Polne petke, zaprte petke, odprte petke in čevlji brez petk so se že drugič sprehodile po prestolnici. Foto: Osebni arhiv
Polne petke, zaprte petke, odprte petke in čevlji brez petk so se že drugič sprehodile po prestolnici. Foto: Osebni arhiv
Nore na petke
Mateja je še pojasnila, da je pojem 'nor' mišljen izključno, da 'ženske vidimo tudi same sebe in se smejimo na svoj račun, kako znamo dostikrat potrpeti za dosego predstave o lastni lepoti ali kako celo pogosto pretiravamo v to smer'. Foto: Osebni arhiv
Nori na petke
Mateja Jerebic je lani priredila prvo tovrstno modno promenado. Foto: MMC RTV SLO

"Ideja s prisilnimi jopiči je v bistvu nadaljevanje zgodbe o Nori, ki je nora na petke," je za MMC povedala ustvarjalka in lastnica prve spletne trgovine ženskih čevljev pri nas.

Nora je pravzaprav imaginarna predstavnica vseh žensk, ki si preprosto ne morejo predstavljati dneva brez petk. "Norin dnevnik opisuje njen vsakdanjik: Nora praktično ne more brez petk, vse počne v njih: prha, kopa se v petkah, na piknik gre v petkah in s petkami, na drevo pleza v petkah, spi v petkah," je pojasnila Mateja.

In tako je nastala tudi ideja, da se Nora predstavi na modni promenadi v prisilnem jopiču. "Tako se Nora s svojimi norimi prijateljicami - na petke, da ne bo pomote - ni mogla upreti, da ne bi prišla na tovrstno modno promenado. 'Bolničarji', ki so jim ubežale, so jih sicer uspeli ujeti in jih 'vkleniti' v prisilne jopiče, a dekleta se niso dala, tako jih je gnala misel na petke," je dodala Mateja. In tako se je ob koncu ekshibicije petk manekenkam le uspelo "rešiti" jopičev. Več pa si lahko preberete spodaj.


Manekenke, ki so se na reviji sprehodile v prisilnih jopičih - je res obstajala taka bojazen, da bo obleka zasenčila petke?
Bojazni, da bi obleka zasenčila petke, ne vidimo. Smo mnenja, da gredo lepa oblačila in lepe petke v korak drugi z drugimi. Tudi na tej modni promenadi so se Nore na koncu osvobodile iz prisilnih jopičev in se sprehodile v prikupnih oblekicah, res pa je, da so bile bele barve, da ne bi sicer izstopale izpod prisilnih jopičev ter tako predhodno razkrile nadaljnji scenarij.

Kaj priporočate ženskam, da najprej kupijo: obleko ali petke?
Priporočam, da se vsaka ženska odloči sama zase, saj bo tako kupljeno znala tudi najbolje oz. najbolj samozavestno nositi. Vsaka ima svoj okus in svoj način - in prav je tako ... Svet je mnogo lepši in pestrejši.

Kako pa je v vašem primeru?
Sama pa sicer vedno najprej pomislim, katere čevlje bom obula oziroma kupila in šele nato, kaj bi mi tisti dan ustrezalo obleči zraven oziroma kateri slog/videz tisti dan najbolj ustreza mojemu počutju. Morda bi temu že lahko rekli profesionalna deformacija, a mislim, da to izhaja tudi že iz vrednote, ki sem jo sprejela za svojo že v otroštvu, da se že po čevljih vidi - ali bolje grobo oceni -, kakšen je človek, ki jih nosi.

Koliko je bila visoka najvišja peta, ki ste jo do zdaj prodali?
14 ali 15 cm, za višjo petko mora biti platforma - sprednji dvignjeni del podplata - še neprimerno višja, da je naklon še primeren za hojo oz. čevelj še nosljiv in ne pademo na kolena, dobesedno preden naredimo prvi korak.

Kakšne petke najraje kupujejo vaše stranke?
Tako različne, da sem se na začetku kar nekaj časa spraševala, ali imam jaz morda čuden okus in to zelo čudnega (smeh). Zdaj me je pripeljalo do tega, da sem se enostavno sprijaznila, da "najraje" v Sloveniji ne obstaja in da je glavna karta, na katero mora naša spletna trgovina še naprej igrati, to, da ponuja čim širšo paleto oblik petk za čim več okusov in ne zgolj z zalogo nekaj različnih modelov v vseh velikostih. Če je dejstvo, da hitov praktično ni, značilnost slovenskega ali zgolj nekega malega trga, kot Slovenija je, se bo pa verjetno še pokazalo.

Koliko pa vplivata material in oblika petk na odločitev za nakup?
Verjetno imate v mislih dejstvo, da imamo v prodaji petke, ki so narejene v glavnem iz umetnih materialov?

Da.
Težko ocenim ... Ocenim lahko namreč le po povpraševanjih, ki so jih stranke naslovile na nas, ne poznamo pa podatka, koliko njim se je vprašanje v zvezi z materiali porajalo v glavi in je tam tudi ostalo. Nekaj strank je povprašalo po pravem usnju, morda vsega deset strank - skoraj ničen odstotek siceršnjih povpraševanj. Vse druge pa so bile v glavnem zelo pozitivno presenečene, potem ko so prejele čeveljčke ali jih videle v »showroomu«, glede na predstavo, ki jim jo je dala slika čeveljčka na spletni strani pred tem in dejanskim čeveljcem v živo. To dejstvo pa nas gotovo najbolj žene naprej, saj je naš glavni motiv, da so stranki kupljene petke "to, to" ali celo njihov presežek.