Prihodnje leto bo Mercedes kupcem ponudil električno različico svojega uspešnega modela razreda B. Foto: Mercedes-Benz
Prihodnje leto bo Mercedes kupcem ponudil električno različico svojega uspešnega modela razreda B. Foto: Mercedes-Benz

"Električni avtomobili so prihodnost, a trenutno niso dobičkonosni," pravi predsednik Daimlerja Dieter Zetsche.
Mercedes se je vstopa v segment volumenskih modelov, ki jih poganja električni motor, lotil drugače kot veliki tekmec BMW. V električni mercedes razreda B, ki bo tudi pri nas na prodaj prihodnje leto, so vgradili tehnologijo Tesla Motors. S tem so se izognili dodatnim stroškom, ki bi jih prinesel razvoj novih tehnologij. Za nameček bodo električni model izdelovali na isti liniji kot modele, ki jih poganjajo motorji na notranje izgorevanje.
Mercedes ni želel tvegati
"Brez zadrege lahko rečem, da trenutno nihče ne zasluži z električnimi vozili. Vložene milijarde se ne bodo povrnile v razumnem roku," meni Dieter Zetsche. Njegove besede je podkrepil direktor nemške Univerze za visoko znanost v Bergisch Gladbachu Stefan Bratzel: "Mercedes je potegnil pravo potezo, saj z električnim razredom B ne tvega veliko, stroški pa so nizki."

Vodja Daimlerja ni želel razkriti, koliko je razumna cena za električno vozilo, veliko pa pove izjava Fiatovega vodje Sergia Marchionneja, da na vsakem proizvedenem modelu 500 electric nastane za 8.000 evrov izgube.
Zetsche je novinarjem ob razkritju prenovljenega mercedesa razreda B dejal, da bo njihova vstopnica v svet brez emisijske vožnje stala 39.151 evrov, kolikor bo stal električni B, ali pa bo kupec za vozilo vplačal 8.473 evrov in nato mesečno odplačeval obrok v znesku 399 evrov.
BMW i3 ima večji potencial
Strategija bavarskega konkurenta je povsem nasprotna in bi se jim v primeru povsem električnega i3 lahko celo obrestovala. Strokovnjaki napovedujejo, da bo BMW do leta 2020 prodal enkrat več modelov i3 kot mercedes modelov B electric. Pri IHS Automotive menijo, da si ljudje, ki kupujejo električna vozila, želijo, da drugi vidijo, da vozijo drugačen tip vozila. Analitik Anjan Hemanth Kumar meni, da je za električna vozila pomembna samosvojost: "Z električnim i3 je podobno kot s ferrarijem. Vozniki želijo biti opaženi."