Sistem je konstrukcijsko podoben avtopralnici Foto: Ford
Sistem je konstrukcijsko podoben avtopralnici Foto: Ford

Pri Fordu v svoji tovarni v Valencii v Španiji pred lakiranjem modele galaxy, mondeo in S-MAX obrišejo z več tisoč nojevimi peresi.
Vsako pero samice noja je dolgo do 76 centimetrov, tehta manj kot tri grame in omogoča uporabo do pet let. Sistem je konstrukcijsko podoben avtopralnici, zasnovan pa je za preprečevanje statične elektrike, zaradi katere se prašni delci oprijemajo vozila. Prah nato odstranijo s sesalnikom.
Iščejo popoln sijaj
"Zaradi edinstvene zgradbe in trajnosti so nojeva peresa popolna izbira za odstranjevanje in zadrževanje drobnih delcev,” je povedal Dirk Hölzer, vodja lakiranja pri Fordu Evropa.
Fordovi strokovnjaki porabijo več kot dve uri za ročno poliranje laka, ki ustvari popoln sijaj, prav tako pa podrobno pregledajo vse malenkosti in šive 40 individualno lasersko izrezanih kosov usnja za vsak sedež luksuznih modelov z oznako vignale.
Po obisku "avtopralnice" z nojevimi peresi vsakemu vozilu z inovativnim postopkom nanesejo temeljni premaz, osnovo in prozorni sloj, ne da bi med posameznimi sloji vozilo morali sušiti v peči. Dodatna prednost je zmanjšanje izpustov CO2 v postopku za približno 15–25 odstotkov. Nato na vozilo nanesejo na korozijo odporen zaščitni sloj, vodoodporno tesnilo in končni sloj zunanje barve, sledi pa sušenje pri 180 stopinjah Celzija.
Celo v najbolj natančno nadzorovanih okoljih lahko na postopek lakiranja vozila vplivajo neznatna nihanja temperature, zračne vlage in premikanje majhnih delcev.
Poseben sistem za zaznavanje odstopanja v barvi
Obrat v Valencii je bil prvi, v katerem so uvedli Fordov patentirani sistem za vizualno zaznavanje odstopanj v barvi, ki so ga razvili s podporo Politehnične univerze v Valencii. Sistem, ki so ga prvič uporabili v velikoserijski proizvodnji, ustvari sestavljeno sliko iz 3150 digitalnih fotografij, posnetih z mobilno fluorescentno osvetlitvijo. Posebej razvita programska oprema primerja sliko s popolno predlogo in označi potrebne izboljšave, ki jih nato takoj izvedejo.
“Zaradi zapletenih oblik in kotov je lahko pregled sveže lakirane karoserije za človeško oko zelo zahteven. Sistem za vizualno zaznavanje odstopanj v barvi odkrije najmanjše nepravilnosti in omogoča njihovo odpravljanje v nadzorovanih pogojih,” je še povedal Hölzer.