Metallica je prodala več kot 100 milijonov albumov po svetu, svoj zadnji samostojni album pa je izdala leta 2008. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Metallica je prodala več kot 100 milijonov albumov po svetu, svoj zadnji samostojni album pa je izdala leta 2008. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Metallica
Metallica je v svoji zgodovini izdala devet studijskih albumov, tri 'live' albume, pet podaljšanih predvajanj (EP), 24 videospotov in 45 singlov. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Metallica
Kar se je rodilo v glavah pevca in kitarista Jamesa Hetfielda in bobnarja Larsa Ulricha, je danes večmilijonska družba, ki jo dopolnjujeta kitarist Kirk Hammet in basist Robert Trujillo. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Metallica
Ulrich nekoč bojevnik proti digitalizaciji glasbe, danes podpornik. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Metallica
Skupina je osvojila devet grammyjev. Pet zaporednih albumov je doživelo svoj debi kot številka ena na lestvici Billboard 200, kar je postavilo Metallico v zgodovino, saj je bila prva skupina, ki ji je to uspelo. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Metallica
Komercialni uspeh so dosegli s svojim petim albumom, ki je debitiral na prvem mestu lestvice Billboard 200. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Mojstra za bobni Metallice Larsa Ulricha in soustanovitelja spletnega glasbenega servisa Napster Seana Parkerja bi še pred desetimi leti lahko videli v istem prostoru le, ko bi prišla v sodno dvorano. Leta 2000 je namreč Metallica vložila tožbo proti Napsterju in jo pospremila z argumentom, da je spletni servis nezakonito distribuiral njihovo glasbo. Glasbena industrija je skočila v zrak.

Letošnje leto je posebno za skupino, saj so člani praznovali 30 let od prvega nastopa prvega zametka skupine.
Video: Po številnih zavojih v slepe ulice na hitri cesti Metallica
Večino leta pa so se mudili na turneji ob 20. obletnici albuma, ki so ga številni poimenovali kar The Black Album. Na enem izmed njih je bil tudi MMC:
Pst, malo dete, ne reci besede: speča metalska pošast je še vedno pošast.

Opozorilni znak, da je skupina - ki si je v 80. letih prejšnjega stoletja pridobivala nove oboževalce z deljenjem avdiokaset na nastopih - boleče izgubila stik z moderno glasbeno kulturo, mnogi še vedno štejejo za najnižjo točko bogate kariere skupine. In to podobo so se člani skupine naslednjih deset let trudili popravili.

Ugled skupine je naletel na nov mejnik 6. decembra letos, ko sta Ulrich in Parker znova stopila skupaj, in sicer na oder poleg izvršnega direktorja glasbenega spletnega servisa Spotify (alternative priljubljenim iTunes) Daniela Eka. Ulrich in Parker si nista tam nemo zrla v oči, ampak sta skupaj predavala o nekaterih novih izboljšavah, ki jih bo glasbeni servis predstavil prihodnje leto.

Parkerjeva udeležba na dogodku Spotifyja je nesporna, saj je konec koncev eden izmed ključnih figur v revoluciji digitalne glasbe in investitor v Ekovo podjetje. A zadnja oseba, ki bi jo kdor koli lahko pričakoval na odru, je bil Ulrich. In kot da ni bilo dovolj, da je na odru stal tudi bobnar rjoveče pošasti, je za svojevrstno presenečenje poskrbelo tudi sporočilo, da bo cel katalog njihove glasbe na voljo na Spotifyu.

V korak s časom
Kdor je obiskal spletno stran Metallice v četrtek, je tam našel zapis: "Več kot presrečni smo, da lahko naznanimo, da bo glasba iz slehernega albuma Metallice na voljo preko pretočnih vsebin na Spotifyju! V svojem nikoli končanem pohodu po popolnem nadzoru nad načinom, kako je naša glasba predstavljena, smo vedno težili k temu, da bi vam ponudili najboljšo možno storitev. Zato smo se povezali s prodornimi tehnološkimi podjetji. Ob tem smo izjemno ponosni, da smo del Spotify, ki je daleč najboljša storitev za pretočne vsebine."

Ob tem so poudarili, da so vedno iskali nove načine, kako spraviti glasbo do poslušalcev, najsibodi v obliki neposrednega prenašanja nastopov na njihovi spletni strani, kjer najdete utrinke z njihovih turnej, ali preko prenašanja posnetkov z nastopov v živo na spletni strani LiveMetallica.com. "Povezava z Spotify je bil naslednji logični korak in komaj čakamo, da vidimo, kaj nam bo prihodnost prinesla," so še zapisali.

Zbogom, Warner
Povezava s Spotify je nova v nizu poslovnih potez skupine, potem ko so prekinili svoje sodelovanje z dolgoletno založbo Warner Music preteklo leto. V septembru so naznanili, da bo njihov prihajajoči DVD Quebec Magnetic prvi produkt, ki ga bodo izdali neodvisno od drugih delov industrije. Pred nekaj tedni pa je prišla tudi potrditev, da so ustanovili svojo založbo, ki so jo poimenovali Blackened Records. Ta bo glavni distributor vseh izdelkov Metallice od zdaj naprej.

Kdo bo sledil njihovi poti?
Metallica je tako postala prva skupina, ki je nekoč spadala v kategorijo "izobčencev iTunesa!, ki je podpisala pogodbo s storitvijo za pretočne vsebine. Čeprav se je na primer bojkot deljenja svoje glasbe preko iTunes pred dnevi končal za AC/DC, je Metallica skupaj z Beatli, Led Zeppelini in Pink Floydi tvorila sklop velikanov, ki so bili precej zadržani do novih poti v glasbeni industriji. Večina zadržkov pa je izvirala iz dvoma o sposobnosti preživetja medija in dobička, ki bi ga jim lahko tovrstno deljenje glasbe prineslo. Zdaj je Metallica v tem morju. Čas pa bo pokazal, kaj to pomeni zanje in za celotno glasbeno industrijo.