V Ljubljani so imeli letos decembra za 20 odstotkov boljši obisk kot lani. Foto: BoBo
V Ljubljani so imeli letos decembra za 20 odstotkov boljši obisk kot lani. Foto: BoBo
Naziv destinacije EDEN so si prislužila Goriška brda. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

V prvih 11 mesecih preteklega leta je Slovenijo obiskalo skoraj 11 odstotkov več turistov kot leto prej, prvič smo tudi presegli 10 milijonov prenočitev. Zadovoljni so v večini slovenskih občin in turističnih destinacij, velja pa ob tem izpostaviti Goriška brda, ki so si septembra v konkurenci 11 destinacij pridobile naziv EDEN (European Destinations of ExelleNce).

Projekt Evropske komisije vsako leto nagrajuje tiste turistične destinacije, ki svoj razvoj povezujejo s spoštovanjem trajnostnih načel. Brda to med drugim uresničujejo s specifično kulinarično ponudbo, s katero se na izviren, celovit in trajnosten način oživlja lokalno okolje, s tem pa lokalni ponudniki povečujejo obisk gostov vse leto.

Ljubljana s podaljšanim veselim decembrom
Roke si manejo tudi v Ljubljani, kjer se je prestolnici očitno obrestoval teden dni daljši veseli december (mesto so razsvetlili in oživili s stojnicami teden dni prej kot običajno). Zadnje decembrske dni je namreč Ljubljana pokala po šivih - skupno so dnevnih gostov našteli kar milijon. V prestolnici so zadnji mesec v letu imeli 20 odstotkov več prenočitev kot lani - 78.000 jih je bilo.

Med tujimi gosti so prevladovali Italijani, veliko je bilo tudi turistov iz Hrvaške, Avstrije, Srbije, Bosne in Hercegovine, Nemčije, ZDA in Francije. V povprečju so se v Ljubljani zadržali dva dni, največ prenočitev pa so ustvarili Američani.

Vsekakor dobra popotnica za leto 2016, ko Ljubljana prevzema naziv Zelene prestolnice Evrope, ki ga Evropska komisija podeljuje mestu z visokimi okoljskimi standardi. Ljubljanska občina bo naziv proslavila s številnimi akcijami in dogodki, vsak mesec pa bo v ospredje postavila eno okoljsko temo. Januarja bo to pametno ravnanje z odpadki.

Turizem Ljubljana ne misli počivati na lovorikah in upa, da mu bo - tudi z višjim proračunom za promocijo - letos uspelo rekord še preseči. Prestolnica tako že načrtuje številne promocije in trženje v tujini, sodelovanje na turističnih borzah in delavnicah. Eden izmed izzivov je vsekakor, kako turiste v mestu zadržati dlje od tistega povprečja dveh dni.

Leto zaključili z rekordnim številom turistov
Leto zaključili z rekordnim številom turistov