Številke 787 so se ob pol enih po japonskem času (5.30 po srednjeevropskem) zapisale v zgodovino letalstva. Foto: Reuters
Številke 787 so se ob pol enih po japonskem času (5.30 po srednjeevropskem) zapisale v zgodovino letalstva. Foto: Reuters
Dreamliner 787
Dreamliner je 200 milijonov dolarjev vredno letalo (narejeno tudi) iz ogljikovih vlaken in se po zagotovilih ameriškega proizvajalca ponaša z 20-odstotnim prihrankom pri gorivu, manjšimi izpusti toplogrednih plinov in večjim udobjem za potnike, ki naj bi zaradi boljšega zraka v kabini na cilj prispeli veliko manj utrujeni kot do zdaj. Foto: Reuters

Toda kaj je tako sanjskega na tem letalu, poleg tega da so na Boeingu porabili leta in milijarde ameriških dolarjev za razvoj in "vizionarsko" obliko? Na CNN-u so našteli sedem posebnosti, ki ga razlikujejo od vseh do zdaj znanih letalskih "bratov".

Sestavni deli dreamlinerja so v 50 odstotkih sestavljeni iz kompozitnih karbonskih materialov, ki so lažji in trpežnejši od tradicionalnih aluminijskih. Tovrstni materiali so bili v uporabi že pred tem, toda nikoli v tolikšni meri, poroča CNN.

Pritisk in vlažnost v kabini 787 sta višja kot v drugih letalih. V praksi to pomeni, da bodo njegovi potniki imeli občutek, kot da so na nadmorski višini okoli 1800 metrov, kar je za 600 manj od običajnih poletov. To bo zmanjšalo potnikovo utrujenost ter odpravilo suhe oči in glavobole, trdijo na Boeingu.

Boeingov vodja pilotov Randy Neville je rekel, da je prva stvar, ki jo bodo potniki opazili pri 787, njegova prostornost. Ne bodo več "stisnjeni v cev". Prav tako pa je več prostora za shrambo ročne prtljage.

Manj goriva, manj stroškov ...
Dreamliner naj bi zaradi svoje sestave porabil kar 20 odstotkov manj goriva kot druga primerljiva letala, s čimer bodo prihranili pri stroških in se usmerili na daljše letalske poti. "Pri letalu take velikosti tudi najmanjše zmanjšanje porabe goriva pomeni veliko razliko v skupnem seštevku stroškov," je dejal Paul Sheridan, vodja varnostne službe pri Ascendu. Za potnike pa je prednost v tem preprosta: manj presedanj.

A ne samo potniki, na boljšem so tudi piloti. Njihova kabina je veliko bolj operativna od podobnih letal. Kot primer navajajo t. i. "head-up display", ki je zdaj prikazan kar na samem steklu, tako da pilot lahko spremlja podatke, na da bi izgubil pogled na to, kar se dogaja zunaj.

Večja so tudi okna, ki so kar za 30 odstotkov večja od podobno velikih letal. Prav tako pa je dreamliner prvo komercialno letalo, ki ima elektronske senčnike ob vsakem oknu. Zbogom, plastične zavese.

Toda ne pričakujte večjih sprememb med dreamlinerji. Boeing je namenoma omejil mero, do katere lahko morebitni kupci prilagodijo svoje novo "sanjsko ptico".