Simulacija mostu na Pelješac. Foto: BoBo
Simulacija mostu na Pelješac. Foto: BoBo

Projekt gradnje cestne povezave bo potekal v treh glavnih fazah. Najprej bodo gradili most na polotok, nato pristopne ceste do mostu in na koncu obvoznico pri Stonu, ki leži na stičišču Pelješca s celino.

Celotni projekt naj bi končali najpozneje leta 2022, pričakuje minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković.

Če bo načrtovano 85-odstotno sofinanciranje s kohezijskimi sredstvi padlo v vodo, bo Hrvaška projekt financirala v celoti, je zatrdil hrvaški minister.

Most ne bo zgolj s cesto povezal celotnega ozemlja Hrvaške, v južni slovenski sosedi izpostavljajo tudi geostrateški pomen projekta, saj cestna povezava do skrajnega juga Dalmacije ne bo več potekala čez ozemlje Bosne in Hercegovine, novi objekt pa bo olajšal in pospešil tudi pretok ljudi in blaga na tej poti.

Prosili so za 360 evropskih milijonov
Ministrstvo je prejelo pozitivno mnenje neodvisnega nadzora kakovosti za projekt, na tej podlagi pa so tudi uradno zahtevali financiranje s sredstvi Unije.

Vrednost celotnega projekta je 420 milijonov evrov, Evropska komisija pa naj bi do poletja sprejela odločitev, ali bodo enega največjih hrvaških infrastrukturnih projektov podprli s sredstvi EU-ja. Hrvaška je zaprosila za najvišje mogoče, 85-odstotno, sofinanciranje s kohezijskimi sredstvi, torej v vrednosti skoraj 360 milijonov evrov.

Butković je ta teden na srečanju delovne skupine za gradnjo pelješkega mosta v Dubrovniku obenem potrdil, da bo država v celoti financirala projekt, če v Bruslju sofinanciranja ne bodo odobrili. Prepričan je, da bodo izvajalca del izbrali do poletja, gradnja mostu pa naj bi se začela jeseni.

Del projekta sta še gradnja in posodobitev približno 30 kilometrov cest. Hrvaški minister je priznal, da obstajajo tudi še neurejeni premoženjsko-pravni odnosi na območju prihodnje trase cest, ki jih skušajo pospešeno urediti. Prepričan je, da zaradi tega ne bo težav pri pridobivanju evropskega denarja.