Čevlji borosana so bili nekoč na voljo le v beli in modri barvi. Foto: Borovo
Čevlji borosana so bili nekoč na voljo le v beli in modri barvi. Foto: Borovo
Danes jih izdelujejo v različnih vzorcih - po vzoru oživitve startask. Foto: Borovo

Med sprehodom po enem hrvaških obmorskih letovišč so nam v izložbi trgovine z obutvijo padli v oči čevlji za stoječe delo v pisanih vzorcih. Po startaskah se je v trendovski preobleki vrnila še borosana! Cena: 199 kun (približno 27 evrov).

Vrnitev startask iz pozabe
Spomnimo se na še eno zgodbo o uspehu, zatonu, nato pa preporodu in ponovnem uspehu iz tovarne Borovo. Pred nekaj leti so bile startaske, priljubljeno obuvalo iz 70. in 80. let, sprva namenjeno igranju namiznega tenisa, skoraj pozabljene. Pa čeprav je šlo za največjo in najpriljubljenejšo športno znamko v nekdanji Jugoslaviji - na vrhuncu so startaske v tovarni Borovo izdelovali v 50 milijonih parih na leto!

Nato pa se je vrnil trend platnenih superg in bilo je le vprašanje časa, kdaj bo kdo "zavohal" zlato jamo in startaske na trgu ponudil v novi preobleki. Ta nekdo so bili oblikovalec in ilustrator Mauro Massarotto s kreativnim studiem Sheriff & Cherry, ki so iz startask ustvarili "it" obutev nove generacije, podlegli pa so jim tudi nekateri, ki so jih nosili še v prvotni izdaji.

Za superge v številnih vzorcih je bilo vsaj v Sloveniji treba odšteti kar zajeten kupček denarja, precej dostopnejše pa so na Hrvaškem.

Lacoste kopiral Borovo?
Zdaj, no, lansko jesen, pa so veliko vrnitev doživeli tudi legendarni čevlji za stoječe delo - borosana. Obutev, ki je nekoč krasila le stopala predstavnic starejše generacije frizerk, kuharic in natakaric, se je vrnila v novi preobleki in pisanih vzorcih. Še predtem pa je očitno navdušila tudi modni svet - lansko jesen so se v skoraj do pike enakih čevljih po modni brvi sprehodile manekenke na modni reviji znamke Lacoste. Pri Borovu se, čeprav jih Lacoste ni omenil niti z besedico, niso odločili za tožbo, saj slaba publiciteta pač ne obstaja.

Raje so po velikanskem uspehu predstavili novo linijo borosane, navdahnjeno z oživljenimi startaskami, ki si jih je zamislil Massarotto. Po besedah predstavnikov Borova so ortopedski čevlji namenjeni širokemu krogu strank, bi jih pa radi spet videli na delovnih mestih, vsaj v največjih hrvaških podjetjih. Usnjeno različico pa so si zamislili za zaposlene v zdravstvenih ustanovah.

Pred vojno na Balkanu je v podjetju Borovo delalo 23.000 ljudi, ki so na leto izdelali 23 milijonov parov obutve. Danes okrog tisoč delavcev izdela 1,5 milijona parov obutve na leto.