V Kranjski Gori s poletno sezono niso zadovoljni, predtem pa so bili razočarani že nad kratko zimo. Foto: BoBo
V Kranjski Gori s poletno sezono niso zadovoljni, predtem pa so bili razočarani že nad kratko zimo. Foto: BoBo

Treba je vedeti, da ob vsem znanju, tradiciji in lepoti naše dežele brez vlaganj v promocijo, trženje in ljudi zelo uspešne zgodbe o slovenskem turizmu ne bo.

Eva Štravs Podlogar
Bled
Na Bledu je letos poleti posebej uspešen kamp, ki je večino dni skoraj polno zaseden. Foto: BoBo
Bohinjsko jezero
V Bohinju se je po slabi zimski sezoni število prenočitev v pomladnih mesecih povečalo. Foto: BoBo

Precej slabše pa je v Kranjski Gori, kjer je število prenočitev v hotelih v primerjavi z lanskim julijem padlo kar za 18 odstotkov.

Po številu ustvarjenih prenočitev je bila prva polovica tega leta dobra, saj je bilo ustvarjenih šest odstotkov več prenočitev kot v prvih šestih mesecih lani, je za STA povedala direktorica Turizma Bled Eva Štravs Podlogar in dodala, da je bil tudi julij dober.

Hoteli so z zasedenostjo zadovoljni, posebej uspešen pa je kamp, ki je večino dni skoraj polno zaseden. V prvih avgustovskih dneh se je bistveno izboljšalo še povpraševanje po zasebnih namestitvah. Tako naj bi bilo okoli 15. avgusta na Bledu skoraj nemogoče dobiti prosto sobo.

"Vendar pa moramo po drugi strani priznati, da je zunajpenzionska poraba vseeno manjša, kot je bila pred nekaj leti," je izpostavila Štravs Podlogarjeva in dodala, da so pritiski na cene veliki, saj je kupna moč gostov nižja. Hkrati morajo biti ponudniki sob bolj prilagodljivi in ažurni, saj številni gostje sobo rezervirajo tik pred zdajci.

Z glavno turistično sezono v Bohinju delno zadovoljni
V Bohinju se je po slabi zimski sezoni število prenočitev v pomladnih mesecih povečalo. Hotelirstvo ima skoraj 15-odstotni porast posebej tujih gostov. "Vendar pa ne vzpostavlja temelja za normalen razvoj turizma, zato se višek gostov, ki ga ustvarja hotelski obrat, ne prelije čez rob v zasebne sobe. Te tako opažajo največji padec števila prenočitev v prvem polletju," je do nekaterih bohinjskih hotelov, ki so odprti le v vrhuncu sezone, kritičen direktor Turizma Bohinj Klemen Langus.

Z glavno turistično sezono so za zdaj v Bohinju delno zadovoljni. Julijski obisk je bil na ravni lanskega, avgusta pa Langus vseeno pričakuje še za nekaj odstotkov boljši rezultat. Bohinju se močno pozna upad domačih gostov, delež, ki ga v strukturi gostov po narodnosti predstavljajo Slovenci, pa je s 55 odstotkov padel na 50.

Število prenočitev v Kranjski Gori pada
V Kranjski Gori s številom prenočitev gostov v letošnji poletni sezoni za zdaj niso najbolj zadovoljni. Predvsem je padlo število ustvarjenih prenočitev pri velikem ponudniku Hit Alpinei, je za STA povedala direktorica Lokalne turistične organizacije Kranjska Gora Mirjam Žerjav ter dodala, da so bile hotelske kapacitete junija in julija okrog 18 odstotkov slabše zasedene kot v enakem obdobju lani, medtem ko so pri malih ponudnikih namestitev zaznali boljšo zasedenost.

"Glede na recesijo smo z doseženimi rezultati še vedno lahko zadovoljni," je dejala Žerjavova ter izpostavila tudi veliko dnevnih obiskovalcev in vse večjo priljubljenost kolesarske steze. Pojasnila je, da je tudi število prenočitev na ravni leta 2007. Pretekli dve leti pa sta bili vsaj po številu prenočitev v poletnih mesecih za Kranjsko Goro rekordni in ju bo v prihodnje težko dosegati.

"Trenutno vsi nestrpno pričakujemo, kaj se bo zgodilo z avgustom, ki je tradicionalno italijanski mesec," je skrbi turističnih delavcev povzela Žerjavova in dodala, da pričakovani izpad italijanskih gostov poskušajo nadoknaditi na drugih tržiščih, že v pomladanskih mesecih pa so izvedli več dodatnih promocijskih dejavnosti tudi na italijanskem tržišču. Na podlagi tega Žerjavova pričakuje, da bodo avgusta realizirali vsaj toliko prenočitev kot lani.

Treba je vlagati v promocijo
Kako pomembne so promocijske dejavnosti, je izpostavila tudi Štravs Podlogarjeva in opozorila, da se bo zmanjšano vlaganje v skupno trženje in promocijo Slovenije zaradi varčevanja države v prihodnosti negativno odrazilo. "Treba je vedeti, da ob vsem znanju, tradiciji in lepoti naše dežele brez vlaganj v promocijo, trženje in ljudi zelo uspešne zgodbe o slovenskem turizmu ne bo," je sklenila.

Treba je vedeti, da ob vsem znanju, tradiciji in lepoti naše dežele brez vlaganj v promocijo, trženje in ljudi zelo uspešne zgodbe o slovenskem turizmu ne bo.

Eva Štravs Podlogar