Lani poleti so z nihalko na Veliko planino mesečno prepeljali tudi po več kot 10.000 obiskovalcev. Foto: Miro Stebe
Lani poleti so z nihalko na Veliko planino mesečno prepeljali tudi po več kot 10.000 obiskovalcev. Foto: Miro Stebe

V. d. direktorja družbe Velika planina, ki upravlja nihalko in sedežnice na planini, Leon Keder je pojasnil, da so lani poleti z nihalko na Veliko planino mesečno prepeljali tudi po več kot 10.000 obiskovalcev, največ julija (11.003) in avgusta, ko so jih našteli kar 16.140. V zimskih mesecih je obiska manj, decembra so prepeljali 2858 gostov, januarja pa 2335.

Koliko natančno jih v tamkajšnjih kočah tudi prespi, ne vedo, saj so prenočišča večinoma v zasebni lasti, je pa njihova edina koča Košutnik ob koncih tedna, med prazniki in počitnicami popolnoma zasedena.

Za en dan obtičali na Veliki planini
Prvo februarsko soboto so morali zaradi močnega vetra nihalko popoldne ustaviti, kar je na planini zadržalo okoli 60 dnevnih pohodnikov in okoli 30 gostov koč. Kot pravi Keder, so se gostje koč odločili počakati na planini še en dan, da bi se veter umiril, tako so v dolino pospremili predvsem dnevne pohodnike. Pri tem so zaposlenim v družbi Velika planina na pomoč priskočili tudi kamniški gorski reševalci. Keder pojasnjuje, da so jih tokrat na pomoč poklicali, ker so presodili, da sami z zaposlenimi ne bi mogli varno spremljati vseh pohodnikov do avtobusa. Bližala se je namreč noč.

Skupaj z gorskimi reševalci so pohodnike pospremili v dolino, na Kranjskem raku pa jih je počakal avtobus, ki jih je odpeljal v Kamniško Bistrico, kjer so imeli planinci parkirana svoja vozila.

Dobro izdelan načrt reševanja
V družbi Velika planina imajo sicer za primer nesreče na nihalki izdelan načrt reševanja, dodaja Keder. Po tem načrtu vodja obratovanja presodi, ali bodo potnike reševali sami ali za to potrebujejo pomoč. Če menijo, da potrebujejo pomoč, o tem obvestijo regijski center za obveščanje na številko 112, ki v reševalno akcijo vključi enote za zaščito in reševanje, je še pojasnil Keder.