različico Come Togehter legendarnih Beatlov. Zmaga je odšla v roke Kjartan Salvesen, drugouvrščeni Bergerjevi pa so se odprle nove poti.

"Prihaja iz majhnega mesta in ne leta visoko kot številni izvajalci na Evroviziji, ona je z nogami trdno na tleh," nam je med čakanjem na eno izmed njenih vaj v Malmöju dejal švedski novinar iz okolice Trondheima, ki spremlja pevkino pot že od malih nog.

Bergerjeva - hči pridigarja - je peti začela v evgaličanskem pevskem zboru. Pri dvanajstih letih je že pisala svoje prve pesmi. Sledila so glasbena izobrazba in prvi resni koraki v svetu glasbe kot besedilopiska. Sprva je pisala za lokalno skupino Slim Void in se podpisala med drugim pod njihovo pesmijo In Company With Bottles. "Glasba in petje me zanimata od malih nog. Pravzaprav sta vse, kar potrebuje človek za ohranjanje zdravega duha. Jaz glasbe ne vidim kot svojo kariero, marveč kot način življenja," pravi sama.

Glasba, s katero preskakuje ovire
Po nastopanju na Idolu je sledil album Chameleon, ki je bil svojevrstna mešanica rocka, plesne glasbe in r'n'b-ja. Na portalu All Music so zapisali, da gre za harmonično sobivanje elektronskih ritmov in rockkitare v poliranem popkontekstu. Zapakirano v paket, ki ni bil posebej razširjen od 80. let prejšnjega stoletja. Svojega prvega obiska snemalnega studia se spominja, kot da bi bila tam včeraj: "Bila sem navdušena. Zdelo se mi je, kot da sem prišla domov."

Le dve leti pozneje je sledil nov studijski izdelek Pretty Scary Silver Fairy, na katerega so vplivali zvoki Bjőrk, Daft Punk in The Knife. Če so jo še s prvim studijskim izdelkom povezovali z izvajalci, kot so Sugababes in Sherly Crow, je z drugim popolnoma prestopila med glavne elektronske pustolovce.

Med drugim je na njem postregla s singlom Samantha, ki je bil prvotno mišljen kot balada, nato pa so jo spremenili v plesno različico. K zvoku, ki ga je predstavila na letošnji Evroviziji, pa bolj spominjajo njene druge skladbe, kot so Seek I'll Hide in Get Physical. Kjer zvok syntha in bobnov povezuje njen vokal, ki se iz prepovednega sloga prelevi v elektronsko obdelane sprevne refrene.

Po drugem albumu pa se je začela tudi dobro razvijati njena koncertna pot: "Spomnim se začetka svoje turneje leta 2007, kjer je šlo vse narobe. Želela sem preprosto pobegniti z odra, se splaziti pod odejo in tam ostati."

Norveški svež veter
Norvežani so jo razglasili za odgovor na Björk. Po zmagi na norveškem nacionalnem izboru za pesem Evrovizije Melodi Grand Prix je Bergerjeva dobila nov zalet za ustvarjanje. Pesem, pod katero sta podpisana Karin Park in MachoPsycho (znan po svojih sodelovanjih s svetovnimi zvezdami, kot je Pink), je še pred prihodom Bergerjeve v Malmö veljala za favoritko.

"Naredila sem absolutno vse v svojem nastopu. Prav ničesar ne bi spremenila. In nisem čutila pritiska, samo veselje, da sem lahko na odru," je dejala pevka za MMC po finalnem nastopu, ki ji je prinesel končno četrto mesto.

Pred njo pa so že novi izzivi, saj se vrača v londonski studio. "Imam album, ki je skoraj že končan. Zdaj se bom posvetila zadnjim podrobnostim in upam, da ga bomo lahko čim prej izdali. Potem pa me čaka Evropa. Upam, da bom lahko čim bolj izkoristila ta trenutek prepoznavnosti, ki sem ga doživela na Evroviziji," je dejala pevka za MMC.

Svojevrstno nasprotje Emmelie
Svoje dni na Evroviziji je preživljala pod bremenom velikih pričakovanj. Zato je večino časa ostajala skoncentrirana na svoje nastope. "Ona ima vse, česar Emmelie de Forest nima," so bili komentarji poznavalci Evrovizije. Na koncu je zmaga le odšla na sosednjo Dansko, kar je Margaret pospremila z besedami, da je super srečna s svojim četrtim mestom.