Na domačem trgu želi prevladovati vplivnica Laura Ris, ki se lahko pohvali s skoraj 15.000 sledilci. "Laura Ris je mlada Zagrebčanka v dvajsetih letih. Rada hodi ven, rada ima modo in seveda, kot vsi mladi, posluša tudi narodnozabavne pesmi. Zamišljena je kot dekle, ki si želi uspeti, njen cilj je, da bi v prihodnje lahko živela od svojih objav na Instagramu," je za portal Index.hr povedal njen stvaritelj, ki v tej testni fazi želi še ostati anonimen.

"Dandanes vplivneži za svoje objave zaračunavajo vrtoglave zneske, vsi pa vemo, da to ni zahtevno delo in da so cene po nepotrebnem poskočile v nebo. Laura je nekdo, s katerim preizkušamo trg, cilj pa je, da UI-manekenke kmalu postanejo konkurenčne na trgu vplivneže, nerazumno visoke cene pa se tako končno sesujejo," je še pojasnil.

Slatka Simona dokaz stvari, ki jih nikoli ne bi izrekli, a jih zapišemo

Laura Ris sicer ni edina virtualna lepotica na Hrvaškem. Pred skoraj dvema mesecema je hrvaški UI-umetnik Tino Nazif ustvaril Slatko Simono. Namišljeno dekle je nastalo za promocijo istoimenskega filma režiserja in scenarista Igorja Mirkovića – za model so vzeli lik Slatke Simone iz filma, ki jo igra Maja Jurić, nato pa so umetni inteligenci prepustili, da ustvari domnevno sanjsko žensko.

Odziv nanjo je bil velik – na družbenih omrežjih je prejela veliko ljubezenskih sporočil uporabnikov, ki so menili, da je resnična oseba. Prav o tem po besedah Mirkovića sicer govori triler – o izmenjavanju strastnih sporočil na družbenih omrežjih med neznanci, stvareh, ki jih osebno ne bi nikoli izgovorili.

Ena izmed njih dobila vabilo, da pride v Dubaj

Srca mnogih je sicer osvojila tudi 24-letna finska virtualna vplivnica Milla Sofia, ki v umetno ustvarjenih objavah redno dokumentira svoje dogodivščine in vsakdanje življenje. Na spletni strani "manekenke, ki prinaša futuristično perspektivo v kraljestvo sloga", razmišlja, za katero znamko bi postala modna ambasadorka. Sledi ji kar 150.000 ljudi, ki pod fotografijami redno puščajo laskave komentarje. Njen ustvarjalec je sicer zavezan k temu, da odkrito pove, da gre le za spletno stvaritev.

V začetku leta je pozornost sicer pritegnila še ena senzacija UI-ja, Emily Pellegrini, ki je doslej zbrala 280.000 sledilcev. Nastala je po opisu ChatGPT-ja, ki je sanjsko žensko povprečnega moškega opisal kot dekle z rjavimi lasmi in dolgimi nogami. Njen ustvarjalec je želel, da je videti čim bolj resnična, kar mu je tudi uspelo – Emily je domnevno dobivala sporočila od športnikov in milijarderjev, ki so jo vabili tudi na drage zmenke v Dubaj. Vse njene objave so sicer pred kratkim izginile. Obstaja samo videoposnetek, v katerem je zapisano: "Kmalu". Njeni sledilci se tako sprašujejo, kaj se z njo dogaja, nekateri domnevajo, da so ji vdrli v račun.

Profil Feli Airt na Instagramu je doslej zbral 317 tisoč sledilcev. Na njem je jasno zapisano, da so fotografije nastale s pomočjo umetne inteligence, kdo stoji za profilom, pa ni znano.

"To smo naredili, da ne bi bili odvisni od drugih ljudi, ki bi radi samo zaslužili s poziranjem"

Tudi Španci imajo svoj UI-vplivnico – Aitano Lopez. Prvo špansko manekenko, ki jo je ustvarila umetna inteligenca, da nadomesti vplivneže in manekenke, ki oglašujejo določene izdelke, spremlja 302 tisoč ljudi. Ideje se je domislil Ruben Cruz, ustanovitelj agencije The Clueless.

Ker so lansko leto zaradi pomanjkanja strank preživljali težko obdobje, je moral najti rešitev – pogosto težava ni tičala v dizajnu, ampak je bil neuspeh krivda vplivneža ali modela. Zato so se odločili ustvariti svoj model, ki bo oglaševal blagovne znamke, ki iščejo njihove storitve.

Aitana po njegovih besedah zasluži do 10.000 evrov na mesec, njena povprečna mesečna plača sicer znaša okoli 3000 evrov. "To smo naredili, da ne bi bili odvisni od drugih ljudi, ki bi radi samo zaslužili s poziranjem," je pojasnil Cruz in pristavil, da ji je sicer pred kratkim sporočilo poslal tudi latinskoameriški igralec.

"Lexi podira ovire in spreminja način interakcije z umetno inteligenco"

Medtem je britansko podjetje z UI-jem ustvarilo žensko, ki govori več kot 30 jezikov, deluje 24 ur na dan in je tako kadar koli na voljo za klepet s tistimi, ki plačujejo – lahko pošilja tudi besedilna in glasovna sporočila, celo fotografije na zahtevo. Na spletni strani Foxy AI se Lexi Love pojavlja kot 21-letna "odvisnica od sušija in plesa ob drogu".

"Lexi podira ovire in spreminja način interakcije z umetno inteligenco. S svojo naraščajočo priljubljenostjo je postala donosen vir zaslužka," je dejal izvršni direktor podjetja Sam Emara o neresnični ženski, ki ima na Instagramu več kot 35.000 sledilcev, in dodal, da s svojimi interakcijami trenutno zasluži približno 30.000 dolarjev na mesec.